COVID-19 και επαναλειτουργία της Σχολής Αστυφυλάκων

Δημοσιεύουμε κείμενο αναγνώστη, το οποίο μας απέστειλε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:    Αγαπητό  Bloko είμαι  συγγενικό πρόσωπο   από  Δόκιμο  Αστυφύλακα  που  υπηρετεί  στη  Σχολή
Αστυφυλάκων  .   Με  την  παρούσα  επιστολή,  ύστερα  από  τη δημοσίευση  του ΦΕΚ Β’  2082/2020 ΚΥΑ Αριθμ. 6500/1/23  από  29-05-2020 που αφορά  την επαναλειτουργία  της  Αστυνομικής  Ακαδημίας , επιθυμώ   να εκφράσω την  άποψη μου για την φοίτηση την δύσκολη φετινή χρονιά, που συνέπεσε με την πανδημία του COVID -19.
   Οι σπουδαστές της Σχολής Αστυφυλάκων, που εδρεύει  στην Βόρεια Ελλάδα  επιλέχθηκε εξαρχής να μην μπουν σε καραντίνα όπως άλλες στρατιωτικές σχολές όταν πάρθηκαν  εξαρχής   τα προληπτικά μέτρα κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού , αλλά να διακοπεί η φοίτησή  τους  από τις αρχές του δευτέρου δεκαημέρου του Μαρτίου 2020 και την απόσπαση των Δοκίμων σε Αστυνομικά Τμήματα του τόπου διαμονής τους . Από αρχές της προηγούμενης εβδομάδας   18/5/20  και ενώ είχαν πάρε  πρώτα την πασχαλινή τους δικαιούμενη  άδεια , ξεκίνησε η διαδικτυακή τους  εξ αποστάσεως διδασκαλία . Ένα μέτρο  πρόληψης  &  αποτροπής  μετάδοσης  του COVID-19  και  που πολύ σωστά έπραξε η Διοίκηση .  Η διδασκαλεία εξ αποστάσεως , όπως ανακοινώθηκε στους μαθητές  λήγει την Παρασκευή  5 Ιουνίου .  Αμέσως μετά έχουν την υποχρέωση στις 8 Ιουνίου να προσέλθουν ξανά πίσω στις σχολές τους,  προκειμένου να δώσουν γραπτές εξετάσεις , να πραγματοποιήσουν πρακτικά μαθήματα και θεωρητική εκπαίδευση . Μετά να αποχωρήσουν ξανά το  δεύτερο  δεκαήμερο του Ιουλίου 2020 για τα τμήματα πρακτικής εκπαίδευσης  στην Αθήνα .  Το ερώτημα  μου είναι  : περίφημα μέχρι τώρα χειρίστηκε η Διοίκηση την κατάσταση . Μεγάλη καινοτομία το μέτρο διδασκαλίας μέσω υπολογιστή  εξ αποστάσεως .
    Γιατί είναι απαραίτητο η προσέλευση των Δοκίμων ξανά πίσω  στη σχολή και  να μην συνεχιστεί η διαδικασία των γραπτών εξετάσεων  εξ αποστάσεως ? Άνετα θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί η εξέταση με το αμερικάνικο σύστημα (επιλογή σωστής ερώτησης πάλι μέσω εξ αποστάσεως , πολλαπλής επιλογής σωστής απάντησης  Multiple Choice ?)
   Τρόπος εξετάσεων για πολλά πανεπιστήμια και κολέγια λόγω COVID- 19.
  Με τα θέματα διαγωνίσματος  να δίνονται ταυτόχρονα όπως στη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων (έναρξη- λήξη) και  σε ειδική φόρμα να υπάρχουν  οι ερωτήσεις και οι  πολλαπλές  απαντήσεις ( ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ )  επιλογής  που θα συμπληρώνεται από τους μαθητές . Μόλις τελειώνει ο χρόνος εξέτασης που τους έχει δοθεί  θα κλειδώνει αυτόματα ώστε να μην μπορούν να συμπληρωθούν άλλες απαντήσεις. Ένα μέτρο εξέτασης  πολύ επιτυχημένο από Σχολές και Πανεπιστήμια πολλών κρατών . Η εξέταση μπορεί να γίνει με επιτήρηση από  οριζόμενο Αξιωματικό στις Αστυνομικές Υπηρεσίες   που οι δόκιμοι είχαν διατεθεί  ή στην  Αστυνομική Διεύθυνση του νομού που ανήκει το τμήμα . Επίσης για την   πρακτική εκπαίδευση ,από τη στιγμή που οι Δόκιμοι έρχονται  όλοι στην Αττική μπορούν να χρησιμοποιηθούν  οι  εγκαταστάσεις της  Αστυνομικής  Ακαδημίας   στους  Θρακομακεδόνες  για οποιαδήποτε άλλη πρακτική ή θεωρητική  εκπαίδευση,  κάποιες ώρες καθημερινά πρωί ή εναλλάξ απόγευμα , από το  αρμόδιο   εκπαιδευτικό αστυνομικό προσωπικό της  Σχολής Αστυφυλάκων .  Οι Δόκιμοι δύναται  να προσέρχονται  εκ περιτροπής από όλα τα τμήματα του λεκανοπεδίου   προς  αποφυγή συνωστισμού . Η μέθοδος  αυτή αν επιλεγεί   μειώνει  στο ελάχιστο τη μετάδοση  του ιού  στους σπουδαστές, από τον κίνδυνο  που προκύπτει,  της  σύναξης  πολλών ατόμων από όλα τα μέρη της Ελλάδος για κοινή  διαβίωση   μεγάλου  χρονικού διαστήματος στην Σχολή Αστυφυλάκων , όλη την διάρκεια  ημέρας-νύχτας   στον  ίδιο χώρο,  που όσα μέτρα και αν παρθούν δεν παύει  να εκθέτει  σε κίνδυνο το  ανθρώπινο  δυναμικό από τον COVID 19 . Παράδειγμα είναι η Σχολή Αξιωματικών όπου οι Δόκιμοι Υπαστυνόμοι  μεταβαίνουν  στη σχολή τους  για  λίγες  ώρες  και  έχουν καθημερινή έξοδο,  ενώ  προσέρχονται  τις  απογευματινές – βραδινές  ώρες  μόνο  όσοι  έχουν  να εκτελέσουν  υπηρεσία  .  Προβληματισμό  προκαλεί  η σκέψη  να υπάρξει ένα κρούσμα ή να κυκλοφορεί  ανάμεσα  στα υγιή άτομα  ένας ασυμπτωματικός φορέας  του COVID -19 .  Αυτό αναδεικνύεται  στο μεγαλύτερο  πρόβλημα, ενώ είναι το ζήτημα αντιμετώπισης   όλων   των κυβερνήσεων για τον έλεγχο της πανδημίας,  διότι αυτά τα άτομα συμβάλουν στη διασπορά κορονοϊού.
  Μία άλλη παράμετρος  είναι το οικονομικό κομμάτι στον προϋπολογισμό κάθε οικογένειας .  Από διάφορα μέρη της Ελλάδος  όλες οι οικογένειες των Δοκίμων  είναι αναγκασμένες να επιβαρύνουν  τον  οικογενειακό τους προϋπολογισμό  με έξοδα μετακίνησης και ποσά αρκετά σεβαστά μιας  και η σχολή είναι διάσπαρτη σε τμήματα  στην παραμεθόριο περιοχή και σε νησί . Κατόπιν μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα πρέπει να ξαναφύγουν από τα τμήματα εκπαίδευσης  για την Αττική όπου θα αποσπαστούν εκ  νέου για  πρακτική εκπαίδευση σε αστυνομικά τμήματα.  Αυτό απαιτεί  κάλυψη  νέων  εξόδων  σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα από την οικογένεια,  που στην παρούσα φάση   πολλοί οικογενειάρχες έχουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα στον εργασιακό  τους  χώρο  λόγω του COVID 19 και προσπαθούν  να ανταπεξέλθουν  οικονομικά .
   Να σημειωθεί ότι οι δόκιμοι δεν πληρώνονται με μισθό , αλλά τους καταβάλλεται ένα μικρό χρηματικό ποσό  που το απορροφά η μηνιαία διατροφή τους στη σχολή  (το συσσίτιο στη σχολή το πληρώνουν από το επίδομα που τους δίνεται ).
  Τέλος πρέπει να επισημανθεί ότι με το κλείσιμο της Σχολής οι μαθητές διατέθηκαν  σε διάφορα μέρη της Ελλάδος,  σε Αστυνομικές Υπηρεσίες του τόπου διαμονής τους . Πολλοί από αυτούς υπηρετούσαν σε περιοχές υψηλού κινδύνου με πολλά κρούσματα.  Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ ο κίνδυνος δεν έχει περάσει και αναμένουμε και δεύτερο κύμα της φονικής πανδημίας . Τα μέτρα φύλαξης ισχύουν κανονικά ενώ στον χώρο της εκπαίδευσης ΑΕΙ-ΤΕΙ – ΔΕ  υπάρχουν περιορισμοί σε ισχύ, ενώ η παρακολούθηση μαθημάτων είναι προαιρετική . Είναι επομένως ότι το χειρότερο να γίνει σύναξη όλων αυτών των ανθρώπων  όπου θα κληθούν να ζήσουν όλοι μαζί ,όχι για μερικές ώρες καθημερινά ,αλλά (μέρα-νύχτα) για αρκετό χρονικό διάστημα με ότι αυτό συνεπάγεται με   όσα μέτρα προληπτικά  και αν  παρθούν .
    Η παρούσα αυτή επιστολή προκειμένου να  μην υπάρξει κάποια παρεξήγηση στην ανάγνωσή  της  και ερμηνευτεί  ως παρέμβαση στη Διοίκηση ,  δηλώνω ότι είναι προβληματισμοί , σκέψεις ,  προτάσεις  ενός  συγγενικού  μέλους  οικογένειας  Δοκίμου   που ανησυχεί για την υγεία  του καθώς και για τα υπόλοιπα μέλη της οικογενείας.  Κάποιες οικογένειες διαθέτουν  στο σύνολο τους και  μέλη ευάλωτα ( υψηλού κινδύνου) . Ας προβληματιστούμε  σ την πιθανότητα  να νοσήσει  κάποιος  Δόκιμος  και να κινδυνέψει η  ζωή του.  Γιατί να  μπει στη  δοκιμασία  αυτή  ο σπουδαστής  και η  οικογένεια  του,  χωρίς  να  είναι  γνωστό  που  θα  καταλήξει.  Στην περίπτωση  αυτή  τι θα  γίνει?
   Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην Διοίκηση η οποία μέχρι τώρα σε όλη τη κρίση,  όπως έχω προαναφέρει , χειρίστηκε την θανατηφόρα  κατάσταση του COVID- 19  ΆΡΙΣΤΑ  . Μέχρι να περάσει  πλήρως ο κίνδυνος που παραμονεύει σύμφωνα με τους ειδικούς,  θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει αναζήτηση μεθόδων με  ευελιξία κινήσεων ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα καθώς ο κίνδυνος δεν έχει περάσει .  Η  αποφυγή  συνωστισμού  είναι  η υπόμνηση  ότι  ο θανατηφόρος   ιός  κινείται  ακόμη ανάμεσά  μας. Ο δείκτης κρουσμάτων στη χώρα μας και στις γειτονικές  χώρες από αυτήν ανεβοκατεβαίνει ακόμη  σε καθημερινή βάση .
   Αυτόν τον  χρόνο  είναι σημαντικό να παίρνονται δύσκολες αποφάσεις  που μπορεί να μην αρέσουν σε κάποιους , αλλά είναι  απαραίτητες για την προστασία  υγείας  του κοινωνικού συνόλου .  Ο COVID-19  έχει αλλάξει  τελείως  την καθημερινή ροή  της ζωής  μας και  πρέπει να προσαρμοστούμε όλοι μας  στη  νέα  αυτή  κατάσταση.