Τάκης Κυριακάκος: Άμεση και επιτακτική ανάγκη για αντικατάσταση του 70% του στόλου της Άμεσης Δράσης

Δημοσιεύουμε ανάρτηση τού Παναγιώτη Κυριακάκου, συνδικαλιστή της ΕΛ.ΑΣ: Πράξη Νομοθετικού περιεχομένου της 13-4-2020- ΦΕΚ 84/Α.Ειδικότερα στο άρθρο 44
παραγρ.1α,β(βα),(ββ) περιγράφονται οι όροι και οι προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες, γίνεται η χρήση κατασχεμένων μέσων για τις ανάγκες των Σωμάτων Ασφαλείας και των Καταστημάτων Κράτησης.Η ανωτέρω πράξη,με τη δημοσίευσή της,στάθηκε ικανή από μόνη της να καλλιεργήσει τις προσδοκίες στο αστυνομικό προσωπικό όλων των υπηρεσιών,για τη διάθεση κατασχεμένων οχημάτων στις υπηρεσίες της ΕΛΑΣ, που με εξαίρεση την επαρχία,η οποία μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ προμηθεύεται οχήματα αρκετά συχνά,δε συμβαίνει κάτι αντίστοιχο στις αστυνομικές υπηρεσίες της Αττικής.Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο,αμιγώς μηχανοκίνητες υπηρεσίες εκ φύσεως του ρόλου και της αποστολής τους,όπως η Α.Δ(περιπολικά,ομάδα Ζήτα,ομάδα ΔΙ.ΑΣ)να "στενάζουν"κυριολεκτικά,αφού καλούνται καθημερινά να καλύψουν τις ανάγκες τους με στόλο γηρασμένο,οχήματα πεπαλαιωμένα(20 ετών) και φορτωμένα με εκατοντάδες χιλιάδες χλμ.Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλες υπηρεσίες της ΓΑΔΑ.Η απλούστευση των διαδικασιών για την κατάσχεση των οχημάτων,τα οποία εμπλέκονται σε έκνομες ενέργειες που αγγίζουν ή ταυτίζονται με το οργανωμένο έγκλημα,δημιούργησε μια επιπλέον προσδοκία,αφού οι δράστες που εμπλέκονται στα ανωτέρω κυκλώματα,χρησιμοποιούν συνήθως υπέρ-αυτοκίνητα,τα λεγόμενα super cars,τα οποία ξεφεύγουν απο τις επιδόσεις και τις ικανότητες ενός μέσου οχήματος.Ποιός δεν θα ήθελε λοιπόν να διαθέτει η υπηρεσία του τέτοια οχήματα;Πολλώ δε μάλλον όταν οι αστυνομικές υπηρεσίες από άποψη μέσων,βρίσκονται σε μειονεκτική θέση με ανεπαρκή οχήματα.Έτσι,δεν άργησαν να αναπτύσσονται σενάρια,για την ανασύσταση μίας ομάδας που θα διαθέτει τέτοια οχήματα όπως η ομάδα(Σ),που πολύ καλά θυμούνται οι παλαιότεροι συνάδελφοι.

Πώς όμως φτάσαμε να μιλάμε για ομάδα (Σ) και που πρέπει να υπάγεται;Δηλ.αν θα υπάγεται στην ΑΔ όπως κατά το παρελθόν ή στην Ασφάλεια που σύμφωνα με την άποψη ορισμένων ως υπηρεσία είναι εκτός του ρόλου και της φύσης της οι καταδιώξεις στους δρόμους.Όμως εμείς δεν είμαστε επιχειρησιακοί παράγοντες(ουδείς εξ αυτών αναφέρθηκε σε ομάδα (Σ) μέχρι σήμερα) και επίσης δε γνωρίζουμε βάση ποιού επιχειρησιακού σχεδίου θα λειτουργήσει η υπό σύσταση ομάδα και τι θέλει να επιτύχει.Ας το ορίσουν λοιπόν αυτό οι αρμόδιοι επιχειρησιακοί παράγοντες.Στο σημείο αυτό να θυμίσω ότι στο παρελθόν όταν συστάθηκε η ομάδα Δέλτα,ανήκε διοικητικά και επιχειρησιακά στην Α.Δ.Κοινό μυστικό ήταν,πως στις συζητήσεις του αστυνομικού προσωπικού,κυριαρχούσε η πεποίθηση πως θα έπρεπε να ανήκει στην ΥΑΤ.
Σήμερα η επανασύστασή της ως ομάδα Δράση,βάσει συγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδιασμού και αποστολής,κρίθηκε σκόπιμο να υπάγεται στις ομάδες ΟΠΚΕ.Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό πως ανάλογα με τις περιστάσεις,κάποιες αποφάσεις των διοικούντωνμπορεί να λαμβάνονται με διαφορετικά κριτήρια,συνυπολογίζοντας ένα ευρύτερο πλαίσιο γενικότερης αστυνόμευσης,που αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων.Προφανώς έτσι συμβαίνει και στην προκειμένη περίπτωση.

Αν είναι εσφαλμένη η οποιαδήποτε απόφαση θα κριθεί εκ του αποτελέσματος και βεβαίως όχι πριν δούμε πως θα λειτουργήσει.Σαφέστα η άποψη του γράφοντος είναι ότι προφανώς καθίσταται αναγκαίο να έχουμε τέτοια οχήματα σε όλες τις ειδικές υπηρεσίες της αστυνομίας και βεβαίως και στην Άμεση Δράση καθόσον συνάδει απολύτως με τη φύση της αποστολής της.
Στην παρούσα φάση, υφίσταται άμεση και επιτακτική ανάγκη για την αντικατάσταση του 70%τουλάχιστον του στόλου της Α.Δ οχημάτων και δικύκλων.

Το ζητούμενο είναι να υφίστανται οχήματα που πληρούν τις προϋποθέσεις,σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και ευρωπαϊκές οδηγίες,τα οποία θα παρέχουν ασφάλεια και θα δίνουν τη δυνατότητα στο ένστολο προσωπικό να εκπληρώσει με επιτυχία την αποστολή του.Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούμε μέσω των συλλογικών θεσμικών οργάνων και όπως αυτά εκφράζονται για να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.