''Oι εκπαιδευτικοί ιδίως αυτή την κρίσιμη περίοδο οφείλουν πρώτοι να δώσουν, με την υπεύθυνη στάση τους, το θετικό παράδειγμα''


Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα του Τύπου, συνελήφθη ιδιοκτήτης φροντιστηρίου, γιατί δεν τήρησε τα προληπτικά μέτρα πρόληψης -παραβίασε τα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορονοϊού- και έκανε μάθημα, με συνέπεια σήμερα να οδηγείται στον εισαγγελέα.
 

Πρόκειται για μία πολύ δυσάρεστη είδηση, γιατί οι εκπαιδευτικοί ιδίως αυτή την κρίσιμη περίοδο οφείλουν πρώτοι να δώσουν, με την υπεύθυνη στάση τους, το θετικό παράδειγμα και μάλιστα να περάσουν στα παιδιά, στους έφηβους και στους νέους, το πιο δυνατό μήνυμα. Που ειναι “μήνυμα ζωής” και σεβασμού στον συνάνθρωπο!
 

Ο εκπαιδευτικός, κατά την άποψή μου, πρωτίστως διδάσκει ήθος και η αδιαφορία για την προστασία της δημόσιας υγείας με προβληματίζει εντόνως.
 

Άλλωστε είναι δεδομένο ότι σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ειδικά όταν το ζήτημα αφορά τη δημόσια υγεία, ασφαλώς θα δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για να καλυφθεί η ύλη και θα υπάρξει μέριμνα για τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητικού και φοιτητικού πληθυσμού. Επομένως, δεν υπάρχει κανένας λογος να δείχνουν εκπαιδευτικοί και γονείς ασέβεια στο ύψιστο αγαθό που είναι το αγαθό της υγείας.
 

Αλλά ακόμα και σε περίπτωση που κρίνει ο εκπαιδευτικός ότι θελει να συνεχίσει και αυτή την περίοδο το εκπαιδευτικό του έργο, είναι αδιανόητο να μη χρησιμοποιεί την τεχνολογία για τους εκπαιδευτικούς σκοπούς, στη σύγχρονη εποχή μάλιστα όπου η εξοικείωση των νέων με την τεχνολογία είναι τόσο μεγάλη. Το να θέτεις σε κίνδυνο τους μαθητές σου και μάλιστα να μη συνειδητοποιείς το βάρος της ευθύνης σου είναι μία συμπεριφορά που δεν αρμόζει στον ευσυνείδητο εκπαιδευτικό. Όπως έγραψα εδώ και μέρες, μόνον η ανθρώπινη ζωή είναι αναντικατάσταση, τα μαθήματα αναπληρώνονται. Λύσεις όχι μόνον υπάρχουν για την αναπλήρωση των μαθημάτων, αλλά είναι και πολλές και ικανοποιητικές.
 

Θα ήθελα να υπογραμμίσω, ολοκληρώνοντας, ότι ίσως είναι μία ευκαιρία για όλες και για όλους μας να αλλάξουμε ριζικά ορισμένες συμπεριφορές που δείχνουν έλλειψη σεβασμού στον συνάνθρωπο και στο ύψιστο αγαθό της υγείας και γίνομαι στο σημείο αυτό πιο συγκεκριμένη. Απαράδεκτες συμπεριφορές οι ακόλουθες, που όλοι μας τις έχουμε βιώσει ή/και τις έχουμε κάποια στιγμή υιοθετήσει:
 

-Να στέλνουμε το παιδί μας για μάθημα/ στο θέατρο/ στον κινηματογράφο/ στο παιδικό πάρτι με πυρετό και βήχα.
 

-Να επισκεπτόμαστε οικογένεια με παιδιά ενώ εμείς ή τα δικά μας παιδιά δεν αισθανόμαστε καλά.
 

-Να επισκεπτόμαστε με το παιδί μας στο μαιευτήριο ή στο σπίτι τη μητέρα με το νεογέννητο μωρό.
 

-Να διαρκεί η επίσκεψη στο μαιευτήριο ή στο σπίτι με το νεογέννητο μωρό μεγάλη χρονική διάρκεια, αδιαφορώντας για τις ανάγκες της μητέρας και του νεογέννητου.
 

Τέλος, θεωρώ αναγκαίο να υπάρξει εκπαίδευση και στο προσωπικό στα ζαχαροπλαστεία, σε αρτοποιεία κ.λπ., καθώς στο παρελθόν μου έχει τύχει η κυρία που με εξυπηρετούσε, με το ίδιο γάντι με το οποίο έπαιρνε τα χρήματα και έπιανε την ταμειακή μηχανή, να βάζει και τα προΐοντα των πελατών στα κουτιά. Ασφαλώς, της ζήτησα να αλλάξει γάντι, εξηγώντας της ότι το γάντι προστατεύει και την ίδια αλλά και τους πελάτες. Δεν το συζητώ για τα “εκτεθειμένα κεράσματα” που πριν προλάβουμε τα παιδιά μας έχουν ήδη βάλει το χεράκι τους και έχουν πιάσει όλα τα κεράσματα!!
 

Η εξαιρετικά κρίσιμη αυτή περίοδος αναδεικνύει το βάρος της ατομικής ευθύνης και ταυτόχρονα την ανάγκη να ξεφύγουμε από νοοτροπίες εγωκεντρικές ή απάθειας που τελικά θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή όλων. Οι έννοιες του “σεβασμού” και της “υπευθυνότητας” είναι πιστεύω θεμελιώδεις έννοιες για να εξασφαλιστεί η αρμονική κοινωνική μας συνύπαρξη και έχω την αισιοδοξία ότι θα γίνουν θετικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.