Η άγνωστη επιχείρηση της 1ης ΕΜΑΚ στην νήσο Κίναρο

Με αφορμή την επέτειο από την πτώση ελικοπτέρου του πολεμικού ναυτικού στη νήσο Κίναρο, αναγνώστης του bloko.gr μας απέστειλε το παρακάτω κείμενο: Περασαν 4 χρόνια από το τραγικό
αυτό συμβάν που έχασαν τη ζωή τους 3 παλικάρια του πολεμικού μας Ναυτικού.Την επιχείρηση για τον εντοπισμό κ την ανάσυρση τον επιβαινόντων την ανέλαβε η πυροσβεστική υπηρεσία κάτι που για κάποιο...περιεργο λόγο δεν έχει γίνει γνωστό ούτε καν στα ενδότερα της σωματος..
Για ποιο λόγο;;;
Ας δούμε τα γεγονότα από την αρχή.
01:48: Το ελικόπτερο Agusta Bell 212 ΠΝ-28 απονηώθηκε από την φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς για νυχτερινή πτήση. Αποστολή του πληρώματος του ελικοπτέρου στο πλαίσιο της άσκησης «Αστραπή» ο εντοπισμός στόχος επιφανείας, δηλαδή πολεμικών πλοίων που για το σενάριο της άσκησης θεωρούνται «εχθρικά».
02:45: Απώλεια ίχνους και απώλεια επικοινωνιών με το ελικόπτερο Agusta Bell 212 με τον κωδικό αριθμό ΠΝ-28.
04:40: Εντοπισμός θερμικού ίχνους από το ελικόπτερο ΠΝ-56, οργανικό ελικόπτερο της φρεγάτας Σπέτσαι.
07:01: Οπτικός εντοπίστηκαν συντρίμμια από το ΠΝ-56 και από τα δύο Super Puma που είχαν απογειωθεί από Χίο και από Ρόδο για έρευνα και διάσωση. Μετά την πτώση του ελικοπτέρου οι Τούρκοι αμφισβητούν τις έρευνες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο, με ΝΟΤΑΜ Α0701/16 η Τουρκία θεωρεί παράνομη την έρευνα διάσωσης SAR που γίνεται στην Κίναρο.Είχαν προηγηθεί τέσσερις τουρκικές ΝΟΤΑΜ με τις οποίες είχαν αποκρούσει τρεις ελληνικές που αφορούν δεσμεύσεις περιοχών για ασκήσεις των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
7:30 : Με πολύ συνοπτικές διαδικασίες μια ομάδα ορειβατών της 1ης ΕΜΑΚ φεύγει εσπευσμένα με ελικόπτερο super puma του Π.Σ για τη Νήσο Κιναρο.Μετα από λίγες ώρες μια ακόμα ομάδα ορειβατών της 1ης ΕΜΑΚ αναχωρεί κ αυτή με ελικόπτερο bk του Π.Σ για ενίσχυση της πρώτης. ‌Λόγο του ανάγλυφου του νησιού τα ελικόπτερα δεν είχα την δυνατότητα να προσγειωθούν με αποτέλεσμα οι πυροσβέστες να χρειαστει κυριολεκτικά να πηδήξουν πάνω σε βράχια από ύψος άνω των δύο μέτρων ενώ το ελικόπτερο έκανε αιώρηση.Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου ήταν μερικα μέτρα πάνω από τη θάλασσα σε γκρεμό 300 μέτρων περίπου.Ξεκινησε αμέσως η επιχείρηση εντοπισμού του πληρώματος.Με τη χρήση σχοινιών και ορειβατικού εξοπλισμού οι πυροσβέστες κατέβηκαν τον γκρεμό κ έφτασαν στα συντρίμμια όπου και εντοπίστηκαν οι δύο από τους τρείς επιβαίνοντες του μοιραίο ελικοπτέρου .Τα βράχια σαθρά κ κοφτερά κάνανε την κατάβαση παρά πολύ δύσκολη κ επικίνδυνη. Η πρόταση των πυροσβεστών ήταν να προσεγγίσει κάποιο πλωτό σκάφος στο σημείο για να παραλάβει τις σωρούς των αξιωματικών.Η απάντηση ήταν αρνητική.... Η ανάβαση του γκρεμού μαζί με τις σωρούς ήταν πλέον μονόδρομος. Στήθηκε μια πολύ δύσκολη επιχείρηση με σχοινιά και ορειβατικές τεχνικές.Το πεδίο άκρως επικίνδυνο,σαθρά βράχια έπεφταν σε απόσταση αναπνοής από τους πυροσβέστες.Το βράδυ η επιχείρηση σταμάτησε.Οι καιρικές συνθήκες πού επικρατούσαν στο νησί ήταν πολύ άσχημες.Πολυ κρύο κ δυνατός άνεμος. Με το πρώτο φως της ημέρας η επιχείρηση συνεχίστηκε.Βρεθηκε και ο τρίτος αγνοούμενος όπου η σωρός του μεταφέρθηκε στην κορυφή του γκρεμού για να την παραλάβει αργότερα,μαζί με τις αλλες δύο,το super puma του Π.Σ. Λόγο της μεγάλης επικινδυνότητας της επιχείρησης οι εν λόγο πυροσβέστες προτάθηκαν για εύφημο μνεία κάτι που συνηθίζεται σε τέτοιου είδους αποστολές.Η απάντηση της τότε ηγεσίας... αρνητική.Τα ΜΜΕ εκτός από ελάχιστα σάιτ στο ίντερνετ δεν αναφέρουν καν την παρουσία του Π.Σ στο σημειο.Το μηνιαίο περιοδικό του πυροσβεστικού σώματος στις τελευταίες σελιδες αναφέρει τα σοβαρότερα συμβάντα του μήνα...όχι όμως αυτό της Κιναρου. ‌........Τα συμπεράσματα δικά σας