Μπούκωμα στη μύτη: Εφτά τρόποι για να απολαύσετε έναν καλό ύπνο



Τα κρυολογήματα και οι εποχικές ιώσεις έχουν την τιμητική τους τον χειμώνα με αποτέλεσμα να μας ταλαιπωρούν και να μας στερούν έναν καλό ύπνο.

Ένας από τους βασικούς λόγους που συμβαίνει αυτό, είναι γιατί, όταν είμαστε κρυωμένοι, η μύτη μας «βουλώνει» με αποτέλεσμα να δυσκολευόμαστε αρκετά να αναπνεύσουμε.

Ειδικά στον ύπνο, η κατάσταση χειροτερεύει, γι’ αυτό, εκτός από το νερό και τα χαρτομάντιλα που έχετε δίπλα σας, δείτε και κάποιους άλλους τρόπους αντιμετώπισης της δυσφορίας και εξασφαλίστε έναν καλό ύπνο ακόμα και όταν είστε άρρωστοι:

1. Ανασηκώστε το κεφάλι

Η ενόχληση από το συνάχι γίνεται συνήθως χειρότερη τη νύχτα διότι η μύτη και τα ιγμόρεια είναι πιο δύσκολο να αποσυμφορηθούν. Βάλτε, λοιπόν, το κεφάλι σας σε ένα πιο ψηλό σημείο για να βοηθήσετε στην καταρροή.

2. Χρησιμοποιήστε υγραντήρα

Η ξηρή μύτη μπορεί να προκαλεί πόνο και να είναι πιο ευαίσθητη στη βλέννα. Οι υγραντήρες ενυδατώνουν τον αέρα, αποτρέποντας την υπερβολική ξηρότητα και μειώνοντας τον πόνο που προκαλεί η αναπνοή κατά τη ρινική συμφόρηση.

3. Φάτε μέλι

Μια μπουκωμένη μύτη μπλοκάρει την αναπνευστική οδό, με αποτέλεσμα το άτομο να αναπνέει από το στόμα. Η διαδικασία αυτή, όμως, προκαλεί ξηρότητα και ερεθισμό στον λαιμό κι αυτά βήχα, ο οποίος με τη σειρά του καθιστά δύσκολο τον ύπνο. Το μέλι μαλακώνει τον λαιμό ανακουφίζοντας την ενόχληση.

4. Κάντε ένα μπάνιο πριν τον ύπνο

Ο ατμός βοηθά να «ανοίξει» η μύτη, καθώς απομακρύνει την ξηρή βλέννα και αποτρέπει στην ξήρανση της μύτης πριν τον ύπνο, μειώνοντας έτσι τον πόνο και τη συμφόρηση.


5. Χρησιμοποιείστε φυσιολογικό ορό

Ο φυσιολογικός ορός μπορεί να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση της ρινικής κοιλότητας και προσφέρει ανακούφιση ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το σημαντικό εδώ είναι ότι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε όσες φορές κρίνεται απαραίτητο, σε αντίθεση με τα φαρμακευτικά σπρέι, η χρήση των οποίων είναι περιορισμένη.

6. Χρησιμοποιείστε ένα ρινικό σπρέι

Τα ρινικά σπρέι συμβάλλουν στην άμεση ανακούφιση της συμφόρησης, αλλά πρέπει να χρησιμοποιούνται για μικρό χρονικό διάστημα και συγκεκριμένο αριθμό φορών μέσα σε μία ημέρα. Ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες χρήσης και μην υπερβαίνετε τη συνιστώμενη δοσολογία.

7. Πάρτε παυσίπονα αν χρειάζεται

Εάν νιώθετε μεγάλη κόπωση, έχετε πυρετό και μυϊκούς πόνους, τότε μπορεί να χρειαστείτε ένα παυσίπονο που ρίχνει και τον πυρετό. Ωστόσο, εάν μετά από τρεις μέρες τα συμπτώματά σας επιμένουν και η κατάστασή σας επιδεινώνεται, καλό θα είναι να μη συνεχίσετε μόνοι σας την όποια θεραπευτική αγωγή, αλλά να απευθυνθείτε στον γιατρό σας.


Πηγή: ygeiamou.gr