Πώς προσλαμβάνονται και πώς καίγονται οι θερμίδες στον οργανισμό μας;


Η ποσότητα θερμότητας που απαιτείται για την αύξηση της θερμοκρασίας ενός γραμμαρίου νερού κατά ένα βαθμό Κελσίου ισοδυναμεί με μία θερμίδα.

Οι θερμίδες στην τροφή παρέχουν ενέργεια με τη μορφή θερμότητας, έτσι ώστε το σώμα μας να μπορεί να λειτουργήσει. Οι θερμίδες είναι ουσιαστικά το καύσιμο του σώματός μας.

Πολλοί διαιτολόγοι καταμετρούν θερμίδες και προσπαθούν να μειώσουν τη θερμιδική πρόσληψη για να χάσουν βάρος. Μέσω της απελευθέρωσης ενέργειας το σώμα κάνει τις καθημερινές του εργασίες.

Αδυνάτισμα και αύξηση βάρους

Για να μπορέσει κάποιος να αδυνατίσει θα πρέπει προφανώς να καταναλώνει λιγότερες θερμίδες ημερησίως και να αυξήσει την άσκηση. Κανείς δε λέει βέβαια να μην τρώει ή να παίρνει αρκετά λιγότερες θερμίδες. Ο οργανισμός πρέπει πάντα να λαμβάνει την ημερήσια ποσότητα θερμίδων, απλά σε περιπτώσεις που επιβάλλεται να μειωθεί το σωματικό βάρος από επικίνδυνα επίπεδα παχυσαρκίας, πρέπει να μειωθεί η ποσότητα που το άτομο έτρωγε πριν καταλήξει να παχύνει.


Για την αύξηση του σωματικού βάρους, ένας τρόπος είναι να γίνει μία μερική αύξηση των θερμίδων σε ημερήσια βάση, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή αύξηση του βάρους. Για να γίνει αύξηση του βάρους δε χρειάζεται υπερτροφία.

Παράγοντες

Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την ποσότητα θερμίδων, που καίει ένα άτομο κάθε μέρα. Ο μεταβολισμός ή ο ρυθμός καύσης των θερμίδων από τον οργανισμό διαφέρει από άτομο σε άτομο. Γι’ αυτό, σε πολλές περιπτώσεις, τα άτομα με γρήγορο μεταβολισμό δεν παχαίνουν καθόλου εύκολα.

Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί κάποια άλλα άτομα να τρώνε το μισό από εκείνους με γρήγορο μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να παχαίνουν κιόλας. Η ηλικία είναι σημαντικός παράγοντας, μια και όσο μεγαλώνουμε, τόσο λιγότερες θερμίδες καίμε. Το φύλο έχει σχέση με το γεγονός ότι οι άνδρες καίνε περισσότερες θερμίδες από τις γυναίκες. Η σωματική άσκηση αυξάνει επίσης την καύση των καθημερινών θερμίδων.

Γι’ αυτό σε δίαιτα αδυνατίσματος υπάρχουν και συγκεκριμένες ασκήσεις. Οι άνθρωποι που έχουν μεγαλύτερους μυς και μέγεθος σώματος, έχουν περισσότερες απαιτήσεις και ανάγκες σε ενέργεια, και έτσι καίνε παραπάνω θερμίδες. Η εγκυμοσύνη προξενεί περαιτέρω καύση θερμίδων και ειδικά ο θηλασμός.

Υπολογισμός

Ο υπολογισμός των θερμίδων πλέον είναι άμεσα διαθέσιμος για όλες τις τροφές και τις καθημερινές ασκήσεις. Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες στο διαδίκτυο που μπορεί να δει κάποιος και να αναζητήσει τις πληροφορίες που θέλει. Φυσικά, οι αριθμοί δεν είναι απόλυτοι, διότι εξαρτώνται από όλες τις προειρημένες μεταβλητές.


Πηγή: in.gr