Μήπως έχεις εθιστεί στο φαγητό; Πώς θα το καταλάβεις και πώς θα το αντιμετωπίσεις;


Η ανάγκη για φαγητό γίνεται ψυχαναγκαστική ή ανεξέλεγκτη, τότε εμφανίζεται ο εθισμός στο φαγητό.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί επιστήμονες, ο εθισμός στο φαγητό πολύ συχνά συνδέεται και με διατροφικές διαταραχές, όπως η βουλιμία ή τα υπερφαγικά επεισόδια.

Στο πλαίσιο αυτό, ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι ασθενείς αναπτύσσουν χημική εξάρτηση από συγκεκριμένα τρόφιμα. Αυτό γίνεται με παρόμοιο τρόπο που κάποιοι άλλοι αναπτύσσουν εξάρτηση στο αλκοόλ ή στη νικοτίνη.

Ένοχες τροφές

Οι τροφές που έχουν ενοχοποιηθεί ότι προκαλούν εθισμό είναι:
  • η ζάχαρη
  • τα λιπαρά
  • το αλάτι

Τα σημάδια εθισμού στο φαγητό

Τα συμπτώματα μπορεί να είναι σωματικά, συναισθηματικά και κοινωνικά. Αυτά περιλαμβάνουν:
  1. Ψυχαναγκαστική επιθυμία για φαγητό
  2. Διαρκής ενασχόληση με την απόκτηση και κατανάλωση τροφής
  3. Εξάρσεις υπερφαγίας ή καταναγκαστική κατανάλωση φαγητού
  4. Επαναλαμβανόμενες προσπάθειες διακοπής της υπερφαγίας, ακολουθούμενες από υποτροπές
  5. Απώλεια ελέγχου για την ποσότητα, τη συχνότητα και του τόπου που τρώει το άτομο
  6. Αρνητικές επιπτώσεις στην οικογενειακή ζωή, την κοινωνικοποίηση και τα οικονομικά
  7. Ανάγκη κατανάλωσης φαγητού για συναισθηματική απελευθέρωση
  8. Κατανάλωση φαγητού μέχρι σωματικής δυσφορίας ή πόνου

Αντιμετώπιση

Οι ειδικοί, πάντως, αναφέρουν κατηγορηματικά ότι υιοθετώντας ορισμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να αντιμετωπιστεί ο εθισμός στο φαγητό. Μάθετε τι πρέπει να κάνετε!
  • Αντικαταστήστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τα γλυκά με θρεπτικές τροφές
  • Αποφύγετε την καφεΐνη
  • Μην ενδίδετε άμεσα στη… λαχτάρα για φαγητό. Δώστε χρόνο να υποχωρήσει. Δείξτε εγκράτεια για 2-5 ημέρες με μόνο τρία ισορροπημένα γεύματα την ημέρα
  • Πίνετε άφθονο νερό
  • Μασάτε αργά
  • Προετοιμάστε μια λίστα με υγιεινές τροφές πριν πάτε για ψώνια. Μείνετε σε αυτήν τη λίστα!
  • Εντάξτε την καθημερινή άσκηση στην καθημερινότητά σας
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε καλά
  • Μειώστε το εργασιακό στρες και το κοινωνικό άγχος


Πηγή: healthreport.gr