Οι έξι μύθοι για την ενυδάτωση που πρέπει να σταματήσετε να πιστεύετε


Αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές διαδικασίες για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού, τη γνωστική ικανότητα, τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και την υγεία της καρδιάς.

Η πρόσληψη και η αποβολή υγρών ρυθμίζεται μέσα από ομοιοστατικούς μηχανισμούς, ενώ η αποτυχία του οργανισμού να ισορροπήσει την πρόσληψη και την απώλεια νερού, νατρίου και καλίου, μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση.

Τα οκτώ ποτήρια, όμως, νερό την ημέρα ή η κατανάλωση ενεργειακών ποτών μετά την προπόνηση δεν επαρκούν απαραίτητα για να μείνετε ενυδατωμένοι.

Δείτε έξι μύθους γύρω από την ενυδάτωση που πρέπει να γνωρίζετε, για να είστε σίγουροι ότι η ποσότητα υγρών που λαμβάνετε, ωφελούν πραγματικά την υγεία σας.
  1. Η δίψα είναι αποτέλεσμα αφυδάτωσης: Η αφυδάτωση είναι μια περίπλοκη διαδικασία, η οποία συμβαίνει όταν το σώμα χάνει περισσότερα υγρά και νερό από ό,τι έχει προσλάβει. Τα νεφρά ελέγχουν τα επίπεδα υγρών στον οργανισμό με αποτέλεσμα όταν υπάρχει αρνητική ισορροπία σε αυτά μέσω των ούρων, του ιδρώτα και των δακρύων, να «στέλνουν» σήμα στον εγκέφαλο, να πιούμε νερό για να τα αναπληρώσουμε. Υπό κανονικές καταστάσεις το σώμα χάνει και πρέπει να αντικαθιστά περίπου 2 με 3 λίτρα νερό την ημέρα.
  2. Πρέπει να πίνετε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα για να είστε επαρκώς ενυδατωμένοι: Σίγουρα η κατανάλωση νερού κάνει καλό στην υγεία, αλλά στην περίπτωση κατά την οποία αντιμετωπίζετε πρόβλημα με τα νεφρά ή την καρδιά, η πρόσληψη υγρών πρέπει να είναι ελεγχόμενη για να μην προκληθεί καρδιακή ανεπάρκεια ή πνευμονικό οίδημα.
  3. Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση, λόγω της ισχυρής διουρητικής της δράσης. Όταν όμως πρόκειται για ένα αραιωμένο ρόφημα, η μεγαλύτερη ποσότητα του οποίου είναι νερό, μπορείτε να αντισταθμίσετε αυτό το αποτέλεσμα.
  4. Πρέπει να πίνετε ένα ποτήρι νερό με το που θα ξυπνήσετε: Η παραπάνω διαπίστωση αποτελεί μια συνήθεια που δεν είναι απαραίτητο να ακολουθείτε εάν τα νεφρά σας λειτουργούν κανονικά.
  5. Το νερό καρύδας είναι μια ιδανική εναλλακτική αντί για νερό: Το νερό καρύδας περιέχει λίγες θερμίδες, είναι πλούσιο σε κάλιο και η κατανάλωσή του πράγματι αναπληρώνει τους ηλεκτρολύτες και τα στοιχεία που χάνει ο οργανισμός μετά από έντονη άσκηση ή κατανάλωση αλκοόλ. Δεν πρέπει, ωστόσο, να καταναλώνεται από όσους πάσχουν από νεφρική νόσο, γιατί αυξάνει αρκετά τα επίπεδα καλίου στον οργανισμό.
  6. Το χρώμα των ούρων μπορεί να δείξει εάν είστε επαρκώς ενυδατωμένοι, καθώς θεωρείται κατ’ εξοχήν δείκτης των επιπέδων ενυδάτωσης του οργανισμού. Το σκούρο κίτρινο χρώμα υποδεικνύει χαμηλή πρόσληψη υγρών (μέσω της κατανάλωσης νερού, φρούτων και λαχανικών κ.λπ.) ή σημαντική απώλεια υγρών (π.χ. μέσω της εφίδρωσης). Φυσιολογικά θεωρούνται τα ούρα που είναι σχεδόν διάφανα, χωρίς ίχνη στερεών ουσιών ή αίματος. Σημειώνεται, ωστόσο, πως αν λαμβάνετε βιταμίνες ή ακολουθείτε μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, το χρώμα μπορεί να είναι σκούρο για λόγους που δεν οφείλονται σε αφυδάτωση.


Πηγή: onmed.gr