Γιατί κάποια φρούτα προκαλούν πόνο στην κοιλιά;


Δεν υπάρχουν απαγορευτικά φρούτα, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι αυτά έχουν πολλά θρεπτικά και ωφέλιμα για τον οργανισμό μας συστατικά.

Οι γιατροί συνιστούν να καταναλώνουμε τουλάχιστον 3 με 4 φρούτα την ημέρα, ωστόσο αυτό δεν ισχύει για όλους.

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι ο οργανισμός του καθενός αντιδρά διαφορετικά σε τρόφιμα και φρούτα, ενώ ειδικά γι’ αυτά τα τελευταία αναφέρουν ότι συχνά μπορούν να προκαλούν πόνο και φούσκωμα στην κοιλιά.

Τα φρούτα περιέχουν γλυκαντικές ουσίες, όπως η φρουκτόζη και η σορβιτόλη, οι οποίες είναι και υπεύθυνες για τον πόνο που νιώθουμε συχνά πολλοί στην κοιλιά, μετά την κατανάλωση ορισμένων φρούτων. Τα φρούτα είναι επίσης πλούσια σε ίνες και όταν καταναλώνονται σε υπερβολικό βαθμό μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στο μεταβολισμό και την πέψη.

Ποια φρούτα προκαλούν πόνο στην κοιλιά;

Οι ειδικοί τονίζουν ότι δεν θα πρέπει να βάλουμε κανένα φρούτο στη «μαύρη λίστα», καθώς υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που κάποιος οργανισμός αντιδρά σε αυτά και του προκαλούν πόνο στην κοιλιά.

Ωστόσο, τα φρούτα που θα μπορούσαμε να πούμε ότι πιο συχνά προκαλούν πόνο και φούσκωμα στην κοιλιά, είναι τα μήλα, οι μπανάνες, τα σταφύλια και τα σύκα, κι αυτό γιατί διαθέτουν μεγαλύτερη ποσότητα φρουκτόζης. Παράλληλα, πιθανόν όλη αυτή η ζάχαρη σε αυτά τα φρούτα να μην απορροφάται επιτυχώς απ’ τον οργανισμό και έτσι μπορούν ακόμη να δημιουργήσουν και φλεγμονή.

Τι μπορείς να κάνεις;

Οι ειδικοί συνιστούν να τρώμε τα φρούτα πάντα στην εποχή τους και μόνο όταν είναι ώριμα και έτοιμα για κατανάλωση, ενώ εάν αυτά τα φρούτα «πέφτουν βαριά» στο στομάχι σου, μπορείς να τα συνδυάσεις με προβιοτικά, όπως είναι το κεφίρ και το γιαούρτι. Τέλος, είναι επίσης σημαντικό να τρως αργά, καθώς θα διευκολύνεις έτσι τη φρουκτόζη που μεταβολίζεται δύσκολα, αλλά και να πίνεις πολύ νερό.


Πηγή: ipop.gr