Προδιαβήτης: Τι πρέπει να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο να εμφανιστεί τελικά ο διαβήτης;


Όταν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα είναι στα ανώτερα φυσιολογικά επίπεδα, αλλά δεν είναι ακόμη αρκετά υψηλά ώστε να διαγνωστεί ο διαβήτης, τότε εμφανίζεται ο προδιαβήτης.

Βέβαια, όπως εξηγούν οι επιστήμονες της Mayo Clinc, δεν σημαίνει, ότι όσοι έχουν προδιαβήτη, θα εμφανίσουν και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 τα επόμενα χρόνια της ζωής του. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πιθανότητες είναι αυξημένες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο προδιαβήτης  μπορεί να μην εξελιχθεί αρκεί να υιοθετήσετε αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως κατανάλωση υγιεινών τροφών, τακτική σωματική δραστηριότητα και διατήρηση υγιούς βάρους.

Πάντως, βάσει των οδηγιών του American Diabetes Association, η διάγνωση του προδιαβήτη γίνεται από τη γλυκόζη νηστείας, τη δοκιμασία ανοχής στη γλυκόζη (καμπύλη σακχάρου) ή τη γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη.

Τι να κάνετε

Ο προδιαβήτης μπορεί να αναχαιτιστεί αν αλλάξετε τον τρόπο ζωής. Στο πλαίσιο αυτό οι ειδικοί συστήνουν:
  1. Χάστε κιλά: Η απώλεια κιλών επιβραδύνει ή εμποδίζει την ανάπτυξη του διαβήτη.
  2. Ασκηθείτε: Η γυμναστική, ακόμη και το ήπιο περπάτημα μπορεί να βάλουν φρένο στον προδιαβήτη.
  3. Ακολουθήστε τη μεσογειακή διατροφή: Ακόμη και οι μικρές αλλαγές στη διατροφή των ασθενών μπορεί να κάνουν τη διαφορά. Βάλτε στο πιάτο σας υγιεινές τροφές, όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά που περιέχουν φυτικές ίνες.
  4. Κόψτε το κάπνισμα
  5. Ελέγχετε τακτικά την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερίνη


Πηγή: healthreport.gr