Είναι απαραίτητος ο σίδηρος στην εγκυμοσύνη; Ποια ποσότητα είναι επαρκής;


Η διατροφή της μέλλουσας μαμάς παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την υγεία του εμβρύου.

Τους εννέα αυτούς μήνες της κύησης, η έγκυος πρέπει να προσλαμβάνει πληθώρα θρεπτικών συστατικών που συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Ένα από αυτά είναι και ο σίδηρος.

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο σίδηρος στην εγκυμοσύνη;

Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός, καθώς οι λειτουργίες του ποικίλουν:
  • Συμβάλλει στη δημιουργία αιμοσφαιρίνης η οποία υπάρχει στα ερυθρά αιμοσφαίρια και μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα.
  • Είναι σημαντικό συστατικό της μυοσφαιρίνης. Η μυοσφαιρίνη προμηθεύει του μυς του σώματος με οξυγόνο και δυναμώνει τα οστά.
  • Είναι απαραίτητο για την παραγωγή πολλών βασικών ενζύμων και βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Την περίοδο της εγκυμοσύνης, ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερο σίδηρο, καθώς αυξάνεται και η ροή του αίματος. Επίσης, συμβάλλει στη μεταφορά του οξυγόνου από τους πνεύμονες στα άλλα μέρη του σώματος και προς το μωρό. Έτσι, η μη επαρκής πρόσληψη σιδήρου στην εγκυμοσύνη, κάνει τη μέλλουσα μαμά να νιώθει συνέχεια κουρασμένη.

Ποια είναι η ποσότητα του σιδήρου που πρέπει να προσλαμβάνει η μέλλουσα μαμά στην εγκυμοσύνη;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας θα χρειαστείτε περίπου 800mg σιδήρου. Ο πλακούντας και η μήτρα μόνο, χρειάζονται 300mg. Η κατανάλωση του σιδήρου αυξάνεται το δεύτερο μισό της εγκυμοσύνης σας. Αυτό σημαίνει ότι συνολικά θα πρέπει να παίρνετε από 2 μέχρι 4.8 mg σιδήρου την ημέρα.

Οι τροφές που περιλαμβάνουν σίδηρο είναι  το κόκκινο κρέας, η γαλοπούλα, τα φασόλια, το σπανάκι, τα φασόλια και τα αποξηραμένα φρούτα.


Πηγές: momjunction.com, mothersblog.gr