Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Εκπαίδευση Πιλότων: Η αμήχανη στιγμή που καταλαβαίνεις ότι μένουμε πίσω και από τη Βόρεια Μακεδονία!

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να στεγνώσει το «ψηφιακό» μελάνι του 2ου τεύχους του περιοδικού Militaire Magazine, στο οποίο κάνουμε εκτεταμένη αναφορά στην εκπαίδευση πιλότων και οι
εξελίξεις έρχονται, δυστυχώς να μας επιβεβαιώσουν.
Όπως πληροφορούμαστε από το διεθνή τύπο και τις επίσημες ανακοινώσεις η Πολωνία σε συνεργασία με άλλες τρείς ευρωπαϊκές χώρες (Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία) με πρωτοβουλία της Τσεχίας συζητούν τη δημιουργία κοινού εκπαιδευτικού κέντρου πιλότων μαχητικών αεροσκαφών. Η Πορτογαλία έχει αναλάβει την πρωτοβουλία για την προώθηση ενός κοινού ευρωπαϊκού κέντρου εκπαίδευσης πιλότων ελικοπτέρων με την συμμετοχή 11 ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας (!!!). Και σαν να μην έφταναν αυτά, πληροφορούμαστε από έγκυρες πηγές ότι χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ, σχεδιάζει να υποβάλλει μια πολύ σημαντική πρόταση στην επερχόμενη σύνοδο κορυφής, ζητώντας δέσμευση των χωρών,  για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού κέντρου υπό την αιγίδα του ΝΑΤΟ και φυσικά με χρηματοδότηση για υποδομές από το ΝΑΤΟ.
Είναι άραγε ενήμερη η νέα ηγεσία του ΥΠΕΘΑ; Ποια είναι η θέση της Ελλάδας; Η Ευρωπαϊκή χώρα με τον μεγαλύτερο στόλο μαχητικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων, η οποία δέχεται και την μεγαλύτερη απειλή στην Ευρώπη, θα επιτρέψει να δημιουργηθούν υποδομές εκπαίδευσης των πιλότων της σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όταν θα έπρεπε να έχει τον πρώτο λόγο;
Δεν είναι μόνο η Τουρκία που μας έχει αφήσει πίσω στο χώρο της Άμυνας. Ακόμα και οι  γείτονες μας στα Βαλκάνια, αντιμετωπίζουν με περισσότερη σοβαρότητα το θέμα. Η Βόρεια Μακεδονία(!) από το 2011 που ήταν…FYROM, είχε υπογράψει συμφωνία με την ισραηλινή Elbit για τη δημιουργία εκπαιδευτικού κέντρου για πιλότους ελικοπτέρων! Συμφωνία η οποία ανανεώθηκε. Κόστος 43 εκατομμύρια δολάρια…
Εμείς πάλι όταν μας προτάθηκε να γίνει ένα μεγάλο, σύγχρονο εκπαιδευτικό αεροπορικό κέντρο για πιλότους αεροσκαφών, το σκεφθήκαμε, το ξανασκεφθήκαμε και τελικά κάναμε αυτό πάντα κάνουμε με μεγάλη επιτυχία: μια τρύπα στο νερό!
Το κόστος; 90 εκατομμύρια δολάρια και υπήρχαν και δυνατότητες να είναι το τίμημα πιο χαμηλό. Ενδιαφέρον και πελάτες υπήρχαν, αφού η Καλαμάτα από τις 365 ημέρες του χρόνου , τις 300 έχει καιρικές συνθήκες ιδανικές για πτήσεις! Η πρόταση ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, αλλά ήταν εντυπωσιακό το γεγονός ότι ακόμη και οι τοπικοί βουλευτές δεν φαίνεται να το είχαν καταλάβει. Ίσως γι΄ αυτό επιμένουν να ζητούν την επαναλειτουργία του κέντρου εκπαίδευσης στην Καλαμάτα κι όχι τη δημιουργία του αεροπορικού κέντρου εκπαίδευσης που θα έδινε πνοή στην οικονομία της πόλης.
Αρκεί να αναφέρουμε ότι στο εκπαιδευτικό κέντρο της Βόρειας Μακεδονίας, εκπαιδεύονται ήδη, Πολωνοί, Βούλγαροι και Μαυροβούνιοι…
Εμείς δυστυχώς παρακολουθούμε τις εξελίξεις «Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!»





Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια