Μήπως το έχετε παρακάνει με τις πρωτεΐνες; Πώς θα το καταλάβετε;


Αποτελεί ένα θρεπτικό συστατικό που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, ο αμερικανικός φορέας Institute of Medicine τοποθετεί το ασφαλές ανώτερο όριο στο 35% των συνολικών θερμίδων.

Πάντως αν και κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ανάγκες, η υπερβολική πρόσληψη πρωτεϊνών, μπορεί να έχει επιπτώσεις στην υγεία.

Δείτε ποιες είναι αυτές:

Αύξηση του βάρους

Οι πρωτεΐνες βοηθούν στο αδυνάτισμα. Στην περίπτωση, όμως, που τρώτε περισσότερες από όσες χρειάζεται το σώμα σας, μπορεί να αποθηκευτούν στο σώμα ως λίπος, όταν παίρνετε από τις τροφές περισσότερες θερμίδες από αυτές που «καίτε».

Κίνδυνος για τα νεφρά

Όταν το σώμα μεταβολίζει την πρωτεΐνη, παράγει αμμωνία, η οποία μετατρέπεται σε μια ένωση που ονομάζεται ουρία. Η ουρία μεταφέρεται στα νεφρά μέσω του αίματος και αποβάλλεται με τα ούρα. Εάν έχετε κάποια πάθηση των νεφρών, ο οργανισμός δεν μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά την αύξηση της ουρίας.

Επιπτώσεις στο συκώτι

Όταν το συκώτι είναι επιβαρυμένο, η κατανάλωση υπερβολικής πρωτεΐνης μπορεί να προκαλέσει συσσώρευση αμμωνίας, η οποία είναι τοξική για τον οργανισμό και προκαλεί, μεταξύ άλλων, απώλεια μνήμης και σύγχυση.

Δυσκοιλιότητα

Μια δίαιτα πλούσια σε πρωτεΐνες είναι πιθανό να μην περιέχει αρκετές φυτικές ίνες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του εντέρου.


Πηγή: healthreport.gr