Μήπως χασμουριέσαι με λάθος τρόπο;



Υπάρχει λάθος και σωστός τρόπος για να χασμουριέσαι; Όπως φαίνεται και όπως λένε οι ειδικοί, ναι, υπάρχει!

Το χασμουρητό είναι πραγματικά απόλαυση ορισμένες φορές, ενώ άλλες καταλαβαίνεις απλώς πως έχει φτάσει η ώρα να ξεκουραστείς και να κοιμηθείς. Ένας δημοφιλής yogi, ο Michael Lear, λέει στους μαθητές του «παρακαλώ χασμουρηθείτε».

Πρέπει πραγματικά να το κάνετε και να το νιώσετε γιατί είναι ο πρωταρχικός τρόπος για να απελευθερώσετε και να τεντώσετε τους μυς των γνάθων και του λαιμού μετά από μια κουραστική μέρα εργασίας.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, υπάρχει η προσέγγιση πως το χασμουρητό είναι μερικές φορές προσβλητικό, καθώς δείχνει ότι κάποιος βαριέται, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας πολύ σημαντικός μηχανισμός για την απελευθέρωση του άγχους.

Υπάρχει, όμως, τρόπος για να χασμουριέσαι σωστά;

Ο καθηγητής Lear δίνει τις παρακάτω συμβουλές:
  1. Γύρε απαλά το κεφάλι σου προς τα πίσω σε μια άνετη στάση και άφησε το στόμα σου να ανοίξει σιγά σιγά κι απαλά.
  2. Πάρε μια βαθιά ανάσα μέσα από το στόμα και νιώσε τον αέρα στο πίσω μέρος του λαιμού σου.
  3. Πάρε μια βαθιά κι ολοκληρωμένη εισπνοή κι εκπνοή, ενώ άφησε τους ώμους να χαλαρώσουν καθώς αναπνέεις.
  4. Όταν έρθει το χασμουρητό, φρόντισε να το επεκτείνεις όσο πιο πολύ μπορείς και να τεντώσεις τους μυς της γνάθου.


Επανάλαβε 8 με 10 φορές πριν ξεκινήσεις να δακρύζεις! Καθώς οι μύες των γνάθων τεντώνονται και χαλαρώνουν και το χασμουρητό επεκτείνεται, οι δακρυϊκοί αδένες γύρω από το μάτι συμπιέζονται κι έτσι τρέχουν τα δάκρυα.

Υπάρχει, όμως, και δεύτερος τρόπος…

Κάνε τα παραπάνω βήματα από το 1 μέχρι το 4. Όταν έρθει το χασμουρητό, κλείσε τα χείλη σου. Κράτα τα δόντια λίγο διαχωρισμένα. Η δημιουργία αυτού του σχήματος με το στόμα καθώς χασμουριέσαι, θα χαλαρώσει τους μυς του λαιμού και της γλώσσας και πολύ περισσότερο θα προσφέρει ανακούφιση στις περιοχές του αυχένα και της γνάθου.

Επανάλαβε 8 με 10 φορές μέχρι να ξεκινήσεις να δακρύζεις.

Αυτές οι δύο ασκήσεις σε βοηθούν σημαντικά να απελευθερώσεις τη συσσωρευμένη ενέργεια και την ένταση που μπορεί να προκύψει από μια δύσκολη ημέρα στη δουλειά ή ένα πρόβλημα που σε απασχολεί.

Tip: Φυσικά και δεν είναι ανάγκη να δακρύσεις για να επωφεληθείς από αυτήν την άσκηση!

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το χασμουρητό;

Μεταξύ άλλων, το χασμουρητό παίζει ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου, όπως έχουν αποδείξει πολυάριθμες έρευνες. Συγκεκριμένα, το χασμουρητό αυξάνει το αίμα στον εγκέφαλο. Το χασμουρητό είναι ένας μηχανισμός που αποσκοπεί στην ψύξη του εγκεφάλου, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε να συνδεθεί με τον κύκλο του ύπνου και τον έλεγχο του άγχους.

Να σημειωθεί πως οι διακυμάνσεις στη θερμοκρασία του εγκεφάλου σχετίζονται με το άγχος, τους κύκλους ύπνου και τη διέγερση ή τα επίπεδα ενεργοποίησης που υπάρχουν στον εγκέφαλο. Και ναι, το χασμουρητό παίζει τεράστιο ρόλο!

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, αν χασμουριόμαστε μέσα σε ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασιών, τότε ο έλεγχος αυτών θα έπρεπε είτε να μας κάνει να χασμουριόμαστε πιο συχνά, είτε να χασμουριόμαστε λιγότερο, πράγμα που σημαίνει ότι η θερμοκρασία του εγκεφάλου μπορεί να ελεγχθεί από εμάς.


Πηγή: ipop.gr