Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ :Εύχομαι τα εφόδια που θα αποκτήσουν οι νέοι Δοκίμοι Σημαιοφόροι και Λιμενοφύλακες στις σχόλες του Π.Ν να είναι αντάξια του υψηλού επιπέδου που διέκρινε έως σήμερα τα στελέχη και κυρίως τους Αξιωματικούς Λ.Σ

Τις τελευταίες ημέρες όλοι σπεύδουν να καλωσορίσουν   να  συγχαρούν  τους νέους Δοκίμους Σημαιοφόρους και Δοκίμους Λιμενοφύλακες  για την επιτυχία τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις  και να τους ευχηθούν  καλή σταδιοδρομία στις τάξεις του Λιμενικού Σώματος.

 

Τους συγχαίρω λοιπόν και τους καλωσορίζω κι εγώ  σε έναν οργανισμό με επιτυχή δράση 100 ετών, one-stop shop, ζητούμενο για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με εξειδικευμένα στελέχη, μεγάλη τεχνογνωσία και εμπειρία αλλά και τεράστια προσφορά στην κοινωνία ,στην ασφάλεια στη ναυτιλία-ναυτικό
 


Παράλληλα όμως εύχομαι  η νέα αυτή διαδικασία εισαγωγής στο Σώμα των νέων Αξιωματικών ΛΣ και Λιμενοφυλάκων, η στρατιωτική και ακαδημαϊκή εκπαίδευση και τα εφόδια που θα αποκτήσουν στις σχόλες του Πολεμικού Ναυτικού κατά τα 4 έτη φοίτησής τους στην ΣΝΔ και τα 2 έτη στην ΣΜΥΝ αντίστοιχα να είναι αντάξια του υψηλού επιπέδου που διέκρινε έως σήμερα τα στελέχη ΛΣ .
 

Και το εύχομαι αυτό γιατί η εκ προοιμίου ναρκοθετημένη τα προηγούμενα 4 χρόνια  μεταρρύθμιση εισαγωγής του προσωπικού ΛΣ, της στρατιωτικής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσής τους απαιτεί   την ανάληψη , από τη νέα πολιτική ηγεσία , πρωτοβουλίας διορθωτικών παρεμβάσεων – σύμφωνα τόσο με τις ανάγκες του προσωπικού, τις σύγχρονες μεθόδους της στρατιωτικής και παιδαγωγικής επιστήμης και ακαδημαϊκής θεώρησης όσο και με την ασύμμετρη μορφή ιδιαίτερα της ιεραρχίας μεταξύ των Αξιωματικών αλλά και των υπολοίπων στελεχών κάθε βαθμίδας και κατηγορίας.

 

Δυστυχώς,κάποιοι χωρίς καμιά μελέτη , χωρίς ουσιαστική διαβούλευση επέλεξαν την εισαγωγή των στελεχών Λ.Σ. μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων, μόνο και μόνο για λόγους μικροπολιτικούς και μικροσυνδικαλιστικούς και όχι γιατί η εν λόγω μεταρρύθμιση θα αναβάθμιζε και  προσέφερε στα στελέχη και το Σώμα.

 

Ακόμη και σήμερα αρνούμαι να δεχτώ επιχειρήματα ,τα οποία δυστυχώς χειροκροτήθηκαν τόσο απο συνδικαλιστές οσο και εκ των έσω του ΛΣ υπηρεσιακούς παράγοντες , που οδήγησαν στην αναγκαιότητα αυτής της μεταρρύθμισης .Παραμένοντας  δε νωπές στη μνήμη μου οι εκφράσεις απαξίωσης του μέχρι πρότινος συστήματος εισαγωγής στο Σώμα, η προσπάθεια απαξίωσης των ικανοτήτων των στελεχών Λ.Σ., η απαξίωση του Λ.Σ. με δημόσιες τοποθετήσεις όπως:

 

"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα κλείσουμε την πόρτα στους ημετέρους"....,

 

"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα κλείσουμε την πόρτα στην αναξιοκρατία που κυριαρχούσε όλα αυτά τα χρόνια"....

 

"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα αναβαθμίσουμε την ποιότητα των στελεχών."....

 

"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος και νέα προγράμματα σπουδών τα νέα στελέχη του Σώματος θα μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες και προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα το Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ."....

 

Πολύ πρόσφατα έφτασαν στο σημείο να μας χαρακτηρίσουν από το βήμα της Βουλής ως ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ και ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ενώ είδαμε ακόμα και συνδικαλιστές του ΛΣ να χειροκροτούν τις Πανελλήνιες εξετάσεις και να καλωσορίζουν τους νέους δοκίμους γιατί όπως δημόσια δήλωσαν θα ενισχύσουν το συνδικαλιστικό τους κίνημα.

 

Επιβεβαιώνεται λοιπόν περίτρανα ότι κορυφαία θεσμικά ζητήματα που αφορούν στο Λιμενικό Σώμα και τα στελέχη του, όπως η εισαγωγή στο Σώμα, η στρατιωτική - ακαδημαϊκή εκπαίδευσή τους και η ιεραρχική εξέλιξη τους αποτελούν θύματα μικροσυνδικαλιστικών και μικροπολιτικών λόγων, της προσωπικής και υπηρεσιακής ανέλιξης κάποιων, της ψηφοθηρίας,  λίγων άσχετων και «εξαρτημένων» της καρέκλας κι όχι μόνο, που δυστυχώς  στήριξαν  αυτή την μεταρρύθμιση όπως την ονόμασαν , στο πλαίσιο της τακτικής δημιουργίας νομοσχεδίων κατώτερα των περιστάσεων και των αναγκών μας, οδηγώντας το Λιμενικό Σώμα και τα στελέχη του πίσω, ανοίγοντας το δρόμο για την αλλαγή της δομής του ΛΣ, την απαξίωση του, του «πλήρους ελέγχου μας», την πολιτικοποίησή του, την θεσμική εκτροπή .

Προφανώς σε αυτό το πλαίσιο γκρεμίσματος ότι ήταν όρθιου εντάσσεται και το γκρέμισμα του «ναού» των Αξιωματικών ΛΣ δηλαδή της ακαδημαϊκής τους εκπαίδευσης σε πανεπιστήμια, πολυτεχνικές σχολές και ΑΕΝ και της κατόπιν φοίτησής τους στη σχολή ΣΝΔ, που αποτελούν σημαντικό μέρος της ιστορίας τους, την περηφάνια τους, τα εχέγγυα να διοικούν το ΛΣ και το διαχρονικά υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο και τον επαγγελματισμό των και δεν επεκτείνομαι  στην απαξίωση -υποβάθμιση της ιεραρχικής τους εξέλιξης και όχι μόνο .
 

Να σημειωθεί ότι από την ψήφιση πριν 2 χρόνια της μεταρρύθμισης αυτής  όχι μόνο δεν έχει διαπιστωθεί προσπάθεια των εμπνευστών της και των υποστηρικτών της εκ των εσω του ΛΣ  για τη δημιουργία σχολών ΛΣ  αλλά ούτε για κατάλληλη κτιριακή υποδομή , για κατάλληλη εκπαιδευτική ύλη, για κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα , Κανονισμό Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικό προσωπικό, που αποτελούν βασικότερα αιτήματά μας ,εχέγγυα και προαπαιτούμενα για την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση αλλά ούτε και προσπάθεια  για την κατάρτιση του προσωπικού με συστηματική και μεθοδευμένη δουλειά σε συνδυασμό με την κατάλληλη αξιοποίηση των τυχόν προσφερόμενων δυνατοτήτων και ευκαιριών.
 

Κι ενώ η επένδυση στη βασική εκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση του προσωπικού αποτελεί υποχρέωση υψηλής προτεραιότητας με πολλαπλά οφέλη για τα ίδια τα στελέχη, το Λιμενικό Σώμα και εν τέλει για το ελληνικό κράτος κι ενώ για την επίτευξη του στόχου και την υλοποίηση του οράματος των Στελεχών του Λ.Σ –ΕΛ .ΑΚΤ. για βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε εθνικό (κεντρικό και τοπικό), ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο απαιτείται συστηματική και μεθοδευμένη δουλειά σε συνδυασμό με την κατάλληλη αξιοποίηση των τυχόν προσφερόμενων δυνατοτήτων και ευκαιριών ,  η μοναδική προσπάθεια που είδαμε  και η οποία έρχεται να επιβεβαιώσει την ΠΕΑΛΣ για τις επανειλημμένες παρεμβάσεις μας αυτα τα 4 τελευταία χρόνια  αναφορικά με τις επιφυλάξεις μας ως προς τα προαπαιτούμενα για την επιτυχή εισαγωγή μέσω Πανελληνίων και την επιτυχή φοίτηση και αποφοίτηση νέων στελεχών ΛΣ. , είναι προχειρότητα και απαξίωση  για την ρύθμιση ζητημάτων φοίτησης στις Παραγωγικές Σχολές του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. , όπως έξυπνα τις ονομάζουν και λειτουργίας τους, τη μεταφορά της έδρας της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού στο Σκαραμαγκά Αττικής, τη δυνατότητα επέκτασης της χρονικής διάρκειας και για τις εκπαιδευτικές σειρές 2020-21  ,έναν κανονισμό-εκπαιδευτική ύλη που δεν αξίζει σχολιασμού  καθώς και τη δυνατότητα σίτισης και διαμονής των Δοκίμων Λιμενοφυλάκων εκτός των εγκαταστάσεων της Σχολής.

 

Πέραν των επανειλημμένων παρεμβάσεων μας αυτά τα 4 τελευταία χρόνια  αναφορικά με τις επιφυλάξεις μας ως προς τα προαπαιτούμενα για την επιτυχή εισαγωγή μέσω Πανελληνίων και την επιτυχή φοίτηση και αποφοίτηση νέων στελεχών ΛΣ. , επανειλημμένες ηταν  και οι αναφορές μας   στο μεγάλο κενό που θα δημιουργούσε η εισαγωγή στελεχών ΛΣ μέσω Πανελληνίων, τόσο χρονικά όσο και σε αριθμό και ειδικότητες, μέχρι την αποφοίτηση των Αξιωματικών ΛΣ και Λ/Φ από τις Σχολές, προκαλώντας σε συνδυασμό με την παροχή άνευ μελέτης και υπηρεσιακού αντικρύσματος χορήγηση βαθμών αλλά και την ήδη μειωμένη οργανική δύναμη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., .τεράστια προβλήματα στην στελέχωση και στις Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ..


Δυστυχώς μάτια κι αυτιά ερμητικά κλειστά.  Κάποιοι είχαν αποφασίσει οτι ένας αξιωματικός νομικός, οικονομικός  , ναυπηγός   με μεταπτυχιακό ,  διδακτορικό  , που ομιλεί 3 άλλες γλώσσες ή ένας πλοίαρχος ή μηχανικός Γ τάξης του Ε.Ν  δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στην σημερινή πραγματικότητα και ανάγκες του ΛΣ και απαιτείται πρόσληψη μη στρατεύσιμων αποφοίτων λυκείου που θα εκπαιδεύσει το ίδιο το ΛΣ  για να μπορεί να εχει στις τάξεις του αξιωματικούς που θα μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του ΛΣ και της σύγχρονης εποχής , όπως έλεγαν...
 

Δεν άκουσαν ούτε την πρόταση περί  αύξησης του ποσοστού εισαγωγής Αξιωματικών ΛΣ, προερχομένων από ΑΕΝ στο 40%, λόγω επιτακτικών, υπηρεσιακών αναγκών ,ούτε την  πρόταση- αναγκαιότητα  τοποθέτησης Διοικητή στην Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στο βαθμό του Πλοιάρχου ΛΣ. και τοποθέτησης Διοικητή στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων ΛΣ στο βαθμό του Αρχιπλοιάρχου ΛΣ. δίνοντας τουλάχιστον κύρος στην αποτυχία τους .
 

Μάλιστα στο πλαίσιο της πάγιας τακτικής τους με τα λόγια να χτίζουν ανώγια και κατώγια είχαν την φαεινή ιδέα  οτι μπορούν αναλάβουν την εκπαίδευση των νέων δοκίμων μόνο αξιωματικοί ΛΣ απόφοιτου ΑΕΝ χωρίς να προβληματιστούν έστω και για το από που αυτοί θα αντληθούν .


Δυστυχώς, είμαστε αναγκασμένοι να αποδεχτούμε ότι, με το εκ προοιμίου ναρκοθετημένο πεδίο από την προηγούμενη Πολιτική Ηγεσία και μάλιστα με χέρι βοηθείας εκ των έσω του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., ελάχιστες είναι οι εναπομείνασες διέξοδοι - δυνατότητες παρεμβάσεων από τη νέα Πολιτική Ηγεσία, παρά ταύτα αν δε υπάρξουν γρήγορα πρωτοβουλίες τουλάχιστον διορθωτικών παρεμβάσεων  η αποτυχία θα είναι ιστορική με ότι αυτό συνεπάγεται για το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., τα στελέχη ΛΣ , τη Ναυτιλία , την ασφάλεια και τους συμπολίτες μας.


Εφιστώ την προσοχή και προειδοποιώ τον κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ότι στο ΛΣ υπάρχει και ο τίτλος-βαθμός  των διαχρονικών  «οραματιστών εισηγητών», που συνήθως προτείνουν για να διατηρήσουν και να δικαιολογήσουν τη θέση που κατέχουν και άλλοτε εκμεταλλεύονται την καλύτερη συγκυρία Ηγεσιών – Στρατιωτικών και ιδιαίτερα Πολιτικών, προκειμένου να πείσουν και να «περάσουν» τις σχετικές ασύμβατες και απαράδεκτες για τη δομή του ΛΣ «μελέτες» των ,το αποτέλεσμα των οποίων, όπως εχει σε όλα τα επίπεδα αποδειχθεί ,  είναι πάντα είναι αντίθετο των προσδοκιών των εισηγητών, δηλαδή η επαγγελματική και κοινωνική υποβάθμιση επί της ουσίας όλων μας αλλά και του ΛΣ!

 

Η εκπαίδευση πρέπει να σου δίνει τα εχέγγυα να φέρεις αξίωμα, το οποίο θα πρέπει να έχει αξία, και για να έχει αξία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διακρίνεται από ένα ορθολογικό πλαίσιο ιεραρχικής δομής και ορθής και δίκαιης μετάθεσης του στελέχους.


Η ΠΕΑΛΣ είναι έτοιμη , όποτε της ζητηθεί , να διαβουλευθεί επί των ανωτέρω και να υποβάλλει αναλυτικά τις προτάσεις της προς υποβοήθηση  των πρωτοβουλιών του υπουργού για την επίτευξη των κοινών μας ,όπως έχουμε διαπιστώσει από τις εξαγγελίες του υπουργού , στόχων  .

 01-09-2019

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ

ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. ΣΠ.

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια