Ποια είναι η ιδανική τροφή για κατάθλιψη, αρτηριοσκλήρωση και χοληστερόλη



Πολλοί και καλοί λόγοι υπάρχουν ώστε να μην σταματήσουν να τρώνε πασατέμπο όσοι άνθρωποι έχουν αυτήν τη συνήθεια.

Ο αγαπημένος μας πασατέμπος είναι ο κολοκυθόσπορος μια και προέρχεται από τα σπόρια της κολοκύθας. Το ιταλικό του προσωνύμιο σημαίνει ότι είναι η κατάλληλη επιλογή για να περνάμε την ώρα μας.

Είναι, όμως, και η ενδεδειγμένη επιλογή για την υγεία μας;

Είναι σύμφωνα με τα διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία. Ο πασατέμπος περιέχει πολύτιμα ω-λιπαρά οξέα και κυρίως λινολεϊκό οξύ. Είναι επίσης πλούσιος σε φυλλικό οξύ, φυτικές ίνες και μέταλλα, όπως σίδηρο, ψευδάργυρο, σελήνιο, μαγνήσιο και μαγγάνιο.

Χάρη στην περιεκτικότητά του σε μαγνήσιο θεωρείται γιατροσόφι για τον πονοκέφαλο. Το μαγνήσιο συμβάλλει στη χαλάρωση των νεύρων και των μυών που βρίσκονται σε ένταση. Επίσης, του αποδίδεται αντικαταθλιπτική δράση χάρη στα ευεργετικά ω-λιπαρά οξέα που περιέχει. Μάλιστα στην ανατολική κινεζική ιατρική τα σποράκια του πασατέμπου θεωρούνται αντικαταθλιπτικά!

Είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες, γι’ αυτό και βοηθά στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Ακόμη εικάζεται ότι χάρη στο διατροφικό του προφίλ είναι πολύτιμος σύμμαχος για την πρόληψη της αρτηριοσκλήρωσης και τη μείωση της χοληστερόλης.

Υπάρχουν δε ερευνητικά στοιχεία που συσχετίζουν την κατανάλωση πασατέμπο με την αναγέννηση των κυττάρων του παγκρέατος, γι’ αυτό και θεωρείται ιδανική επιλογή για ανθρώπους που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.


Πηγή: ygeiamou.gr