Ποιο φρούτο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων;



Ο κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων, σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο East Anglia (UEA), μπορεί να μειωθεί με μια κούπα μύρτιλα (blueberries) ημερησίως.

Μια ομάδα ερευνητών μελέτησε τις επιπτώσεις της καθημερινής κατανάλωσης μύρτιλων σε 138 υπέρβαρους και παχύσαρκους ασθενείς, ηλικίας 50-75 ετών, που πάσχουν από μεταβολικό σύνδρομο. Η εξάμηνη μελέτη ήταν η μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια που έχει γίνει μέχρι σήμερα.

«Παλαιότερες μελέτες διαπίστωναν ότι οι άνθρωποι που τρώνε τακτικά μύρτιλα, έχουν μειωμένο κίνδυνο να παρουσιάσουν καρδιαγγειακές παθήσεις ή διαβήτη τύπου 2», εξήγησε η επικεφαλής της ομάδας, καθηγήτρια Αϊντίν Κάσιντι. «Αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι τα μύρτιλα περιέχουν υψηλή ποσότητα της φυσικής ουσίας ανθοκυανίνη, του φλαβονοειδούς που ευθύνεται για τις κόκκινες, μπλε και μοβ αποχρώσεις στα φρούτα», πρόσθεσε.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση 150 γραμμαρίων μύρτιλων ημερησίως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 12-15%.

«Το απλό και εφαρμόσιμο μήνυμα είναι να καταναλώνουμε ένα φλιτζάνι μύρτιλα ημερησίως για να βελτιώσουμε την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος», είπε από την πλευρά του ο δρ Πίτερ Κέρτις, του ίδιου Πανεπιστημίου.

Ο Κέρτις παρατήρησε πάντως ότι στη μελέτη δεν διαπιστώθηκε να υπήρξε κάποιο όφελος όταν οι άνθρωποι κατανάλωναν λιγότερα από 75 γραμμάρια μύρτιλων ημερησίως.


Πηγές: ΑΠΕ – ΜΠΕ, ethnos.gr