Πέντε παράγοντες που ανεβάζουν την αρτηριακή πίεση εκτός από το αλάτι



Αν και το αλάτι έχει … «δαιμονοποιηθεί» σε ότι αφορά την αύξηση της πίεσης, δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που πρέπει να δώσουμε προσοχή.

Ο νούμερο ένα εχθρός της αρτηριακής πίεσης είναι γνωστό σε όλους ότι είναι το αλάτι. Πολυετείς επιστημονικές έρευνες έχουν τεκμηριώσει πως όσοι καταναλώνουν πολύ αλάτι στη διατροφή τους, κινδυνεύουν περισσότερο να εκδηλώσουν υψηλή αρτηριακή πίεση.

Εκτός, όμως, από το αλάτι, ποιοι άλλοι παράγοντες ενοχοποιούνται για την υπέρταση;
  1. Καθιστική ζωή: Η καθιστική θέση ενοχοποιείται για την εμφάνιση της υψηλής πίεσης, ενώ αντίθετα η γυμναστική συμβάλλει στη διατήρηση των φυσιολογικών τιμών της αρτηριακής πίεσης.
  2. Στρες: Το έντονο άγχος της καθημερινής ζωής αυξάνει δραματικά τα επίπεδα της πίεσης. Προσπαθήστε να ηρεμήσετε είτε με φυσικά αγχολυτικά, είτε με ασκήσεις γιόγκα ή τσάι- τσι.
  3. Παραπανίσια κιλά: Αν η ζυγαριά έχει πάρει την ανηφόρα, προσπαθήσετε να χάσετε βάρος ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή και τρώγοντας υγιεινά τρόφιμα.
  4. Γονίδια: Η κληρονομικότητα παίζει σημαντικό ρόλο στην αρτηριακή πίεση, αφού έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι εάν υπάρχει ιστορικό, αυξάνονται οι πιθανότητες εμφάνισης πίεσης.
  5. Ηλικία: Η υπέρταση, ακριβώς επειδή δεν δίνει συμπτώματα, έχει βρεθεί ότι χτυπά μετά την ηλικία των 40 ετών κυρίως τους άνδρες. Εάν βρίσκεστε σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, καλό είναι να την μετράτε για να προλάβετε την υπέρταση.



Πηγή: pentapostagma.gr