Έλλειψη αυτοπεποίθησης: Τι πρέπει να κάνεις για να ενισχύσεις την αυτοεκτίμησή σου;



Αισθάνεσαι ανασφαλής και συνεχώς η αυτοπεποίθησή σου είναι στο ναδίρ;

Σκέφτεσαι συχνά πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα στη ζωή σου αν είχες έστω και λίγη παραπάνω αυτοεκτίμηση; Τα βάζεις με το χαρακτήρα σου επειδή είσαι έτσι;

Υπάρχουν τρόποι να αντιστρέψεις αυτήν την κατάσταση. Δες παρακάτω μερικά ψυχολογικά τρικ που θα σε βοηθήσουν να «ανέβεις».

Δέξου τα κομπλιμέντα

Αντί να κοκκινίζεις και να κοιτάς κάτω σαν παιδάκι, αντί να λες «ναι, αλλά είμαι … (βάλε οποιοδήποτε μειονέκτημά σου εδώ)», την επόμενη φορά που κάποιος θα σου κάνει κομπλιμέντο κοίτα τον στα μάτια, χαμογέλα και πες του ένα γενναίο «Ευχαριστώ». Μη συμπεράνεις αυτόματα πως θέλει να σε κολακέψει, καθώς μπορεί πράγματι να έλκεται από στοιχεία του χαρακτήρα σου.

Κράτα οπτική επαφή

Δεν το λένε αδίκως ότι τα μάτια είναι καθρέφτης της ψυχής. Κοιτώντας κάποιον στα μάτια μπορείς να καταλάβεις αρκετά για τη διάθεσή του και τα συναισθήματά του. Ακόμα και τα μωρά το κάνουν, ενώ οι ψεύτες τείνουν να κοιτάζουν αλλού για να κρύψουν τις αναλήθειες. Όταν κάποιος αποφεύγει την οπτική επαφή, συνήθως σημαίνει ότι δεν έχει αυτοπεποίθηση. Κράτα την, λοιπόν, με ανθρώπους και μπορεί να καταφέρεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και να τους πείσεις πως είσαι ειλικρινής μαζί τους.

Ίσιωσε την πλάτη σου

Η ίσια πλάτη, οι ανοικτές χειρονομίες και το σίγουρο βάδισμα αποτελούν σημάδια ατόμου που εμπιστεύεται τον εαυτό του. Επομένως, κράτα ψηλά το κεφάλι (και συμβολικά), έχε την πλάτη σου ίσια και κοίτα ψηλά, όχι χάμω. Αφενός θα προλάβεις ένα κάρο ενοχλήσεις σε μέση και αυχένα από την κακή στάση, αφετέρου θα σε προσέξουν οι γύρω σου κάτι που θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα.

Διώξε τις αρνητικές σκέψεις

Είναι ζόρικο πράγμα να μπορέσεις να δαμάσεις τον αρνητισμό στο κεφάλι σου, όμως, αν τα καταφέρεις έχεις κάνει ένα σημαντικό πρώτο βήμα στο να τον κερδίσεις. Δοκίμασε να καταγράψεις όποια σκέψη σε κάνει να νιώθεις ανασφαλής και προσπάθησε να αναρωτηθείς αν υπάρχουν αποδείξεις για την ανασφάλειά σου αυτή. Αφού αναλύσεις για λίγο τις σκέψεις σου -λογικά- θα συνειδητοποιήσεις ότι οι περισσότερες ανησυχίες σου έχουν σαθρά θεμέλια. Και όσο αναλύεις τα αρνητικά που περνούν από το κεφάλι σου, θα σημειώνεις τα θετικά του χαρακτήρα σου. Έτσι ώστε κάθε φορά που σου μπαίνουν αρνητικές σκέψεις να τα διαβάζεις και να νιώθεις καλύτερα.

Σημείωσε αυτά που έχεις καταφέρει

Φτιάξε ημερολόγιο με όσα έχεις καταφέρει, γράφοντας και από κάτι μικρό κάθε μέρα. Δεν είναι απαραίτητο να είναι κάτι «γκράντε». Σημείωνε κάθε μικρό βήμα προς το στόχο σου, όσο ασήμαντο κι αν φαίνεται. Για παράδειγμα, σημείωσε την ημέρα που έφαγες ένα σωστό και υγιεινό πρωινό αντί να πάρεις τυρόπιτα ή εκείνο το βράδυ που διάβασες το πρώτο κεφάλαιο από ένα βιβλίο. Όσο μαζεύεις λόγους για να είσαι περήφανος, τόσο θα ανεβαίνει και η αυτοεκτίμησή σου.


Πηγή: in2life.gr