Γιατί η δίαιτα και η άσκηση δεν λειτουργούν; Σας δίνουμε τέσσερις λόγους…



Σημαντικοί παράγοντες για την αύξηση του βάρους είναι η ανεπαρκής άσκηση και η κακή διατροφή ή η υπερκατανάλωση τροφής.

Αλλά οι λόγοι αυτοί δεν είναι πάντα η αιτία του προβλήματος, καθώς μπορεί να συντρέχουν κάποια θέματα που σχετίζονται με την υγεία μας. Σε κάθε περίπτωση, μία εξέταση αίματος μπορεί να είναι ο μοναδικός τρόπος για να ανακαλύψετε εάν οι ορμόνες σας ευθύνονται για την αλλαγή στο βάρος σας.

Ποιοι άλλοι παράγοντες μπορεί να επηρεάζουν τον οργανισμό σας;

Δείτε παρακάτω τέσσερις από αυτούς:
  1. Αυξημένη κορτιζόλη: Τα επίπεδα της ορμόνης του στρες, δηλαδή της κορτιζόλης θα αυξηθούν σε περιόδους υπερβολικού άγχος και μπορεί να «ανοίξει» την όρεξή σας. Η αύξηση της κορτιζόλης μπορεί ακόμη να προκαλέσει αύξηση των επιπέδων ινσουλίνης και με την πτώση του σακχάρου στο αίμα που προκύπτει, μπορεί να αναζητάτε περισσότερα γλυκά.
  2. Προδιαβήτης: Αν είστε προδιαβητικός, το σώμα σας έχει γίνει ανθεκτικό στην ινσουλίνη και κάτι τέτοιο μπορεί να αυξήσει το βάρος σας. Μειώνοντας τη ζάχαρη και τους υδατάνθρακες που καταναλώνετε και αυξάνοντας τα καλά λιπαρά και τις πρωτεΐνες, μπορείτε να πετύχετε το στόχο σας. Προσπαθήστε ακόμη να περιορίσετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και ακολουθήστε ένα ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα.
  3. Ορμονική ανισορροπία: Πέρα από τις διαταραχές του θυρεοειδούς, και άλλες ορμόνες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το σώμα σας, όπως, για παράδειγμα, η αδρεναλίνη. Όταν είναι αυξημένη, γίνεται κατακράτηση υγρών, καθώς το σώμα σας προσπαθεί να διατηρήσει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Το παραπάνω, όμως, σημαίνει και αύξηση βάρους.
  4. Προεμμηνόπαυση: Η προεμμηνόπαυση στις γυναίκες μπορεί να ξεκινήσει 10 χρόνια πριν από την πραγματική εμμηνόπαυση και ενδέχεται να προκαλέσει μεταβολές στη διάθεση, ακανόνιστες περιόδους και εξάψεις. Η αύξηση βάρους είναι επίσης ένα συνηθισμένο σύμπτωμα, καθώς ο μεταβολισμός επιβραδύνεται και η μυϊκή μάζα μειώνεται. Βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε μία ισορροπημένη διατροφή, ότι περιορίζετε τη ζάχαρη και μειώνετε την πρόσληψη αλκοόλ. Η γυμναστική μπορεί ακόμη να σας βοηθήσει, ενώ συγκεκριμένα η αερόβια δραστηριότητα θα δώσει μία ώθηση στο μεταβολισμό σας.


Πηγές: theepochtimes.com, onmed.gr