Ποια λάθη κάνουμε στη γυμναστική και επιβαρύνουμε τις αρθρώσεις μας;



Αν νομίζετε ότι τα προβλήματα στις αρθρώσεις αφορούν μόνο τους ηλικιωμένους, τότε κάνετε μεγάλο λάθος, καθώς επηρεάζουν και τους νεότερους ανθρώπους.

Υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες στη γυμναστική που επιβαρύνουν την υγεία των αρθρώσεων. Μάλιστα, οι γιατροί του The Mount Sinai Hospital στη Νέα Υόρκη αναφέρουν ότι το ποσοστό των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα αρθριτικά τους και είναι μικρότεροι από 60 ετών, έχει αυξηθεί κατά 15%.

Οι ορθοπεδικοί υποστηρίζουν ότι η αύξηση οφείλεται στην ανάγκη των ανθρώπων να παραμένουν ενεργοί, όσο μεγαλώνουν, αλλά κάνουν λάθη πριν ή κατά τη διάρκεια της γυμναστικής.

Τα προβλήματα στις αρθρώσεις είναι επικίνδυνα και μπορεί να χρειάζονται χειρουργική επέμβαση για να αντιμετωπιστούν. Ιδού ποια βασικά λάθη εντοπίζουν οι ειδικοί:

Το σωματικό βάρος

Κατά τη διάρκεια του τρεξίματος, οι αρθρώσεις στο γόνατο «σηκώνουν» από 7 έως 9 φορές το σωματικό βάρος. Παρόλο που το αντέχουν, όταν το βάρος είναι παραπάνω από το επιτρεπτό, αυξάνεται ο κίνδυνος για οστεοαρθρίτιδα. Έρευνα έδειξε ότι οι υπέρβαροι διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων στις αρθρώσεις, σε σύγκριση με όσους έχουν φυσιολογικό βάρος.

Καθημερινή προπόνηση

Με την καθημερινή γυμναστική, επιβαρύνονται οι αρθρώσεις. Το σώμα και ιδιαίτερα οι αρθρώσεις, χρειάζονται διαλείμματα, τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα. Αν δίνετε έμφαση σε μία άσκηση, πρέπει να αποκτήσετε ποικιλία, για να ενεργοποιηθούν όλες οι μυϊκές ομάδες και να προστατεύσετε τις αρθρώσεις.

Διατάσεις

Οι διατάσεις μειώνουν την εμφάνιση πιασίματος στους μυς και είναι απαραίτητες για την υγεία των αρθρώσεων. Με τις διατάσεις, οι μύες γίνονται πιο ευέλικτοι, αλλά βελτιώνεται και η αντοχή των αρθρώσεων. Μην παραλείπετε ποτέ τις διατάσεις. Τεντώστε τους μυς πριν και μετά τη γυμναστική.

Όρια

Το σώμα έχει την ικανότητα να «προειδοποιεί», όταν κάτι δεν πάει καλά. Το ίδιο συμβαίνει και με τη γυμναστική. Όταν πιέζετε το σώμα σας και ξεπερνάτε τα όρια που αντέχει, επιβαρύνονται αρκετά οι μύες και οι αρθρώσεις. Δεν έχει σημασία το είδος προπόνησης, πάντα πρέπει να γυμνάζεστε με μέτρο και όσο αντέχει το σώμα.

Φυσικά πάντα να διαλέγετε τα κατάλληλα παπούτσια για το άθλημα που κάνετε και να θυμάστε: Τα φθηνά αθλητικά παπούτσια δημιουργούν προβλήματα στα πόδια και στο υπόλοιπο σώμα, σχεδόν κατά κανόνα. Ότι πληρώνεις, παίρνεις…

Η τακτική γυμναστική είναι «φάρμακο» για τον άνθρωπο. Βελτιώνει την όψη του σώματος, την ψυχική υγεία και προσφέρει αμέτρητα οφέλη. Όμως, όπως λέει και το ρητό, «παν μέτρον άριστον».


Πηγή: valueforlife.gr