Χρήστος Κόκκαλης: έχετε καταλάβει ότι ζητάτε να ανοίξει νέα "κερκόπορτα" στον Κανονισμό της ΕΛ.ΑΣ, μέσω της οποίας θα παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα μας;

Κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο διάφορα άρθρα και ανακοινώσεις, αναφορικά με την σύγκληση του συμβουλίου μεταθέσεων, η ανάγνωση των οποίων αβίαστα δημιουργεί συγκεκριμένες
απορίες.
Ο Κώδικας Μεταθέσεων ορίζει ή όχι, στο άρθρο 24, ότι "... Απαγορεύεται η έκδοση διαταγών μεταθέσεων .... από την προκήρυξη των εκλογών (Ευρωεκλογές -Βουλευτικές - Νομαρχιακές - Δημοτικές) και μέχρι την πέμπτη ημέρα από την ημερομηνία διεξαγωγής της ψηφοφορίας..." ;
Γιατί να απαιτείται η έκδοση άλλου Π.Δ. για την σύγκληση του συμβουλίου μεταθέσεων, από την στιγμή που αυτό συγκαλείται το Σάββατο 8/6/2019, την έκτη μέρα δηλαδή από την ημερομηνία διεξαγωγής της τελευταίας ψηφοφορίας, κατά πιστή εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης;        Από που προκύπτει, λοιπόν, ότι η σύγκληση είναι παράνομη;
Η αναβολή του αντίστοιχου συμβουλίου το 2015 δεν έγινε με το Π.Δ. 39/2015, επειδή αφορούσε δημοψήφισμα και όχι εκλογές;
Σίγουρα δεν αφήνει την καλύτερη εντύπωση το ημερολογιακά οριακό του θέματος, αφού είναι γνωστό ότι την Δευτέρα θα προκηρυχθούν εκλογές. Αλλά προς το παρόν αυτό δεν έχει γίνει. Άρα νομίμως συγκαλείται το συμβούλιο. Πέραν αυτού, όμως, με το αίτημα για μη σύγκληση ή υπό όρους σύγκληση του συμβουλίου μεταθέσεων, δεν εισάγεται σε επ' αόριστον καθεστώς "ομηρίας" μεγάλος αριθμός αστυνομικών όλων των βαθμών;
Επιπλέον, έχετε κατανοήσει τι ακριβώς ζητάτε; Ζητάτε την μη εφαρμογή διάταξης του Κώδικα Μεταθέσεων;
Ζητάτε την μη εφαρμογή του νομοθετήματος που θέτει περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία διατάσσει  τις μεταθέσεις μας; Κατανοείτε τι προηγούμενο θα δημιουργηθεί, όταν μάλιστα αυτό είναι αίτημα συνδικαλιστών;

Έχετε κατανοήσει ότι ζητάτε να ανοίξει νέα “κερκόπορτα” στον Κανονισμό του Σώματος μέσω της οποίας θα παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα μας, ενώ πρέπει να ζητάτε επιτακτικά να κλείσει ερμητικά αυτή που άνοιξε με το Π.Δ. 98/2018;

Αυτό καθαυτό το αίτημα για μη τήρηση του Κανονισμού του Σώματος και μη σύγκληση του συμβουλίου δεν συνιστά μοιρολατρική αποδοχή ότι όλα σε αυτό το κράτος λειτουργούν ή πρέπει να λειτουργούν με ρυθμούς κομματικούς και ενίοτε προεκλογικούς ή μετεκλογικούς; Είναι δυνατόν ως συνδικαλιστές να αποδέχεστε κάτι τέτοιο;
Δηλαδή, θεωρείτε κατακριτέα και αντιθεσμική την τυχόν παρέμβαση της σημερινής κυβέρνησης στις μεταθέσεις, αλλά νόμιμη και ευπρόσδεκτη την τυχόν παρέμβαση της επόμενης κυβέρνησης;
Μήπως είναι αντιθεσμική και κατακριτέα και στις δυο περιπτώσεις εφόσον συμβεί;
Ως συνδικαλιστές δεν πρέπει να απαιτούμε διαχρονικά την ανεξαρτησία της Αστυνομίας από την πολιτική εξουσία;
Αυτό καθαυτό το αίτημα για μη σύγκληση του συμβουλίου, δεν είναι ομολογία ότι αναμένετε έκτακτες κρίσεις μετά τις εκλογές, αποδεχόμενοι σιωπηρά την, για δεύτερη φορά εντός έτους, ενεργοποίηση της διάταξης - κερκόπορτας του συστήματος κρίσεων μας (Π.Δ. 98/2018), και την διεξαγωγή κρίσεων για τρίτη συνολικά φορά εντός έτους ;
Δηλαδή αυτό, θα είναι ηθικά αποδεκτό;
Οι έκτακτες κρίσεις ήταν “εκτροπή' την πρώτη φορά που έγιναν, αλλά δεν θα είναι εκτροπή την δεύτερη φορά;
Και αν στις εκλογές προκύψει Βουλή, με σύνθεση τέτοια που δεν σχηματιστεί κυβέρνηση, για πόσο καιρό θα διαρκέσει η "ομηρία" των αστυνομικών;
Δεν θα έπρεπε να απαιτείτε την πιστή εφαρμογή των νομοθετικών διατάξεων, ιδίως δε αυτών που αφορούν τις μεταθέσεις μας, διατάξεων που θεσπίστηκαν για να ειναι ακριβώς η "ομπρέλα" προστασιας μας απο τυχόν αυθαιρεσία;

Χρήστος Κόκκαλης
Αστυνόμος Α΄
Μέλος του ΔΣ της Ένωσης Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας Αττικής
Αντιπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας