Αντικατέστησε τα αβγά στη μαγειρική με πέντε έξυπνες ιδέες!



Είτε είστε vegan, έχετε κάποια αλλεργία, προσέχετε τη χοληστερόλη σας ή απλά φροντίζετε το βάρος σας, ίσως να θέλετε να αντικαταστήσετε τα αβγά στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική σας.

Παρακάτω θα δείτε ιδέες που θα σας βοηθήσουν να ελαττώσετε ή ακόμη και να «ξεχάσετε» τα αβγά!

Ποιος είναι ο «ρόλος» των αβγών σε μία συνταγή;

Ο κρόκος αποτελεί το λιπαρό μέρος του αβγού. Από την άλλη μεριά, το ασπράδι είναι πλούσιο σε αλβουμίνη, δηλαδή πρωτεΐνη. Το αβγό έχει πολλές εφαρμογές στη μαγειρική, και ιδίως στη ζαχαροπλαστική. Εάν προσπαθήσετε, για παράδειγμα, να το αντικαταστήσετε σε ένα κέικ, τότε το τελικό αποτέλεσμα να είναι λιγότερο ανάλαφρο και ξερό. Τα αβγά «δένουν» τα υλικά μίας συνταγής, αναφέρει η Ήβη Παπαϊωάννου, RDN, MS, MBA, Διαιτολόγος, Διατροφολόγος, Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ, ενώ την ίδια στιγμή βοηθούν στο φούσκωμα και τη δομή του τελικού προϊόντος. Για το λόγο αυτό, δεν είναι εύκολο να τα αντικαταστήσετε!Ενδεχομένως διαφορετικά «υποκατάστατα» να ταιριάζουν καλύτερα σε διαφορετικές παρασκευές.


Λιναρόσπορος

Ταιριάζει καλύτερα σε συνταγές, όπως τα κουλουράκια και τα pancakes, γιατί έχει χαρακτηριστική γεύση ξηρών καρπών. Μπορείτε ακόμη να δοκιμάσετε να χρησιμοποιήσετε το λιναρόσποτο και σε κέικ, συμβουλεύει η κ. Παπαϊωάννου.

Πώς χρησιμοποιείται: Για να υποκαταστήσετε ένα αβγό, βάλτε στο μούλτι μία κουταλιά της σούπας λιναρόσπορο και πολτοποιείστε μέχρι να πάρει την υφή πούδρας. Σε ένα μπολ ανακατέψτε το λιναρόσπορο με τρεις κουταλιές της σούπας νερό. Αφήστε το μείγμα για 30 λεπτά πριν το χρησιμοποιήσετε και θα δείτε ότι έχει πήξει ελαφρώς και δίνει την αίσθηση ενός αραιού ζελέ. Πριν το χρησιμοποιήσετε στη συνταγή σας, προσθέστε του και λίγο baking powder και είναι έτοιμο προς χρήση.

Μαγειρική σόδα και ξύδι

Ταιριάζει καλύτερα σε πιο ανάλαφρες παρασκευές ζαχαροπλαστικής, όπως το ψωμί και τα cupcakes.

Πώς χρησιμοποιείται: Αντικαταστήστε ένα αβγό με ένα κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα και ένα κουταλάκι ξύδι. Ιδανικά προτιμήστε το μηλόξυδο. Ανακατέψτε τα μαζί με τα υπόλοιπα υγρά συστατικά της συνταγής.


Μπανάνα

Οι μπανάνες δίνουν υγρασία στο μίγμα σας, αλλά και γλυκιά γεύση. Για το λόγο αυτό, ίσως χρειαστεί, σύμφωνα με την κ. Παπαϊωάννου, να προσαρμόσετε την ποσότητα της ζάχαρης που θα προσθέσετε στα κέικ ή στα brownies. Ανάλογα με τη συνταγή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πουρέ και από άλλα φρούτα, όπως το μήλο.

Πώς χρησιμοποιείται: Στη θέση ενός αβγού χρησιμοποιείστε ½ με 1 καλά λιωμένη μπανάνα.

Τόφου (Tofu)

Προέρχεται από τους σπόρους της σόγιας και επειδή δεν έχει έντονη γεύση, ταιριάζει καλά στις περισσότερες συνταγές ζαχαροπλαστικής. Το τόφου δίνει περισσότερη υγρασία σε cheesecakes, τάρτες, brownies και κάποια κέικ.

Πώς χρησιμοποιείται: Για να αντικαταστήσετε ένα αβγό χρειάζεστε ¼ φλιτζανιού τόφου. Πριν το προσθέσετε στη συνταγή, πολτοποιείστε το καλά στο μούλτι μέχρι να πάρει λεία και κρεμώδη υφή.

Aquafaba

Όσο περίεργο και εάν είναι το όνομά του, πρόκειται απλά για το «ζουμί» από βρασμένα ρεβίθια! Εάν το χτυπήσετε με το μίξερ χειρός για αρκετή ώρα, θα πάρει τη μορφή ανάλαφρης «μαρέγκας»! Για τους αρχάριους, αναφέρει η κ. Παπαϊωάννου, προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε το «υγρό» περιεχόμενο από μία κονσέρβα ρεβιθιών. Για πιο ανάλαφρο αποτέλεσμα, προσθέστε λίγο κρέμα ταρτάρ, που θα βρείτε σε μαγαζιά με μπαχαρικά. Δείτε ένα σχετικό βίντεο εδώ.

Πώς χρησιμοποιείται: Σουρώστε το «ζουμί» από μία κονσέρβα ρεβιθιών. Σε ένα μπολ προσθέστε ¼ κουταλάκι του γλυκού κρέμα ταρτάρ και ανακατέψτε με το μίξερ χειρός για περίπου πέντε λεπτά. Μόλις το μίγμα κάνει τις χαρακτηριστικές «κορυφές» της μαρέγκας, είναι έτοιμο!

Εκτός από τα παραπάνω, υπάρχει πάντα και η εύκολη λύση των υποκατάστατων αβγού. Τα τελευταία θα τα βρείτε στα ράφια του σούπερ μάρκετ, σε μορφή σκόνης από πατάτα ή ταπιόκα.


Πηγές: healthview.gr, clickatlife.gr