Γερά οστά: Ποιος ο ρόλος του μαγνησίου;


Μπορεί όλοι να ξέρουμε ότι το ασβέστιο είναι πολύ σημαντικό για τα οστά, ωστόσο, πόσοι από εμάς γνωρίζουμε ότι το μαγνήσιο παίζει σημαντικότερο ρόλο από το ασβέστιο στην υγεία των οστών;

Σίγουρα πολύ λιγότεροι! Για το μεγαλύτερο μέρος της ανθρώπινης ιστορίας, η αναλογία ασβεστίου και μαγνησίου στη διατροφή ήταν 1:1, η οποία θεωρείται και η βέλτιστη. Μια αναλογία ασβεστίου/μαγνησίου που κυμαίνεται μεταξύ 1:1 και 2:1 θεωρείται ικανοποιητική. Δυστυχώς, με τις σημερινές διατροφικές συνήθειες η αναλογία αυτή έχει διαμορφωθεί στο 10:1.

Το μαγνήσιο δεν έχει μελετηθεί αρκετά, λένε οι επιστήμονες, και πιστεύουν ότι ο ρόλος του στη δομή των οστών είναι εξίσου ή και περισσότερο σημαντικός από αυτόν του ασβεστίου.

Πρόσφατη έρευνα από το Baylor College of Medicine in Houston ανακάλυψε ότι η πρόσληψη και απορρόφηση μαγνησίου κατά την παιδική ηλικία είναι προάγγελοι της συνολικής περιεκτικότητας των οστών σε μέταλλα και της πυκνότητάς τους, ενώ το ασβέστιο δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο σε αυτά.

«Πολλά θρεπτικά στοιχεία είναι σημαντικά για τα υγιή οστά των παιδιών. Ένα από αυτά είναι και το μαγνήσιο. Το ασβέστιο μπορεί να χρειάζεται μόνο στις περιπτώσεις που οι γονείς είχαν έλλειψη. Σε άλλες περιπτώσεις δεν είναι τόσο σημαντικό όσο το μαγνήσιο», δήλωσαν οι ερευνητές, και συμπληρώνουν ότι σύντομα οι συστάσεις προς τους γονείς θα γίνονται για την αυξημένη πρόσληψη μαγνησίου από τα παιδιά και όχι γι’ αυτήν του ασβεστίου όπως γινόταν μέχρι σήμερα.


Μόνο το 1% του μαγνησίου του σώματος βρίσκεται στο αίμα και αν αυτή η πυκνότητα αλλάξει, τότε το σώμα το παίρνει από τα κόκκαλα και τους ιστούς. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί η εξέταση αίματος να δείχνει φυσιολογικές τιμές στα επίπεδα μαγνησίου, αλλά το μαγνήσιο να λείπει τελικά από τα υπόλοιπα μέρη του σώματος.

Η Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση μαγνησίου είναι τα 350-400 mg, αλλά αν καταφέρναμε να παίρνουμε τη διπλάσια, θα ήμασταν πιο κοντά στη βέλτιστη ποσότητα, λένε οι ερευνητές.

Οι καλύτερες πηγές μαγνησίου είναι ασφαλώς οι τροφές, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το κακάο, οι σπόροι και τα καρύδια, αλλά αν η διατροφή μας δεν περιλαμβάνει πολλά από αυτά, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιούμε συμπληρώματα, πάντα όμως σε συνεννόηση με το γιατρό μας.


Πηγή: itrofi.gr