Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης του ροχαλητού



Το διαρκές και έντονο ροχαλητό μπορεί να προκαλέσει, σύμφωνα με πρόσφατη επιστημονική μελέτη, σημαντικό κίνδυνο για την υγεία του ανθρώπου.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, μπορεί να επηρεάσει:
  1. Τις ρινικές διόδους
  2. Τη μαλακή υπερώα, ένα μαλακό στρώμα ιστού στο πίσω μέρος της οροφής του στόματος
  3. Τη βάση της γλώσσας
  4. Τις αμυγδαλές και τη σταφυλή, ένα μικρό κωνικό τμήμα ιστού που κρέμεται από τη μαλακή υπερώα μεταξύ των αμυγδαλών

Φυσική αντιμετώπιση

Το πρώτο βήμα αφορά ορισμένες αλλαγές του τρόπου ζωής. Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδικοί συστήνουν:
  1. Να μειώσετε ή να κόψετε το κάπνισμα, καθώς η βλαβερή αυτή συνήθεια έχει συσχετιστεί με αναπνευστικά προβλήματα.
  2. Να μην τρώτε 3-4 ώρες πριν τον ύπνο
  3. Να μην καταναλώνετε αλκοόλ 3-4 ώρες πριν τον ύπνο
  4. Να προσαρμόσετε το μαξιλάρι: Το ροχαλητό εμφανίζεται όταν εμποδίζεται η ροή του αέρα. Για το λόγο αυτό, κάποιοι προτείνουν την προσθήκη περισσότερων μαξιλαριών στο κρεβάτι, ώστε να στηρίζεται το κεφάλι προς τα πάνω, κρατώντας το πίσω μέρος του λαιμού σε μία συγκεκριμένη στάση, που το εμποδίζει να πέσει. Σε διαφορετική περίπτωση δοκιμάστε να αφαιρέσετε τα μαξιλάρια από το κρεβάτι σας.
  5. Να καθαρίσετε τη μύτη: Βεβαιωθείτε, ότι πριν κοιμηθείτε έχετε καθαρίσει καλά τη μύτη σας και είστε σε θέση να αναπνέετε σωστά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ειδικά αποσυμφορητικά μύτης ή φυσιολογικούς ορούς (μάλιστα υπάρχουν στα φαρμακεία οροί με θαλασσινό νερό που ενδείκνυνται για βουλωμένες μύτες).
  6. Να χάσετε βάρος: Ένας από τους λόγους για τους οποίους μπορεί να ροχαλίζετε είναι το υπερβολικό βάρος. Έχει παρατηρηθεί, ότι οι υπέρβαροι άνθρωποι ροχαλίζουν περισσότερο, επειδή το επιπλέον σωματικό βάρος συμβάλλει στη συρρίκνωση των ρινικών διόδων, δυσχεραίνοντας την αναπνοή.


Πηγή: healthreport.gr