Γιατί δεν πρέπει να τρως καθημερινά το ίδιο φαγητό;



Μπορεί η μονοφαγία, δηλαδή το να τρώει κάποιος σχεδόν το ίδιο φαγητό κάθε μέρα, να ακούγεται κάπως βαρετό, ωστόσο αποτελεί συνήθεια που ακολουθούν πολλοί.

Μάλιστα, πολλές δίαιτες που υπόσχονται γρήγορα και θεαματικά αποτελέσματα είναι μονοφαγικές. Το να τρώει δηλαδή κανείς το ίδιο φαγητό για αρκετές ημέρες όπως π.χ. μόνο ψάρι ή κοτόπουλο.

Η μονοφαγία αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες δίαιτες για γρήγορο αδυνάτισμα, καθώς τις περισσότερες φορές οδηγεί σε σημαντική απώλεια βάρους πολύ γρήγορα, λόγω της χαμηλής θερμιδικής πρόσληψης.

Υπάρχουν, όμως, και άνθρωποι που γυρίζουν την πλάτη τους σε αρκετές ομάδες τροφίμων, απλώς και μόνον επειδή δεν τους αρέσουν, με αποτέλεσμα να τρέφονται μόνο με ζυμαρικά ή μόνο με κρέας κι έτοιμα φαγητά.

Όπως και να έχει, το να τρώει κανείς το ίδιο φαγητό κάθε μέρα βλάπτει σοβαρά την υγεία του.

Η επανάληψη…

Η καθημερινή επανάληψη των ίδιων τροφών είναι σχεδόν σίγουρος τρόπος να ξέρουμε πως ο οργανισμός μας δεν προσλαμβάνει όλα τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά.

Μία ισορροπημένη διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπος. Είναι αναγκαίο για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας να λαμβάνουμε όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής και ο αποκλεισμός ορισμένων τροφών δεν επιτρέπει αυτόν το στόχο.

Κάθε κατηγορία τροφίμων προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό διαφορετικά θρεπτικά συστατικά και οι ειδικοί τονίζουν ότι η μονοφαγία είναι άκρως επικίνδυνη σε βάθος χρόνου. Οι ειδικοί σημειώνουν πως οι επιπτώσεις της μονοφαγίας στην υγεία μπορεί να μην είναι αμέσως ορατές, κάνουν, όμως, την εμφάνισή τους στο άμεσο μέλλον.

Ένα είναι το σίγουρο, η επανάληψη στο φαγητό δεν αποτελεί σωστό πλάνο διατροφής. Η εμμονή σε συγκεκριμένες τροφές και ο αποκλεισμός άλλων από το καθημερινό τραπέζι εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία. Η ποικιλία στη διατροφή είναι σημαντική και άκρως αναγκαία.

Η μονοφαγική δίαιτα απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς μπορεί να οδηγήσει τελικά στο αντίθετο επιθυμητό αποτέλεσμα, με συνεχείς αυξομειώσεις του βάρους. Η μονοφαγία έχει σημαντική επίδραση στο βασικό μεταβολικό ρυθμό του ατόμου.

Ο αποκλεισμός ολόκληρων ομάδων τροφίμων μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών και κατ’ επέκταση στην εμφάνιση συμπτωμάτων ανεπάρκειας για ορισμένα από αυτά.


Πηγή: healthpharma.gr