Είναι καλό να τρώμε φρούτα το βράδυ όταν κάνουμε δίαιτα ή μήπως έτσι τη σαμποτάρουμε;



Τα φρούτα είναι ένα από τα κύρια στοιχεία μια υγιεινής διατροφής και είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Κυκλοφορούν διάφοροι κανόνες που ισχυρίζονται ότι υπάρχει ένα καλύτερο ή χειρότερο χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να καταναλώνουμε τα φρούτα, ειδικά αν προσπαθούμε να χάσουμε κάποια κιλά, αλλά στην πραγματικότητα, αυτοί οι κατασκευασμένοι κανόνες απλώς προκαλούν σύγχυση και παραπληροφόρηση.

Το αν επιτρέπεται να τρώμε ή όχι πριν το βραδινό ύπνο -βασικά μεταξύ δείπνου και ύπνου- είναι ένα καυτό θέμα στους διατροφικούς και ιατρικούς κύκλους εδώ και καιρό. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι παρεμβαίνει στον ήρεμο ύπνο και τη σωστή πέψη, ενώ κάποιοι άλλοι αναφέρουν ότι ένα συγκεκριμένο είδος τροφής μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα.

Τρώγοντας πριν από τον ύπνο

Ορισμένοι εμπειρογνώμονες λένε ότι η διατροφή τη νύχτα προκαλεί αύξηση του σωματικού βάρους και διαταράσσει τον ύπνο, καθώς η κατανάλωση εκτός του προτύπου των τριών γευμάτων ημερησίως μπορεί να ανατρέψει τις ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξη και την πρόσληψη θερμίδων. Ωστόσο, αν χρειάζεστε πραγματικά ένα snack, τα φρούτα είναι μια καλή επιλογή. Είναι γεμάτα με βιταμίνες, μέταλλα, φυτοχημικά και φυτικές ίνες. Αν συνήθως επιζητάτε γλυκά το βράδυ, ένα κομμάτι φρέσκου φρούτου είναι μια πολύ πιο θρεπτική εναλλακτική λύση και μπορεί να σας γλυτώσει από τα ανθυγιεινά πρόσθετα σάκχαρα και λίπη.

Το ζήτημα της απώλειας βάρους

Τα περισσότερα φρούτα είναι χαμηλά σε θερμίδες, οπότε μια μικρή ποσότητα πριν από τον ύπνο δεν είναι πιθανό να σας προκαλέσει αύξηση βάρους και σίγουρα όχι τόσο όσο θα κερδίζατε αν επιλέγατε ένα μπολ παγωτού κάθε βράδυ. Όλες οι θερμίδες που τρώτε πάνω από αυτές που χρειάζεστε για να διατηρήσετε το βάρος σας, θα σας προκαλέσουν βέβαια αύξηση βάρους. Εάν, όταν τελειώσετε το δείπνο, έχετε καταναλώσει τις αναγκαίες για εσάς θερμίδες συντήρησης του βάρους σας, είτε πρόκειται για 1.600, είτε για 2.400 θερμίδες την ημέρα και στη συνέχεια τρώτε μια μπανάνα πριν πέσετε για ύπνο, αυτό θα σας προσθέσει κάτι περισσότερο από 100 θερμίδες πάνω από τον καθημερινό σας στόχο. Αν το κάνετε κάθε βράδυ για μια εβδομάδα, θα καταναλώσετε πάνω από 700 επιπλέον θερμίδες και με αυτόν το ρυθμό, θα βάλετε περίπου μισό κιλό μέσα σε ένα μήνα.

Πεπτικά προβλήματα

Εάν έχετε ένα πεπτικό πρόβλημα, όπως η νόσος του Crohn ή το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ή αν υποφέρετε από κακή απορρόφηση της φρουκτόζης, η κατανάλωση φρούτων μπορεί να είναι ήδη προβληματική για σας. Η επιλογή τους ως snack πριν από τον ύπνο μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση στο στομάχι και να διαταράξει τον ύπνο σας. Δεν συνιστάται επίσης η κατανάλωση φρούτων υψηλής οξύτητας, όπως τα πορτοκάλια και ο ανανάς, εάν υποφέρετε από παλινδρόμηση.

Tips για υγιεινά νυχτερινά snack

Εάν επιλέξετε τα φρούτα ως νυχτερινό snack, περιοριστείτε σε υγιεινούς συνδυασμούς. Από μόνη της η κατανάλωση φρούτων δεν μπορεί να ικανοποιήσει την πείνα για πολύ. Ο συνδυασμός τους με τρόφιμα που παρέχουν λίπος και πρωτεΐνες, όπως π.χ. ένα μικρό μήλο με μια κουταλιά φυστικοβούτυρο ή λίγα καρύδια, προσφέρουν ένα καλό μίγμα θρεπτικών ουσιών που θα σας κρατήσει χορτάτους για περισσότερο χρόνο, προτείνουν οι ειδικοί.

Αποφύγετε τα κονσερβοποιημένα φρούτα σε σιρόπι ζάχαρης. Εάν τα συνδυάζετε με άλλα τρόφιμα, προσέξτε τις επιλογές σας. Πικάντικα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο σας. Ένα μπολ βατόμουρα με αποβουτυρωμένο γάλα ή φράουλες με γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, είναι υγιεινές και νόστιμες προτάσεις. Προσέξτε η μερίδα να είναι μικρή ώστε να αποφύγετε τη νυχτερινή αύξηση του σακχάρου στον οργανισμό. Παρακολουθήστε επίσης τις θερμίδες που καταναλώνετε για μια εβδομάδα αν θέλετε να βεβαιωθείτε ότι δεν υπερβαίνετε την καθημερινή κατανομή θερμίδων και εάν διαπιστώσετε ότι η κατανάλωση φρούτων πριν από τον ύπνο διαταράσσει τον ύπνο σας, επιλέξτε ένα άλλο υγιεινό snack.


Πηγές: livestrong.com, Φωτεινή Πουρνάρα – itrofi.gr