Η διατροφή ενός διάσημου ερευνητή που μελετά τον καρκίνο



Καθημερινά διαβάζουμε και ακούμε διάφορες έρευνες που δείχνουν ότι κάποιες τροφές ή ουσίες μάς κάνουν καλό και μας προφυλάσσουν από ασθένειες.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να οδηγούμαστε συχνά να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες, συνήθως, όμως, για μικρό χρονικό διάστημα.

Πώς, όμως, θα σας επηρέαζε αν μαθαίνατε τι τρώει ένας διάσημος ερευνητής που μελετά τον καρκίνο;

O παγκοσμίου φήμης γιατρός και ερευνητής William Li, M.D., δίνει μέσα από το καινούργιο του βιβλίο «Eat To Beat Disease: The New Science of How Your Body Can Heal Itself» τη δική του επιστημονική προσέγγιση για το πώς να αξιοποιούμε το φαγητό ως φάρμακο. Εξηγεί πώς ο οργανισμός μπορεί φυσικά να αντισταθεί σε χρόνιες παθήσεις, όπως ο καρκίνος και η άνοια, μέσα από πέντε αμυντικά συστήματα (αγγειογένεση, αναγέννηση, μικροβίωμα, προστασία DNA και ανοσία) και τι ακριβώς θα έπρεπε να τρώμε για να ενεργοποιήσουμε αυτά τα συστήματα.

Τι τρώει, όμως, ο ίδιος; Σύμφωνα με το mindbodygreen.com τα παρακάτω, τονίζοντας ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να τρώει κάποιος υγιεινά.

Πρωινό

Το πρωινό του επιστήμονα είναι ελαφρύ, είτε με ένα φλιτζάνι τσάι με ολόκληρα φύλλα, είτε με εσπρέσο και μερικά φρούτα, όπως ακτινίδιο. Το πράσινο τσάι και ο καφές, όπως αναφέρει ο ίδιος, είναι από τις τροφές που ενεργοποιούν και τα πέντε αμυντικά συστήματα στον οργανισμό. Τα ακτινίδια είναι επίσης μια τέτοια επιλογή, ενώ είναι ιδιαιτέρως ισχυρά στην προστασία του DNA, που μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της κυτταρικής γήρανσης και στη μείωση του κινδύνου του καρκίνου. Ένα ακτινίδιο την ημέρα έχει στην πραγματικότητα δείξει ότι μπορεί να μειώσει τις βλάβες στο DNA περίπου κατά 60%.

Περιστασιακά μπορεί να φάει και μια φέτα τοστ με προζυμένιο ψωμί υψηλής ποιότητας για να ωφελήσει το μικροβίωμα του εντέρου. Το προζύμι παρασκευάζεται με Lactobacillus reuteri, ένα από τα καλά βακτήρια που βοηθούν στην ενεργοποίηση του αμυντικού μας συστήματος και στην ταχεία ανάρρωση. Ακόμη, ενεργοποιεί τον εγκέφαλο και τον προτρέπει να απελευθερώσει την ορμόνη οξυτοκίνη, γνωστή και ως ορμόνη της αγάπης. Έρευνες δείχνουν μάλιστα ότι ακόμη κι αν το βακτήριο αυτό σκοτωθεί από το μαγείρεμα, τα υπολείμματά του παρουσιάζουν και πάλι οφέλη. Όταν ταξιδεύει, μπορεί να προσθέσει και 1-2 κομμάτια σκληρό τυρί όπως Gouda, Muenster ή Camembert καθώς αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης Κ2 που βρίσκεται επίσης στον κρόκο του αβγού και στο μπούτι κοτόπουλου, η οποία κάνει καλό στην καρδιά και επιβραδύνει τη δημιουργία αιμοφόρων αγγείων που προωθούν την ανάπτυξη όγκων. Τέτοιου τύπου τροφές με αυτήν την ιδιότητα λέγονται αντι-αγγειογενετικές.


Μεσημεριανό

Στο μεσημεριανό του, ο Li προτιμά τις σαλάτες με φυλλώδη λαχανικά, όπως ρόκα, σπανάκι, ιταλικό ραδίκι κ.ά. Τα φυλλώδη λαχανικά και ειδικά λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, η λαχανίδα κ.ο.κ. περιέχουν αντι-αγγειογενετικές ουσίες, προστατεύουν το DNA και ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Στη σαλάτα του προσθέτει επίσης σπόρους και ξηρούς καρπούς, όπως και ντρέσινγκ με ελαιόλαδο, αλλά και λιπαρά ψάρια, προτιμώντας τα μικρότερα, που είναι μεν πλούσια σε ωμέγα-3, αλλά έχουν επιβαρυνθεί λιγότερο με υδράργυρο.

Κάποιες φορές, μάλιστα, δεν τρώει μεσημεριανό ή πρωινό και εξηγεί ότι αυτό μπορεί να βελτιώσει τα τελομερή, το τελευταίο άκρο των χρωμοσωμάτων μας, υπεύθυνο για τη διατήρηση της ακεραιότητας του DNA. Όπως εξηγεί, δεν το κάνει με στόχο να χάσει βάρος, αλλά ξέρει ότι αυτή η τακτική 1-2 φορές την εβδομάδα έχει οφέλη.

Βραδινό

Το βραδινό είναι το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας του και δίνει μεγάλη προσοχή στο τι είναι φρέσκο και εποχής. Τα λαχανικά είναι και πάλι πρωταγωνιστές, απλώς προσπαθεί να τα κάνει πιο νόστιμα (π.χ. ψητά ιταλικά ραδίκια στο φούρνο με ελαιόλαδο, με φιλέτο ψαριού στον ατμό και ψητές μοβ πατάτες με δεντρολίβανο). Έρευνες δείχνουν ότι η χρωστική στις μοβ πατάτες είναι πολύ ισχυρή στην καταστροφή καρκινικών κυττάρων. Ανά περιόδους μπορεί να φάει και ζυμαρικά, αλλά επιλέγει ολικής άλεσης με αντι-αγγειογενετικές ιδιότητες.

Για τη σάλτσα προτιμά ντομάτες, οι οποίες όταν μαγειρεύονται αυξάνεται το αντιοξειδωτικό λυκοπένιό τους, ενώ προσθέτει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από την ελληνική κορωνέικη ποικιλία, που είναι πλούσια σε υδροξυτυροσόλη που ενισχύει το ανοσοποιητικό, προστατεύει το DNA και έχει αντι-αγγειογενετική δράση. Τέλος, μπορεί να προσθέσει και λίγη κάππαρη που είναι πλούσια στην αντιοξειδωτική κερσετίνη, που έχει αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθά στον περιορισμό της ανάπτυξης κάποιων ειδών καρκίνου.

Σνακ

Όταν θέλει κάτι γλυκό, προτιμά τη σοκολάτα, αλλά στη μαύρη της εκδοχή, με 70% περιεκτικότητα σε κακάο ή και περισσότερο.


Πηγή: clickatlife.gr