Κόκκινα αβγά: Πόσα μπορούμε να φάμε το Πάσχα χωρίς να ανησυχούμε για τη χοληστερίνη μας;



Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε ότι η κατανάλωση αβγών μέσα στην εβδομάδα έπρεπε να κυμαίνεται από δυο έως έξι.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει, σύμφωνα με τους ειδικούς, καμία επιστημονική απόδειξη που να επιβεβαιώνει αυτούς τους περιορισμούς.

Τι ισχύει με τη χοληστερίνη

Ένα μεσαίου μεγέθους αβγό περιέχει περίπου 186 mg χοληστερόλης, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 62% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για έναν ενήλικα.

Πολλοί θεωρούν, ότι αν καταναλώνουν τροφές με χοληστερόλη, τότε αυτόματα αυξάνουν και τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και συμβάλλουν στην καρδιακή νόσο. Αλλά δεν είναι τόσο απλό. Όσο περισσότερο καταναλώνουμε, τόσο λιγότερη χρειάζεται να παράγει το σώμα σας.

Πάντως, για τους περισσότερους ανθρώπους, περίπου το 70% του πληθυσμού, η κατανάλωση αβγών έχει μικρή επίδραση στα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε  στην επιστημονική επιθεώρηση «Current Opinion in Clinical Nutrition and Metabolic Care».

Πόσα αβγά μπορούμε να τρώμε την ημέρα

Σε γενικές γραμμές, αν είστε υγιείς, μην καταναλώνετε περισσότερο από 300 mg χοληστερόλης ημερησίως. Εάν έχετε διαβήτη, υψηλή χοληστερόλη ή καρδιοπάθεια, περιορίστε την ημερήσια πρόσληψη χοληστερόλης σε λιγότερο από 200 mg την ημέρα. Αν σας αρέσουν τα αβγά, καταναλώστε μόνο τα ασπράδια τα οποία δεν περιέχουν χοληστερόλη.

Πηγή: healthreport.gr