Τα θρεπτικά οφέλη, αλλά και οι παρενέργειες από την κατανάλωση των γκότζι μπέρι


Τα τελευταία χρόνια που η υγιεινή διατροφή έχει μπει στο «στόχαστρο» πολλών, υπάρχουν τροφές που κατά καιρούς εμφανίζονται ωε «υπερ-τροφές».

Μία από αυτές είναι και τα γκότζι μπέρι (είδος μούρων). Έχετε αναρωτηθεί, όμως, σχετικά με τα οφέλη τους για την υγεία μας, τόσο των καρπών, όσο και του χυμού από μούρα goji; Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι το μούρο goji είναι μια «υπερτροφή νεότητας».

Αλλά πόσο αντιστοιχούν στην πραγματικότητα όλα αυτά; Μήπως, όντως, τα αποξηραμένα γκότζι μπέρι έχουν παρενέργειες, όπως ισχυρίζονται μερικοί; Εδώ θα βρείτε απαντήσεις στις ερωτήσεις σας.

Ποια είναι τα οφέλη των μούρων Goji;

Τα γκότζι μπέρι είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Ορισμένες μελέτες επάνω στις ιδιότητες του χυμού από goji berries έδειξαν ότι έχει πιθανά οφέλη που περιλάμβαναν ένα αίσθημα ευεξίας και ηρεμίας, καλύτερη αθλητική απόδοση, καλύτερη ποιότητα του ύπνου και απώλεια βάρους. Αλλά επρόκειτο για προκαταρκτικές μελέτες που πρέπει να επαναληφθούν πριν από την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Σε γενικές γραμμές, όλα τα μούρα είναι καλά για σας. Δεν είναι σαφές αν τα μούρα goji είναι καλύτερα από ό,τι άλλα είδη μούρων ή αν τα συμπληρώματα με γκότζι μπέρι έχουν τα ίδια οφέλη για την υγεία, όπως τα πραγματικά μούρα.

Έχουν τα μούρα Goji παρενέργειες;

Τα γκότζι μπέρι θα μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν με ορισμένα φάρμακα. Εάν παίρνετε βαρφαρίνη (φάρμακο για τη λέπτυνση του αίματος), μπορεί να ήταν καλύτερο να αποφύγετε τα μούρα goji. Τα συγκεκριμένα μούρα μπορεί επίσης να αλληλεπιδράσουν με κάποια φάρμακα για το διαβήτη και την πίεση του αίματος. Γι' αυτό, είναι σημαντικό να μιλήσετε πρώτα με το γιατρό σας.


Πηγές: webmd.com, iatropedia.gr