Είστε άνω των 50; Πώς θα διατηρήσετε «ακμαία» την πνευματική σας διαύγεια;



Πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι το πέρασμα από την δεκαετία των 40 σε αυτήν των 50 αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, κυρίως σε ό,τι αφορά τα θέματα της υγείας.

Από τα 45 χρόνια και έπειτα, μπορούμε να πούμε πως κάποιος διανύει την αρχή της μέσης ηλικίας, γεγονός που από μόνο του επηρεάζει τόσο τους άνδρες, όσο και τις γυναίκες. Μπορούμε να πούμε πως για τους περισσότερους είναι μία «δεύτερη εφηβεία» στην οποία, όπως και τότε, ο οργανισμός μεταβάλλεται, μαζί και η ψυχολογία του ατόμου.

Τα «συμπτώματα» της… ωριμότητας είναι λίγο πολύ κοινά σε όλους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προκαλούν κάποια ανησυχία. Είναι απολύτως φυσιολογικό κάποιες λειτουργίες του οργανισμού να εξασθενούν σταδιακά, με το πέρασμα του χρόνου. Ωστόσο, ρυθμίζοντας τις συνήθεις και τον τρόπο ζωής μας στα νέα δεδομένα, θα καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε στις καθημερινές μας υποχρεώσεις με επιτυχία, ακόμη και όταν ο νους και το σώμα… αρνούνται να ακολουθήσουν.

Παρακάτω έχουμε καταγράψει μερικές απλές συμβουλές που μπορείτε εύκολα να εντάξετε στην καθημερινή σας ρουτίνα για να στηρίξετε με τον πιο φυσικό τρόπο το σώμα και το πνεύμα σας.

Απολαύστε ένα καλό βιβλίο

Αν μέχρι σήμερα δεν ήσασταν λάτρεις του πνευματικού «σπορ» της ανάγνωσης, ήρθε ο καιρός να αλλάξετε γνώμη. Όσο μεγαλώνουμε, νοητικές λειτουργίες, όπως αυτή της μνήμης, αρχίζουν να επιβραδύνουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γινόμαστε ξεχασιάρηδες και πολλές φορές σκληροί κριτές του εαυτού μας, που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που έχουμε συνηθίσει να έχουμε από εκείνον. Δραστηριότητες όπως το διάβασμα ενός βιβλίου, τα διασκεδαστικά παιχνίδια μνήμης που υπάρχουν στο internet, σταυρόλεξα ή μία «απολαυστική» παρτίδα σκάκι με ένα φίλο, μπορεί να αποφέρουν εξαιρετικά οφέλη στις πνευματικές διαταραχές της μέσης ηλικίας. Μην ξεχνάτε, όσο κρατάμε το μυαλό μας απασχολημένο, τόσο πιο «αιχμηρό» θα παραμένει.

Επενδύστε στη φυσική άσκηση

Μπορεί οι περισσότεροι να αθλούνται με σκοπό να διατηρήσουν σταθερό το βάρος τους, όμως, η άθληση είναι ένας παράγοντας που παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη της σωματικής, αλλά και της πνευματικής γήρανσης. Γνωρίζατε πως η σωματική άσκηση, για παράδειγμα ένας μεγάλος περίπατος, μπορεί να αυξήσει το αίμα που φτάνει στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα τα εγκεφαλικά κύτταρα να λαμβάνουν ακόμη περισσότερο οξυγόνο και θρεπτικά στοιχεία; Κι όμως, λίγα βήματα παραπάνω, δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, μπορεί να έχουν βέλτιστα αποτελέσματα στην υγεία μας!


Εμπλουτίστε τη διατροφή σας

Οι Έλληνες είμαστε αρκετά τυχεροί ως λαός, αν σκεφτεί κανείς πως η μεσογειακή διατροφή, στην οποία είμαστε μαθημένοι, περιλαμβάνει τροφές (ψάρι, λαχανικά, λάδι κλπ) πλούσιες σε θρεπτικά στοιχεία που ενισχύουν τις λειτουργίες του εγκεφάλου. Συγχρόνως, εμπλουτίζοντας τη διατροφή μας με μία ενισχυμένη πολυβιταμίνη, που περιλαμβάνει ω-3 λιπαρά οξέα, «προστάτες» των νευρικών κυττάρων και των εγκεφαλικών δομών, θα έχουμε το κεφάλι μας… προστατευμένο και ήσυχο.

Πολλές από τις αλλαγές με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι από τα 50 και έπειτα, δεν μας… χαροποιούν ιδιαίτερα, ακριβώς γιατί δεν μπορούμε να τις αποφύγουμε. Αλλάζοντας, όμως, τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, έχοντας μία πιο θετική στάση απέναντι σε όλα τα παραπάνω, θα μπορέσουμε να τα αντιμετωπίσουμε ευκολότερα. Τέλος, σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως, ακόμη και αν έχετε παρατηρήσει κάποιο από τα συμπτώματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, πριν λάβετε το οποιοδήποτε σκεύασμα, χρειάζεται απαραίτητα να ζητήσετε την έμπειρη συμβουλή του γιατρού σας.


Πηγή: onmed.gr