Απάντηση στον κ. Τσαϊρίδη- Δεν είναι λαϊκισμός, είναι η μάνα μας και ύβρις για τους προγόνους μας των βορειοελλαδιτών


Ας πάμε λίγα χρόνια πίσω αγαπητέ Θοδωρή κι αυτό, καθώς κρίνοντας από την κατάληξη του επιθέτου, παραπέμπει σε ποντιακή ρίζα. Εκατό χρόνια πριν στην
ιστορία αυτού του τόπου είναι πολύ λίγα και αποτελεί ιστορικό χρέος, κυρίως ημών των επίγονων, να μην λησμονούμε. Γιατί αν το χάσουμε κι αυτό, θα χάσουμε την ψυχή μας. Ξεκαθαρίζω ότι οι δικές μου ρίζες, είναι λίγο πιο κάτω. Μικρασιατικές. Από τα χωριά της Προύσας.

Δε χρειάζεται να πω ή να γράψω τί ακριβώς συνέβη με τους δικούς μας εγγύς προγόνους κατά το βίαιο, δραματικό και ακόμη ανεξίτηλο στη μνήμη ξεριζωμό, ή ποια υπήρξε η αντιμετώπιση τους όταν ... "κατέλαβαν" χέρσα κι άγονα πάτρια εδάφη, Είναι μέσα στο DNA μας. Ακριβώς εξ αυτού του μαζικού βιώματος, η φιλοξενία και η κατανόηση του ξένου, του μέτοικου, του πάροικου, του εμιγκρέ και του έπηλυ, ημών των βορειοελλαδιτών, Μακεδόνων και, Θρακών κατά κύριο λόγο, είναι κι αυτό μέσα στο DNA μας. Ριζωμένο περισσότερο απ' όπου οπουδήποτε αλλού σε σχέση με την άλλη παλιά Ελλάδα, πλην της Κρήτης φυσικά που κι αυτή έχει καθοριστικές επιρροές από την ανταλλαγή των πληθυσμών.

Στη δημοσιότητα διέρρευσε το βίντεο μέσα από το αστυνομικό τμήμα, το οποίος μπορείτε να δείτε στη συνέχεια. Μόνο εθελότυφλοι, λαϊκιστές και αμύντορες του αβδηριτισμού θα σταθούν και θα κρίνουν τα "στράτα, στρατούλα" στη γιαγιά. Εμείς δεν το εκλαμβάνουμε ως προσβλητικό ή χλευαστικό όρο χρήσης. Το ερμηνεύουμε ως έκφραση συμπάθειας προς τη γιαγιά και αυτοσαρκασμό που απορρέει μέσα από την φράση  "Ε ρε π... μου, δεν το πιστεύω αυτό....". Αυτοσαρκασμός και οικτιρμός που επιδέχεται, πληθώρα ερμηνειών. Και μία από αυτές είναι, "με ποιους μπλέξαμε". Είτε αφορά και προσδιορίζει το ελώδες υπό την έννοια της ερμηνείας νομοθετικό πλαίσιο, είτε όμως (για να πάρουμε κι αυτή την εκδοχή), σε αυτούς που πραγματοποίησαν την προσαγωγή- σύλληψη.

Γιατί με την πράξη αυτή, ξεκάθαρα μέσα στο πλαίσιο της νόμιμης προβλεπόμενης διαδικασίας, υπήρξε μία τεράστια προσβολή. Και προς τη συλλογική προγονική μνήμη των προγόνων, αλλά και κυρίως, προς όλα όσα ανθρωπιστικά ιδεώδη κληρονόμησαν σε εμάς τους επίγονους οι ξεχωριστοί αυτοί ένας προς έναν ήρωες του αγώνα της επιβίωσης και της δημιουργίας μέσα από το χέρσο πεδίο, γόνιμης συνθήκης για όλους εμάς τους επόμενους. Κι εκεί ακριβώς έρχεται και συνίσταται η ένσταση. Αν μη τί άλλο, ο νομοθέτης πέρα από το γράμμα, προέβλεψε και το πνεύμα του νόμου και στην προκειμένη περίπτωση, το τελευταίο έπρεπε πέρα από κάθε καταγγελία ή εφαρμογή να κατισχύσει.

Η 90χρονη αυτή φίλε Θοδωρή, κάποτε υπήρξε η μάνα μας, η γιαγιά και η προγιαγιά μας. Και ως τέτοια, της οφείλαμε αν μη τί άλλο τον ιερό σεβασμό μας. Στη μνήμη όλων των δικών μας και για τη δική μας την ψυχή.


του Γιώργου Καραϊβάζ


Δείτε το βίντεο








_