Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Ο νέος Αθλητικός Νόμος ψηφίστηκε …μισός – Εκκρεμούν τα άρθρα περί προπονητών


Κατά το ήμισυ ψηφίστηκε ουσιαστικά ο Νέος Αθλητικός Νόμος αφού από τα 5 μέρη του, τα 2 που περιλαμβάνουν και τα θέματα των προπονητών αθλημάτων, συνεχίζουν να βρίσκονται σε διαβούλευση με κοινωνικούς εταίρους και θα αποτελέσουν νέο σχέδιο Νόμου όταν προχωρήσουν.
Τα άρθρα για προπονητή (& εκπαιδευτή) αλλά και αυτό για τις πρόσθετες υπηρεσίες και συστέγαση σε ιδιωτικά Γυμναστήρια ήταν εκείνα που είχαν και τα περισσότερα σχόλια και ενστάσεις κατά τη διαβούλευση (->εδώ) όπου είχε αντιρρήσεις και ο ΣΕΓΑΣ (->εδώ).
-> Νόμοι ερασιτεχνικού – επαγγελματικού Αθλητισμού
Το προσχέδιο νόμου του 2018 είχε 5 μέρη
  • Α (άρθρα 1-27) Αντικατάσταση Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού από νέο νομικό πρόσωπο Ε.Ε.Α. με διευρυμένες εξουσίες
  • Β (άρθρα 28-51) Σύσταση εθνικού μητρώου επαγγελματιών άθλησης και άσκησης (επαγγελματικά προσόντα και δικαιώματα προπονητών και έννοια εκπαιδευτή)
  • Γ (άρθρα 52-79) Πλαίσιο λειτουργίας ιδιωτικών Γυμναστηρίων και σχολών εκμάθησης αθλημάτων
  • Δ (άρθρα 80-81) ΔΣ και αρχαιρεσίες στις αθλητικές Ομοσπονδίες
  • Ε (άρθρα 82-113) τροποποιήσεις νόμου 2725/1999 και επιμέρους αμοδιότητες ΥΠΠΟΑ – Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού
Ο νόμος του 1999 είναι ουσιαστικά σε ισχύ, με τροποποιήσεις που βρίσκονται στο σχέδιο νόμου 2018 που ψηφίστηκαν τώρα ενώ υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες που θα αποτελέσουν νέο σχέδιο Νόμου.
Για το μέρος Β’ συνεχίζεται η διαβούλευση με πολλούς κοινωνικούς εταίρους. Υπάρχουν αντιρρήσεις στους ορισμούς προπονητή και εκπαιδευτή, στην κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ΤΕΦΑΑ (καθώς και στους προπονητές ποδοσφαίρου σε σχέση με UEFA) ενω το επάγγελμα του προπονητή έχει να κάνει και με ΟΟΣΑ και Θεσμούς.
Για το μέρος Γ’ ανακοινώνεται πως έχει προχωρήσει αναμόρφωση του άρθρου 74 στις πρόσθετες υπηρεσίες κατόπιν των ενδστάσεων ως προς την παροχή υπηρεσιών Φυσικοθεραπείας και διατροφολογίας, την πώληση συμπληρωμάτων και τη συστέγαση επιχειρήσεων σε Γυμναστήρια.
Χρειάζεται να ολοκληρωθεί το μέρος Β’ ώστε να ρυθμιστούν στο μέρος Γ’ τα θέματα προσωπικού ιδιωτικών Γυμναστηρίων και σχολών εκμάθησης.
Κατόπιν της διαβούλευσης, τα μέρη Α, Δ, Ε έχουν ολοκληρωθεί και έγινε αναδιαμόρφωση ως προς το νέο σχέδιο νόμου (το πρώτο του τμήμα βασικά) :
  • το Α’ μέρος θα αφορά την ΕΕΑ με τα άρθρα 1-24
  • το Β’ μέρος θα περιλαμβάνει τις διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΠΟΑ και τα νέα άρθρα 25-61 θα περιλαμβάνουν 4 Κεφάλαια: για τη λειτουργία αθλητικών οργανώσεων (πρ.άρθρα 80-81, 87-88), τροποποιήσεις Ν.2725/1999 (πρ.άρθρα 82-86, 89-94), τη Φίλιππο Ένωση Ελλάδος (πρ.άρθρα 95-102) και λοιπές διατάξεις (πρ.άρθρα 103-110)
  • το Γ’ μέρος σε τρία νέα άρθρα 62-64 θα ειναι Τελικές Διατάξεις με τις μεταβατικές και καταργούμενες των μερών Α’, Δ’, Ε’.
Τα άρθρα των μετρών Β’ και Γ’, θα ενταχθούν σε αυτοτελές σχέδιο Νόμου που θα αναρτηθεί εκ νέου προς ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση
Στις διατάξεις που ψηφίστηκαν μεταξύ άλλων ορίζεται στα ΔΣ σωματείων και αθλητικών ενώσεων να υπάρχει υποχρεωτικά τουλάχιστον 1/3 των μελών από κάθε φύλο.
Τα 10 σημεία του νέου Αθλητικού Νόμου που τονίζει το Υπουργείο Πολιτισμου & Αθλητισμού και η ΓΓΑ είναι:
  1. Αναβαθμίζεται η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού, η οποία θα είναι εφοδιασμένη με ευρείες εξουσίες διαχειριστικού και οικονομικού ελέγχου καθώς και επιβολής κυρώσεων.
  2. Αναμορφώνεται και εκσυγχρονίζεται το ευρύτερο πλαίσιο εποπτείας και ελέγχου του επαγγελματικού αθλητισμού με σκοπό την εμπέδωση της νομιμότητας και των αρχών της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της χρηστής διοίκησης.
  3. Για πρώτη φορά ενσωματώνονται στο εθνικό μας δίκαιο βασικές αρχές λειτουργίας των αθλητικών ομοσπονδιών που προωθούνται τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, όπως η ισότητα των φύλων και η κοινωνική ενσωμάτωση των προσφύγων και μεταναστών μέσω του αθλητισμού.
  4. Θεσπίζονται κανόνες μέσω της υποχρεωτικής αυτοπρόσωπης παρουσίας εκπροσώπων στις γενικές συνελεύσεις με σκοπό να εξαλειφθούν φαινόμενα συμμετοχής «σωματείων-σφραγίδα» που δεν ασκούν αγωνιστική δράση.
  5. Για τις αθλητικές ομοσπονδίες που επιθυμούν τη χρηματοδότησή τους από το κράτος, εισάγεται το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής, προκειμένου να κατοχυρωθεί η «φωνή της μειοψηφίας», η δημοκρατική εκπροσώπηση και να αποφευχθούν τα συνεχή φαινόμενα καταγγελιών και δικαστικών διενέξεων.
  6. Η οικονομική εποπτεία των αθλητικών οργανώσεων, καθώς και των άλλων επιχορηγούμενων από τη Γ.Γ.Α φορέων ανατίθεται στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Ε.Δ.Δ) ο οποίος παρέχει αυξημένα εχέγγυα ανεξαρτησίας και αμεροληψίας, διαθέτει ευρείες ελεγκτικές εξουσίες.
  7. Ενισχύεται η κοινωνική ενσωμάτωση μεταναστών και προσφύγων μέσω του αθλητισμού επιτρέποντας τη συμμετοχή ομογενών και αλλοδαπών, με νόμιμη διαμονή στη χώρα, στα πανελλήνια διασυλλογικά πρωταθλήματα και αγώνες Κυπέλλου.
  8. Για πρώτη φορά αναγνωρίζεται και παραχωρείται δικαίωμα συμμετοχής στα πανελλήνια διασυλλογικά πρωταθλήματα και αγώνες Κυπέλλου στους πολίτες τρίτης χώρας που διαμένουν στη χώρα, ως δικαιούχοι ή αιτούντες διεθνούς προστασίας.
  9. Κατοχυρώνεται ο εκδημοκρατισμός της εκπροσώπησης στην ολομέλεια της διοίκησης της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής (Ε.Π.Ε).
  10. Παρέχεται η δυνατότητα επιβολής περιοριστικών όρων σε βάρος όσων κατηγορούνται για αθλητική βία κατά το στάδιο άσκησης της ποινικής δίωξης, υιοθετώντας τις συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης και της UEFA, προστατεύοντας τόσο τους φιλάθλους και το αθλητικό ιδεώδες, όσο και τις ομάδες από φαινόμενα βίας.
πηγή: stivoz.gr
_


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια