Τι προσφέρει στην υγεία μας η Ασιατική κουζίνα και μπορεί να σε κάνει να φτάσεις μέχρι τα 100;



H Ασιατική κουζίνα, όπως έχουν δείξει οι έρευνες, συσχετίζεται με τη μακροζωία.

Οι κάτοικοι της Okinawa, στην Ιαπωνία έχουν το παγκόσμια ρεκόρ στη μακροζωία, γεγονός που οι ερευνητές αποδίδουν στην παραδοσιακή διατροφή, η οποία είναι πλούσια σε λαχανικά και τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά. Περίπου το 10% του πληθυσμού της Okinawa είναι ηλικίας άνω των 90 ετών και γι’ αυτό το λόγο έχουν γίνει πολλές μελέτες στο νησί αυτό της Ιαπωνίας.

Η Okinawa ανήκει στις πέντε περιοχές (Μπλε Ζώνες) του κόσμου όπου οι κάτοικοι ζουν πολλά χρόνια λόγω της διατροφής και του τρόπου ζωής. Οι άλλες τέσσερις περιοχές είναι η Ικαρία εδώ στην Ελλάδα, η Σαρδηνία στην Ιταλία, η Λόμα Λίντα στην Καλιφόρνια και η Νικόγια στην Κόστα Ρίκα.

Η διατροφή της Okinawa είναι χαμηλή σε λιπαρά, πλούσια σε λαχανικά και φτωχή σε κρέας, επεξεργασμένα δημητριακά, ζάχαρη, αλάτι και γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτή η διατροφή έχει να κάνει επίσης και με την ποσότητα τροφής που καταναλώνεται. Οι κάτοικοι έχουν τη συνήθεια να καταναλώνουν το 80% της τροφής, που βρίσκεται στο πιάτο τους. Ένα τελετουργικό που αναφέρεται από τους κατοίκους της Okinawa ως «Hachi bu». Το να τρως μέχρι να νιώσεις 80% πλήρης, καθώς και να τρως ελαφριά το βράδυ είναι μέρος της φιλοσοφίας της Okinawa διατροφής.

Οι κάτοικοι της Okinawa καταναλώνουν τρόφιμα όπως λιπαρά ψάρια, φύκια, πικρά πεπόνια, τόφου, σκόρδο, καστανό ρύζι, γλυκοπατάτα, μίσο σούπα, πράσινο τσάι και μανιτάρια σιτάκε. Αποφεύγουν το κρέας και ειδικά το χοιρινό και εστιάζουν κυρίως στα λαχανικά και λιγότερο στα ψάρια.

Τα λαχανικά που χρησιμοποιούνται σε αυτήν τη διατροφή είναι το goya που μεταφράζεται σε «γλυκό πεπόνι», τα μανιτάρια σιτάκε, φύκια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και η γλυκοπατάτα. Τα λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες είναι η βάση αυτής της διατροφής που κάνει τους ανθρώπους να ζουν μέχρι τα 100.


Πηγή: bovary.gr
_