Τι προκαλεί το οξειδωτικό στρες; Πώς θα το αντιμετωπίσετε;



Εκτός από την πρόωρη γήρανση, το οξειδωτικό στρες συνδέεται με την εμφάνιση ή επιδείνωση διαφόρων παθήσεων.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ο καρκίνος, η αθηροσκλήρωση, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η αρθρίτιδα, η νόσος Αλτσχάιμερ, ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπογονιμότητα, η οστεοπόρωση, το βρογχικό άσθμα, η νεφροπάθεια και οι παθήσεις του θυρεοειδούς αδένα.

Οι κυριότεροι παράγοντες που ευθύνονται για την εμφάνισή του είναι:
  1. η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
  2. η ρύπανση της ατμόσφαιρας και των τροφίμων από τα χημικά λιπάσματα
  3. οι συσκευασίες των τροφίμων
  4. το άγχος και το ψυχολογικό στρες
  5. η λήψη τροφών φτωχών σε αντιοξειδωτικά
  6. οι διαταραχές του ύπνου
  7. το κάπνισμα
  8. η καθιστική ζωή ή και η υπερβολική άθληση
  9. οι ορμονικές διαταραχές που παρουσιάζουν οι γυναίκες ή φάρμακα που παίρνουν, όπως π.χ. για την εμμηνόπαυση και τα αντισυλληπτικά χάπια.

Αντιμετώπιση

Για την αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες οι ειδικοί συστήνουν:
  • Βάλτε στο πιάτο σας σύνθετους υδατάνθρακες,  όπως φρούτα, λαχανικά, ψάρια, όσπρια και ελαιόλαδο και λιγότερα ζωικά λίπη, κόκκινο κρέας.
  • Φροντίστε για την επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού σας και την πρόσληψη τουλάχιστον 6-8 ποτηριών νερού ημερησίως.
  • Επιλέξτε έναν ελαφρύ τρόπο μαγειρέματος των γευμάτων σας προτιμώντας το βράσιμο στον ατμό.
  • Προσθέστε στο φαγητό σας φρέσκα αρωματικά βότανα, μπαχαρικά και καρυκεύματα, που αυξάνουν την αντιοξειδωτική προστασία.


  • Καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες σκόρδου και κρεμμυδιού με το φαγητό, αφού περιέχουν πολύτιμα συστατικά και λειτουργούν ως ισχυρά αντιοξειδωτικά.
  • Χρησιμοποιείτε λεμόνι αντί ξύδι στις σαλάτες σας, λόγω του ότι έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση, περιέχει βιταμίνη C και βοηθάει στην απορρόφηση ανόργανων στοιχείων που βρίσκονται σε λαχανικά, όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος.
  • Δοκιμάστε να εντάξετε στη διατροφή σας το λιναρόσπορο, τα ξηρά δαμάσκηνα, τα πράσα, το μπρόκολο, το ρόδι, τα καρύδια.
  • Καταναλώνετε περισσότερες φυτικές τροφές και λιγότερες ζωικές, προτιμώντας τις μη κατεργασμένες τροφές αντί για τις βιομηχανοποιημένες και τις βιολογικές αντί για τις συµβατικές.
  • Πλένετε τα φρούτα και τα λαχανικά πολύ καλά µε ζεστό νερό και τρώτε τα φρούτα μόνα τους και όχι ως επιδόρπιο μετά τα κυρίως γεύματα.
  • Αποφύγετε τον καφέ -μέχρι 2 δόσεις την ημέρα- (προτιμήστε το τσάι), το αλκοόλ (προτιμήστε το κρασί), τα ανθρακούχα ποτά, τη ζάχαρη και τους απλούς υδατάνθρακες.


Πηγή: healthreport.gr
_