Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Κουβέλης: Στο τελικό στάδιο η νομοθεσία για τις υποπαραχωρήσεις σε 10 λιμάνια

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νομοθετικό πλαίσιο για την υλοποίηση συγκεκριμένων σημαντικών επενδύσεων σε 10 μεγάλα λιμάνια της χώρας εκτός του λιμανιού του Πειραιά, όπως ανέφερε ο
υπουργός Nαυτιλίας κ. Φώτης Κουβέλης κατά την ομιλία του στο ναυτιλιακό συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2019.
Ειδικότερα, ο κ. Κουβέλης μίλησε για το γεγονός ότι η ναυτιλία επλήγη από την κρίση, και πρόσθεσε πως όσο θα έχουμε τα «απόνερα» της κρίσης θα επηρεάζεται αρνητικά και η χρηματοδότηση στη ναυτιλία.
Σημείωσε επίσης την ανάγκη ανανέωσης του στόλου και την υιοθέτηση νέων τρόπων χρηματοδότησης, προσθέτοντας ότι το leasing είναι ένας από αυτούς, καθώς και ότι η Πολιτεία τον υποστηρίζει εφόσον τα πλοία που αποκτώνται με αυτόν τον τρόπο σηκώνουν την ελληνική σημαία.
Πρόσθεσε ακόμα ότι τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις λόγω των αλλαγών στα καύσιμα, και σημείωσε ότι η Πολιτεία θα στηρίξει την ανάπτυξη ρεαλιστικών διαγραμμάτων για τη μετάβαση αυτή, αναφέροντας ότι είναι ανοιχτή σε ιδέες που θα βοηθήσουν την ελληνική ναυτιλία να παραμείνει πρωτοπόρος.
Επιπλέον, σημείωσε πως βρίσκεται στο τελικό στάδιο η νομοθεσία για τις υποπαραχωρήσεις σε 10 σημαντικά λιμάνια της χώρας (μεταξύ των οποίων τα λιμάνια Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Ηρακλείου, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης κ.α.) για συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως η δημιουργία υποδομών για κρουαζιέρα, για μαρίνες, για ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες, για διαχείριση και μεταφορά υγροποιημένων καυσίμων κ.α.
Από την πλευρά του ο πρώην πρόεδρος της ΝΔ και τομεάρχης Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε τις προκλήσεις που προκύπτουν από το πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο και από την αλλαγή της νομοθεσίας στα ναυτιλιακά καύσιμα, και σημείωσε πως θα πρέπει να ναυπηγηθούν νέα πλοία και συνεπώς να βρεθούν νέοι τρόποι χρηματοδότησης.
Προέβλεψε επίσης ότι θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης για μεταφορά ξηρού φορτίου, ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχει ιδανικός τρόπος χρηματοδότησης, καθώς και ότι χρειάζεται πολιτική βούληση τόσο για την ενίσχυση του ναυτιλιακού cluster, όσο και για την αναβάθμιση της δημόσιας, αλλά και της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης.
Και πρόσθεσε ότι υπάρχει ανάγκη απλοποίησης του νομοθετικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδυτών, και σημείωσε ότι η ελληνική ναυτιλία υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα 250.000 θέσεις εργασίας.
Ακολούθησε η ομιλία του Βασίλη Καρατζά, CEO της Karatzas Marine Advisors & Co., ο οποίος έκανε λόγο για «τοξικό» δανεισμό για την κατασκευή πολλών πλοίων, ο οποίος αποτελεί «βαρίδι» για τον κλάδο, και σημείωσε πως τα νέα δεδομένα αποτελούν πρόκληση και για τις τράπεζες που καλούνται να γίνουν ευέλικτες και να προσαρμοστούν. Σημείωσε ότι είναι πολλές οι τάσεις στον κλάδο, και υπογράμμισε πως χρειάζεται συνετή διαχείριση των χρημάτων και όχι υπερβολικές δαπάνες.
Ο κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής της Sea Traders SA, της Dynacom Tankers Management Ltd. και της Dynagas Ltd. κατά τη διάρκεια συνέντευξης από το δημοσιογράφο της Wall Street Journal, Costas Paris μεταξύ άλλων ανέφερε ότι η κρίση μετά το 2008 οφείλεται στη «μετακύλιση» των προβλημάτων των τραπεζών στο ναυτιλιακό κλάδο, όπως ακριβώς νωρίτερα είχε καταστραφεί το εμπόριο λόγω των υψηλών επιτοκίων στα οποία οδηγήθηκαν οι τράπεζες εξαιτίας των δικών τους προβλημάτων.
Προέβλεψε επίσης ότι ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας θα εξομαλυνθεί στους επόμενους 5-6 μήνες γιατί εάν συνεχιστεί αυτά που θα χάσουν είναι πολύ περισσότερα από τα όποια πιθανά κέρδη.
Πρόσθεσε ακόμα ότι έως το 15% του παγκόσμιου στόλου θα προλάβει να τοποθετήσει σκράπερς μέχρι το 2020 που ξεκινάνε να ισχύουν οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, οπότε το υπόλοιπο ποσοστό του παγκόσμιου στόλου θα πρέπει υποχρεωτικά να αναζητήσει άλλες λύσεις.
Σημείωσε επίσης ότι το LNG είναι το λιγότερο βλαπτικό ορυκτό καύσιμο για το περιβάλλον, και θα λειτουργήσει ως «γέφυρα» για τη μετάβαση σε «καθαρές» λύσεις ενέργειας.
Τέλος, ανέφερε ότι η δική του πρόταση είναι η επιβράδυνση της κατασκευής νέων πλοίων και η έμφαση στο σχεδιασμό νέων μηχανών, προπελών κ.λπ., ώστε η μείωση των εκπομπών ρύπων που επιτυγχάνεται με τη μείωση της ταχύτητας, να υπερβεί το 50%.


tovima.gr
_


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια