Ποια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου που πρέπει να έχεις στο τραπέζι σου;



Οι ειδικοί συνιστούν να τρώμε τα πάντα στην εποχή τους, καθώς τότε είναι πιο νόστιμα και με λιγότερα έως καθόλου φυτοφάρμακα.

Πέρα, όμως, από την κολοκύθα που είναι το κατεξοχήν φθινοπωρινό λαχανικό υπάρχουν και άλλες τροφές -κυρίως φρούτα και λαχανικά- που αυτή την εποχή πρέπει να αρχίσεις να τρως. Επισκέψου λοιπόν το μανάβη της γειτονιάς σου ή το τμήμα μαναβικής του σούπερ μάρκετ και προμηθεύσου τα εξής:
  • Μήλα: Μπορείς να τα κάνεις χυμό ή να τα φας με λίγη κανένα. Να τα βαλεις σε πίτες ή να τα κάνεις γλυκό. Τον Οκτώβριο τα μήλα Granny Smiths και Fuji είναι στα καλύτερά τους.
  • Παντζάρια: Είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά. Μπορείς να τα βάλεις σε σούπες, να τα ψήσεις στη σχάρα ή να τα μαρινάρις με λίγο ξίδι μπαλσάμικο.
  • Μπρόκολο: Θα το βρεις όλο το χρόνο, αλλά τώρα είναι η εποχή του. Φάτο ψητό ή μαγείρεψέ το και κάντο σάλτσα για τα μακαρόνια σου.
  • Σύκα: Τα σύκα είναι από τα πιο νόστιμα φρούτα του φθινοπώρου. Ρίξε από πάνω λίγο μέλι και απόλαυσέ τα σαν γλυκό. Η πιο υγιεινή εναλλακτική είναι να τα βάλεις στη σαλάτα σου.


  • Σταφύλια: Μπορείς να τα φας για σνακ ή να τα ψήσεις στο φούρνο. Μπορείς, επιπλέον, να τα ταιριάξεις με τυρί και είναι σίγουρο ότι θα πάθεις την πλάκα σου.
  • Λαχανάκια Βρυξελλών: Ψήσ’ τα στη σχάρα και βάλ’ τα μέσα στη σαλάτα σου. Είναι σούπερ υγιεινά και αξίζουν να βρίσκονται στο τραπέζι σου.
  • Κουνουπίδι: Κάντο αλεύρι και φτιάξε την πιο νόστιμη πίτσα. Ρίξ’ το στις σάλτσες σου ή φάτο πανέ.
  • Γλυκοπατάτες: Μπορείς να τις κόψεις όπως κόβεις τις τηγανιτές πατάτες και να τις ψήσεις στο φούρνο. Άδειασε την ψίχα και κάν’ τες γεμιστές με κιμά και λαχανικά. Θα τις αγαπήσεις και σε αυτή την εκδοχή τους.


Πηγή: Emily Vagia - keepup.gr

_ br />