Η Θεσσαλονίκη έμεινε χωρίς περιπολικά...με στοιχεία - Η κ Γεροβασίλη βρήκε ........ότι υπάρχουν - ΠΟΙΟΣ ΨΕΥΔΕΤΑΙ

Δημοσιεύουμε "έρευνα" στο διαδίκτυο αναγνώστη του bloko.gr, ο οποίος παραθέτει δημοσιεύματα  ιστοσελίδων, αλλά και δηλώσεις της κας Υπουργού: Thessnews - Οχήματα: Τα πιο παλιά περιπολικά
στην Ελλάδα. Το αρχηγείο έδωσε εντολή σε όλες τις αστυνομικές διευθύνσεις της χώρας να ενισχύσουν με αυτοκίνητα την ΓΑΔΘ και αυτές έστειλαν τα πιο παλιά τους οχήματα. Η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα έμειναν έκτος ΕΣΠΑ, ενώ όλες οι διευθύνσεις πήραν χρήματα για την αγορά αυτοκινήτων . Στην πρωτεύουσα εγκρίνονται δαπάνες, αυτοκίνητα,  ενώ  στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας  ο στόλος ανανεώθηκε τελευταία φορά το 2010, επί υπουργίας Βούγια , με 80 αυτοκίνητα.
Από τα συνολικά 34  αστυνομικά τμήματα έβγαιναν δύο περιπολικά κατά μέσο όρο. Τώρα βγαίνουν δύο περιπολικά ανά 2-3 τμήματα, επειδή δεν υπάρχουν αυτοκίνητα. Στην Άμεση Δράση λειτουργούν περίπου 15 περιπολικά. Απαιτείται ανανέωση του στόλου μοτοσυκλετών των ομάδων "Ζήτα" και ΔΙ.ΑΣ. Τα σέρβις γίνονται είτε στην Υποδιεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων Βορείου Ελλάδος είτε σε εξωτερικά συνεργεία, όταν εγκρίνονται οι δαπάνες.

newpost
Τις σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ και τις δυσκολίες που ως αποτέλεσμα αυτού αντιμετωπίζουν οι αστυνομικοί φέρνει στην επιφάνεια, η αποκάλυψη του Newpost, πως από τα 20 περιπολικά που έχει στην διάθεσή της η Άμεση Δράση στη Θεσσαλονίκη, μόλις τα 3 από αυτά είναι λειτουργικά.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ στην συμπρωτεύουσα, αυτό οφείλεται στο γεγονός της καθυστέρησης εκταμίευσης των κονδυλίων για την ανακατασκευή των οχημάτων. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, κύριος Θεόδωρος Τσαιρίδης,
"Πολλές φορές η καθυστέρηση στην κατασκευή των ζημιών δεν οφείλεται στην έλλειψη κονδυλίων, αλλά στην γραφειοκρατία. Είναι ενδεικτικό πως 4 περιπολικά παραμένουν ακινητοποιημένα γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ελαστικά για να κινηθούν".
Μεταξύ των οχημάτων υπάρχουν περιπολικά που έχουν 580.000 χιλιόμετρα καθώς και περιπολικάχωρίς θέρμανση με τους αστυνομικούς που επιβαίνουν σε αυτά να πηγαίνουν σε συμβάντα με την θερμοκρασία στους -10 βαθμούς κελσίου. Πέραν όλων αυτών οι αστυνομικοί καθυστερούν να μεταβούν σε συμβάντα ακόμη και 1,5 ολόκληρη ώρα από την κλήση που έχουν δεχτεί από πολίτη που ζητά την συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ.Τραγική είναι εικόνα και στα περιπολικά καθώς από τα συνολικά 13.000 οχήματα, τα 6.000 δεν λειτουργούν, ουσιαστικά δουλεύουν 4 στα δέκα περιπολικά. Μάλιστα στην Θεσσαλονίκη, αστυνομικοί τοποθετούν κουβάδες προκειμένου να συγκεντρώνουν το βρόχινο νερό που μπαίνει στα λεωφορεία. 

typosthess
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
- Τα οχήματα της Ελληνικής Αστυνομίας που κινούνται στην Θεσσαλονίκη είναι ελάχιστα και ελλιπώς συντηρημένα. Αυτό στερεί από την αστυνόμευση των περιοχών αφού σε πολλές περιπτώσεις δυο ή τρία Αστυνομικά Τμήματα έχουν ένα(!) περιπολικό ανά βάρδια. Δηλαδή, η ασφάλεια χιλιάδων πολιτών εξαρτάται από ένα περιπολικό, πλην των συναδέλφων της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. και της Δ/νσης Άμεσης Δράσης.
- Πολλά οχήματα είναι ακινητοποιημένα και δεν υπάρχει πρόβλεψη για την αντικατάστασή τους. Να σημειώσουμε ότι η ΓΑΔΘ είναι μια από τις Διευθύνσεις που δεν εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για να ενισχυθούν με νέα περιπολικά όπως άλλες Αστυνομικές Διευθύνσεις της περιφέρειας. Πως είναι δυνατόν η δεύτερη μεγάλη πόλη της χώρας μας να εξαιρείται από το πρόγραμμα αυτό, ιδίως όταν οι αποδεδειγμένα μεγάλες ανάγκες της δεν καλύπτονται;

rthess
Σε ερώτηση γιατί δεν περνούν από ΚΤΕΟ τα μισά περιπολικά αν περάσουν ΚΤΕΟ, θα κριθούν ακατάλληλα από τεχνικής άποψης. Εδώ στη Θεσσαλονίκη έχουμε τα χειρότερα περιπολικά τα οποία τα περισσότερα έχουν αγοραστεί πριν το 2004 πριν την Ολυμπιάδα, δηλαδή περιπολικά 13ων 14ων 15 ετών με 600 700 800 χιλιάδες χιλιόμετρα. Περιπολικά που δεν συντηρούνται σωστά λόγω του μνημονίου και όλων αυτών των ελλείψεων που έχει το κράτος μας.

mixanitouxronou
Δεν είναι η πρώτη φορά που επισημαίνεται η κακή κατάσταση και οι κίνδυνοι που κρύβουν τα χαλασμένα περιπολικά της αστυνομίας. Οι αστυνομικοί στο παρελθόν έχουν ζητήσει ακόμα και την παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου αναφέροντας πώς «η υπάρχουσα κατάσταση των οχημάτων εκθέτει σε κίνδυνο τη ζωή τόσο των αστυνομικών όσο και των πολιτών». Ενδεικτικός είναι ο αριθμός των χαλασμένων οχημάτων στη Θεσσαλονίκη, που κατά περιόδους να έχει χαλασμένα τα 37, από τα 59 περιπολικά. Το ίδιο συμβαίνει και με τις μηχανές της ομάδας ΔΙΑΣ, πολλές από τις οποίες παραμένουν ακινητοποιημένες λόγω βλάβης. Τη λύση προφανώς θα δώσει η διάλυση του σώματος. Το κράτος προστατεύεται εμμέσως από το νόμο για την ευθύνη πιθανού ατυχήματος λόγω κακής κατάστασης των οχημάτων. Σύμφωνα με τον νόμο τα περιπολικά δεν περνάνε ΚΤΕΟ υποχρεωτικά, όπως τα ΙΧ και έτσι οι βλάβες εντοπίζονται μόνο επί τόπου από τους οδηγούς- αστυνομικούς. Είναι προφανές ότι αν έπρεπε να περάσουν ΚΤΕΟ, αρκετά από αυτά που κυκλοφορούν θα έβγαιναν ακατάλληλα. 

seleo
 Νέο κρούσμα με περιπολικό της ΓΑΔΘ να παίρνει φωτιά. Όπως υποστηρίζουν οι 
αστυνομικοί στη συνδικαλιστική ιστοσελίδα τους συνάδελφοί τους που εκτελούσαν περιπολία με το συγκεκριμένο όχημα και ενώ βρίσκονταν εν κινήσει, άρχισε να βγάζει καπνούς από μπροστά και εν συνεχεία πήρε φωτιά η οποία σβήστηκε μετά την παρέμβαση της πυροσβεστικής.
Είναι το τρίτο περιστατικό μετά το όχημα του Σοχού και το μεταγωγικό που συμβαίνει σε λιγότερο από ένα χρόνο, γεγονός που καταδεικνύει την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα περιπολικά της ΓΑΔΘ  όπως καταγγέλουν οι αστυνομικοι

thestival
Στις φλόγες τυλίχθηκε πριν από λίγο ένα συμβατικό όχημα της Αστυνομίας στην περιοχή του Προφήτη στη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για όχημα του Αστυνομικού Σταθμού Σοχού το οποίο πραγματοποιούσε εποχούμενη περιπολία, όταν μετά από σήμα του κέντρου έσπευσε περιοχή του Προφητή.
Ξαφνικά και ενώ κινούνταν στο δρόμο άρχισε να βγαίνει καπνός και στη συνέχεια πήρε φωτιά.
Μάλιστα οι αστυνομικοί δεν πρόλαβαν καν να απομακρύνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η φωτιά προήλθε από μηχανική βλάβη.
"Είναι το δεύτερο περιστατικό μέσω σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπου όχημα παίρνει φωτιά. Αυτά είναι χιλιοειπωμένα. Τα οχήματα της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης έχουν από 400 έως 600 χιλιόμετρα και λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο. Ουδείς από τους αρμόδιους τοπικούς ή από τους κεντρικούς φορείς της Αθήνας δεν λαμβάνει σοβαρά τις καταγγελίες μας. Κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές. Η Ένωση Αστυνομικών θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για όλα τα ζητήματα που μας αφορούν και δεν έχει γίνει καμία βελτίωση"

ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
Πέραν τούτου και ως προς το ζήτημα του μηχανολογικού εξοπλισμού, επισημαίνεται ότι αναλαμβάνονται οι αναγκαίες πρωτοβουλίες για την ανανέωση του στόλου οχημάτων, τόσο μέσω πόρων του κρατικού προϋπολογισμού, όσο και με τη συγχρηματοδότηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων,  ενώ  ειδικότερα  σημειώνεται  ότι  στη  Γενική  Αστυνομική  Διεύθυνση Θεσσαλονίκης  έχει κατανεμηθεί  σημαντικός  αριθμός  οχημάτων  διαφόρων  τύπων  και κατηγοριών. Τονίζεται ότι, από το συνολικό αριθμό οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας, ένα μικρό  μέρος  δεν  είναι,  κάθε  φορά,  επιχειρησιακά  ενεργό,  λόγω  τακτικών  συντηρήσεων, επιδιόρθωσης βλαβών, αντικατάστασης ελαστικών επισώτρων κ.α.. Ωστόσο, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες  του  Σώματος καταβάλλονται  ουσιαστικές  και  συστηματικές  προσπάθειες  για  την αποκατάσταση της λειτουργίας τους, στο πλαίσιο του Προϋπολογισμού Εξόδων της Ελληνικής Αστυνομίας.  
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ 

ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ

_ br />