Μυϊκό άλγος: Τρόποι για να αποφευχθεί



Ένα πολύ συχνό φαινόμενο μετά το πέρας της άσκησης είναι οι ασκούμενοι, προχωρημένοι ή μη, να εμφανίζουν μυϊκό άλγος.

Το φαινόμενο αυτό γνωστό και ως ΚΕΜΑ εκδηλώνεται έπειτα από ασκήσεις που διατείνουν τους μυς την ώρα που συσπώνται, ενώ συνήθως συνοδεύεται από απώλεια δύναμης και εύρους κινήσεων στην προσβεβλημένη περιοχή.

Μάλιστα μέχρι πρότινος οι επιστήμονες απέδιδαν το φαινόμενο αυτό στη συσσώρευση γαλακτικού οξέος, αλλά πλέον είναι γνωστό ότι το γαλακτικό οξύ φεύγει τόσο γρήγορα από τους μυς ώστε δεν παίζει ρόλο στην εμφάνισή του την επομένη ή τη μεθεπομένη της άσκησης.

Εφαρμόστε τον κανόνα του 10%

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, μετά από μια εβδομάδα, οι μύες θα είναι πιο ανθεκτικοί από πριν. Ωστόσο, στις επόμενες προπονήσεις δεν πρέπει να αυξάνετε απότομα τη διάρκεια ή την ένταση της άσκησης, αλλά σταδιακά. Επίσης, καλό θα είναι να ακολουθήσετε τον κανόνα του 10%, τον οποίο εφαρμόζουν πολλοί γυμναστές.

Ο κανόνας του 10% προβλέπει ότι δεν πρέπει να αυξάνεται η απόσταση, η διάρκεια, η ένταση ή η συχνότητα της προπόνησης περισσότερο από 10% την εβδομάδα. Πράγμα που σημαίνει ότι αν κάνετε για παράδειγμα τζόκινγκ 5 χλμ., τότε την επόμενη εβδομάδα μην κάνετε πάνω από 5,5 χλμ. Αντίστοιχα, αν κάνετε βάρη σηκώνοντας 10 κιλά σε μία άσκηση, προχωρήστε μέχρι τα 11 την επόμενη εβδομάδα.


Πηγή: healthreport.gr
_