Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Πρόεδρος ΠΟΣΥΦΥ : "Με οδηγούς ανήλικους αλλοδαπούς και επικίνδυνες μεταφορές τα κυκλώματα λαθροδιακινητών στην Ελλάδα" " Για την αναγκαιότητα σύστασης Ελληνικής Συνοριοφυλακή δεν κουνιέται φύλλο"

Ο πρόεδρος της Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ. Χαρέλας Παναγιώτης στο ράδιο Χρόνος 87,5 στον Δήμο Μπακιρτζακη



Οι πρώτοι 100, από τους συνολικά 2.000 αιτούντες άσυλο, οι οποίοι θα φύγουν από τον καταυλισμό της Μόριας έως τα τέλη του Σεπτεμβρίου, αναχώρησαν, χθες Παρασκευή, με το πλοίο της γραμμής για την Καβάλα. Προορισμός τους ο νέος καταυλισμός που δημιουργήθηκε στην περιοχή της Βόλβης στη Θεσσαλονίκη, δυναμικότητας περίπου 1.200 ατόμων. Ανάλογες αναχωρήσεις έως και 400 ατόμων τη φορά, θα γίνονται όλη της επόμενη εβδομάδα με πλοία της γραμμής είτε προς Πειραιά είτε προς Καβάλα με προορισμό τη δομή της Βόλβης ή τη δομή του Κατσικά στην περιφέρεια Ιωαννίνων.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής που επικαλείται το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, άλλοι 1.000 αιτούντες άσυλο θα αναχωρήσουν μέσα στον Οκτώβριο προς μια τρίτη δομή που θα λειτουργήσει στην περιφέρεια της Πρέβεζας. Στόχος είναι οι μαζικές αυτές μετακινήσεις αιτούντων άσυλο που ανήκουν σε κατηγορίες ευάλωτων ομάδων, μαζί με τις άλλες μετακινήσεις ατόμων που ολοκλήρωσαν τη διαδικασία χορήγησης ασύλου, να οδηγήσουν σε καλυτέρευση των συνθηκών που επικρατούν στον κυρίως καταυλισμό του Κέντρου υποδοχής και Ταυτοποίησης της Μόριας, αλλά και στον άτυπο καταυλισμό με σκηνές που έχει δημιουργηθεί σε κτήματα γύρω από το ΚΥΤ.

"Έχει δημιουργηθεί μία οριακή κατάσταση κατά κύριο λόγο στη Λέσβο στη Σάμο και στη Χίο, η οποία απαιτεί λύσεις. Η λύση είναι η αποσυμφόρηση", επισήμανε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Δημήτρης Βίτσας, αναφερόμενος στην κατάσταση που υπάρχει στις δομές φιλοξενίας στα νησιά, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ. "Αυτό όμως εξαρτάται από τις ροές. Συγχρόνως κάνουμε πάρα πολύ μεγάλες προσπάθειες ώστε να αποσυμφορηθούν τα νησιά, δηλαδή αυτοί που έχουν τελειώσει τις διαδικασίες να έρθουν στην ηπειρωτική Ελλάδα. Δεν μπορούμε να ζητάμε ανακατανομή στην Ευρώπη και να μην έχουμε ανακατανομή στην Ελλάδα", είπε ο κ. Βίτσας.

Το σχέδιο της αποσυμφόρησης δεν είναι τωρινό
Το σχέδιο της αποσυμφόρησης δεν είναι τωρινό, όπως αποκαλύπτει στον "Χ" ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων Παναγιώτης Χαρελάς. "Έχω την πληροφόρηση ότι εδώ και αρκετό καιρό κοιτούν να δουν τι χωρητικότητα υπάρχει και τι δυνατότητα, έστω και ασφυκτικά, σε κάποιες ήδη ανοιχτές δομές στην ηπειρωτική χώρα έτσι ώστε να υπάρξει ένας σχεδιασμός για μια αποσυμφόρηση της Λέσβου", σχεδιασμός που επιχειρείται αυτές τις μέρες μετά την διεθνή κατακραυγή για τις συνθήκες στη Μόρια.

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει ο κος Χαρελάς, "οι κλειστές δομές του Παρανεστίου, του Κυπρίνου και της Ξάνθης είναι γεμάτες. Δεν συζητάμε για τις κλειστές, αναζητούνται θέσεις σε ανοιχτές για να μπορέσουνε να φιλοξενήσουν κόσμο από την Λέσβο. Έτσι και αλλιώς οι περισσότερες δομές, ακόμα και οι ανοιχτές στην ηπειρωτική χώρα είναι γεμάτες, μιλάμε για έναν αριθμό που θα μπορέσουν να φιλοξενήσουν, ώστε να είναι οι συνθήκες κάπως καλές γιατί το χειρότερο πρόβλημα είναι στην Λέσβο".

Ως προσωρινό, βλέπει αυτό το μέτρο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων, αφού διαπιστώνει ότι "από την Τουρκία οι ροές είναι συνεχόμενες και ξεπερνούν κάθε σχεδιασμό". Μας υπενθυμίζει πως "το 2015 δεν υπήρχε συμφωνία της ΕΕ με την Τουρκία για τις επαναπροωθήσεις. Σήμερα υπάρχει αλλά υπάρχει και η αδυναμία της χώρας μας να επιστρέψουμε πίσω κόσμο από την στιγμή που θα τους φέρουμε στην ηπειρωτική χώρα. Είναι ελάχιστος ο αριθμός που έχουμε στείλει πίσω στην Τουρκία, γιατί η Τουρκία δεν τηρεί τις δεσμεύσεις της.

Σε αντίθεση με την Ελλάδα που προσπαθούμε να τηρούμε την συμφωνία, αλλά εις βάρος των τοπικών κοινωνιών των νησιών. Όταν υπάρχουν 12 και 13 χιλιάδες σε ένα νησί και ο πληθυσμός του είναι χαμηλός αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που εγκυμονούν αρκετούς κινδύνους όσο αφορά την ομαλή διαχείριση των μεταναστών".

Η μεταναστευτική πίεση στον Έβρο
Την ίδια στιγμή στον Έβρο "η πίεση είναι αρκετά μεγάλη", σημειώνει ο κος Χαρελάς "το αντιλαμβάνεται όλη η κοινωνία από τις συλλήψεις των διακινητών τους οποίους συλλαμβάνουμε σε καθημερινή βάση. Όχι μόνο στον Έβρο αλλά σε όλο το εθνικό δίκτυο. Η επικινδυνότητα είναι ότι πλέον τα κυκλώματα βάζουν για οδηγούς στα οχήματα ανήλικους αλλοδαπούς, οι οποίοι παίρνουνε το τιμόνι στα χέρια τους και βάζουνε μέσα δέκα, είκοσι τριάντα μετανάστες και πρόσφυγες και οδηγούν ανεξέλεγκτα. Από μόνη της αυτή η κίνηση είναι ό,τι πιο επικίνδυνο θα μπορούσε να υπάρχει στο επαρχιακό και εθνικό δίκτυο. Δημιουργούνται δυστυχήματα αλλά όταν διασταυρώνονται οχήματα τέτοιου είδους με τους πολίτες που οδηγούν και τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας καταλαβαίνεται πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η κατάσταση".

Αναφορικά με τις ευρωπαϊκές εξαγγελίες περί ενίσχυσης της επιτήρησης των συνόρων με ευρωπαίους συνοριαφύλακες "εμείς στην ομοσπονδία και σαν συνδικαλιστικός φορέας κρατάμε μικρό καλάθι", λέει χαρακτηριστικά ο κος Χαρελάς και εξηγεί πως "πρώτα η Ελλάδα θα πρέπει να δει πως θα διαχειριστεί αυτό το φαινόμενο και μετά να προσδοκούμε βοήθεια από την Ευρώπη και την ευρωπαϊκή συνοριοφυλακή. Η ευρωπαϊκή συνοριοφυλακή έχει συσταθεί, προσπαθούν για την αναδιοργάνωση αλλά δυστυχώς για την ελληνική συνοριοφυλακή δεν κουνιέται φύλλο. Σήμερα μιλάμε για μια ένταση του φαινομένου της μετανάστευσης της παράνομης, για τα κυκλώματα των διακινητών.

Η πολιτική ηγεσία πρέπει να δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για το πως να αντιμετωπίσουμε τα κυκλώματα λαθροδιακίνησης. Τότε ενδεχομένως θα σφίξουν αρκετά τα πράγματα έτσι ώστε να έχουμε ελαχιστοποίηση των ροών. Όσο είναι μη ελεγχόμενη η κατάσταση με τα κυκλώματα που θησαυρίζουν τότε θα μπαίνουν κατά χιλιάδες οι μετανάστες. Αν δεν οργανωθεί η Ελλάδα στην ελληνική συνοριοφυλακή και προσδοκούμε μόνο την βοήθεια από την Ευρώπη και την ευρωπαϊκή συνοριοφυλακή τότε δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε τίποτα", καταλήγει.

 πηγή; posyfy.gr
_


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια