Νέα υπηρεσία Εθνικής Διαχείρισης Εκτάκτων Ανάγκων - Από τη θεωρία στην Ουτοπία - Πότε την είχε καταγγείλει ο ... Τσίπρας για διασπάθιση ευρωπαϊκών προγραμμάτων


Από το γεγονός και μόνο ότι η ιδέα της νέας εθνικής υπηρεσίας διαχείρισης εκτάκτων αναγκών, μελετήθηκε κι εξαγγέλθηκε μέσα σε 20 μόλις ημέρες από την ανθρωποσφαγή στο πύρινο κρεματόριο της
νοτιοανατολικής Αττικής, αποδεικνύει την προχειρότητα της σύλληψης. Όπως σημειώνουν έγκυροι κι έμπειροι αναλυτές στο bloko.gr, πρόκειται για ένα κακέκτυπο συρραφής κι αντιγραφής από το μοντέλο οργάνωσης διαχείρισης κρίσεων και καταστροφών των ολυμπιακών αγώνων διανθισμένο με ορισμένα ευρωπαϊκά σπαράγματα και ... παλίμψηστα.

Και το πιο ενδιαφέρον; Κάτι αντίστοιχο επιχείρησε ως τότε υπουργός Εσωτερικών ο νυν πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, αλλά το όλο εγχείρημα αφενός προσέκρουσε σε συνταγματικής μορφής κωλύματα, αφετέρου και μεταξύ άλλων και στις αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ του κ. Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος είχε καταγγείλει το όλο σχέδιο, ως προσπάθεια διασπάθισης των πόρων από ευρωπαϊκά προγράμματα, για χάρη κάποιων "ημετέρων". Μήπως κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και σήμερα;

Καλά ενημερωμένες πηγές του bloko.gr σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο εφαρμόστηκε μόνη και μία φορά στο παρελθόν υπό την ανοχή όλων των πολιτικών, στρατιωτικών και πολιτικών φορέων. Στην περίοδο που μεσολάβησε από τη τελετή έναρξης μέχρι τη τελετή λήξης των ολυμπιακών αγώνων του 2004 στην Αθήνα, όταν και είχε υπερσυντονιστή και υπεραρχηγό των πάντων τον αρχηγό της αστυνομίας, ακριβώς κάτω από το κορυφαίο πολιτικό όργανο, το Συντονιστικό Συμβούλιο Ολυμπιακής Ασφάλειας (ΣΥΣΟΑ), στο οποίο προήδρευε ο πρωθυπουργός. 

Ποια όμως ήταν τα προβλήματα και οι αγκυλώσεις, ούτως ώστε το σχέδιο να λάβει όψη και μορφή;

Καταρχήν τα νομικά. Πρόκειται για στράτευση στελεχών από υπηρεσίες με διαφορετικά καθηκοντολόγια και αρμοδιότητες, για την ενιαιοποίηση και αφομοίωση των οποίων, απαιτείται τιτάνιο νομοθετικό έργο με ερμηνείες και τροποποιήσεις.

Δεύτερον, το συνταγματικό ζήτημα. Θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρχει ευθεία πρόσκρουση πάνω στα συνταγματικά δεδομένα, από αυτή καθεαυτή και μόνη την εμπλοκή των στρατιωτικών, οι οποίοι θα κληθούν να εκτελέσουν πολιτικά καθήκοντα. Να δούμε πως θα ξεπεράσουν τον σκόπελο.

Το τρίτο πρόβλημα, είναι η εσωτερική αντίδραση των ίδιων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στη διάρθρωση κι επί της ουσίας στη διοίκηση.Θα μπουν στρατιωτικοί και αστυνομικοί κάτω από πυροσβέστες και τούμπαλιν με όποια διαφορετική σύνθεση επιθυμεί ο καθένας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ του κ. Τσίπρα, εκτός από το βόλεμα των ημετέρων, είχε καταγγείλει τότε ότι θα πρόκειται για ένα στρατιωτικοποιημένο σχήμα σε πολιτικό περιβάλλον πολιτικής προστασίας.

Αλήθεια, ποιος μέσα σε 20 ημέρες συνέλαβε και πρότεινε ώστε να γίνει ασμένως αποδεκτό ένα τέτοιο σχέδιο; Πιστέψτε μας. Το ποιος κρύβεται από πίσω, έχει δομικά ... γεωλογικού ως προς το εποικοδόμημα της έμπνευσης χαρακτήρα, καθώς θ' αναδειχτεί ένας μόνιμος προσανατολισμός προς τη συνεκμετάλλευση των ευρωπαϊκών πόρων. Και τα 500.000.000 ευρώ που ήδη αναγγέλθηκε ότι έχουν εξασφαλιστεί, δεν είναι μικρός πόρος.



του Γιώργου Καραϊβάζ

_