Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Κωλυσιεργία και σειρά αντιφάσεων για το 112

Τις εσωτερικές αντιφάσεις στη δημιουργία ενός αποτελεσματικού και ενιαίου συστήματος 

ενημέρωσης των πολιτών σε έκτακτες περιστάσεις, αναδεικνύει η επιστολή του γ.γ. Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων προς τον ομόλογό του της Πολιτικής Προστασίας. Ο τελευταίος φέρεται να επιθυμεί την υλοποίηση ενός συστήματος αποστολής μηνυμάτων (SMS) στα σταθερά τηλέφωνα, ενώ ο συνάδελφός του από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, του επισημαίνει ότι κάτι τέτοιο είναι αχρείαστο. Η συζήτηση, μάλιστα, αυτή διεξάγεται μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, δηλαδή δύο βδομάδες πριν από την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι, όπου χάθηκαν 90 ζωές.
«Σε παλαιότερη συνάντηση στη ΓΓΠΠ, παρουσία του ΓΓΤΤ και της ΕΕΤΤ, είχαμε καταλήξει ότι τα σταθερά τηλέφωνα ως επί το πλείστον, δεν υποστηρίζουν υπηρεσία λήψης/αποστολής μηνύματος. Ο άλλος λόγος είναι ότι σε μια καταστροφή, η ειδοποίηση μέσω κινητών τηλεφώνων που ο πολίτης έχει μαζί του/φέρει πάνω του όπου και αν είναι, μαζί με την ειδοποίηση των ΜΜΕ είναι αρκετή...», επισημαίνει ο ΓΓΤΤ Βασίλης Μαγκλάρας προς τον ΓΓΠΠ Γιάννη Καπάκη.
Μάλιστα, ο κ. Μαγκλάρας υπογραμμίζει ότι το νέο σύστημα που θέλει η ΓΓΠΠ να αναπτύξει, πέραν από επιπλέον κόστος, αποτελεί αιτία για νέες καθυστερήσεις στο σύστημα 112 που επιδιώκει η ίδια να αναπτύξει και συνιστά κοινοτική υποχρέωση. «Δεδομένου ότι ως χώρα έχουμε ήδη μπει σε τροχιά μη συμμόρφωσης με κοινοτικές οδηγίες και παράβασης όσον αφορά τους χρόνους παροχής πληροφοριών θέσης, οποιεσδήποτε νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου 112 θα είναι ιδιαίτερα επώδυνες για τη χώρα...», επισημαίνει ο κ. Μαγκλάρας, προσθέτοντας ότι η χώρα απειλείται με πρόστιμα. Σημειώνεται ότι η υπηρεσία που έχει σχεδιαστεί για την κινητή τηλεφωνία, είναι ιδιαιτέρως δύσκολη στην υλοποίησή της στη σταθερή τηλεφωνία. Απαιτεί εξελιγμένες βάσεις δεδομένων, ισχυρά υπολογιστικά συστήματα κ.ά. Το πιο σημαντικό είναι ότι αμφισβητείται η σκοπιμότητά της σε περίπτωση πυρκαγιάς ή πλημμύρας.
Αντίθετα πιο εύκολη είναι η υλοποίησή του συστήματος μέσω κινητής τηλεφωνίας. Κι επειδή η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι κρίσιμης σημασίας, ο ΓΓΤΤ προκαλεί τον κ. Καπάκη να καταγγείλει τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην ΕΕΤΤ, που δεν έχουν υλοποιήσει τη σχετική υπηρεσία για τα κινητά. Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν έχει υλοποιηθεί τόσο με ευθύνη της ΓΓΠΠ αλλά και της Κοινωνίας της Πληροφορίας που είναι αναθέτουσα αρχή του έργου και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Από την άλλη πλευρά, και οι εταιρείες κινητής δεν είχαν (οικονομικούς) λόγους για να τρέξουν το έργο, ενώ η ολιστική αντίληψη της ΓΓΠΠ που ήθελε τα μηνύματα να φτάνουν και στα σταθερά τηλέφωνα, είχε ως αποτέλεσμα η υπηρεσία εκπομπής κυψέλης, γνωστή ως Cell Broadcasting, να διολισθαίνει προς τα πίσω.
Σήμερα, μετά την εκατόμβη στο Μάτι και την καταστροφή οικημάτων, όλοι έχουν σκύψει το κεφάλι με στόχο τη λειτουργία της εφαρμογής τη 1.1.2019. Αν αυτή ήταν σε λειτουργία, τα θύματα ίσως να ήταν λιγότερα.
kathimerini.gr
_


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια