Γιατί το καλοκαίρι δεν τρώμε σωστά;


Το καλοκαιράκι είναι συνυφασμένο με την παραλία, το μπανάκι, την ταβέρνα, τα μοχίτο, το ξενύχτι και φτου κι από την αρχή.

Τέλος διακοπών, επιστροφή σπίτι, ζύγισμα, κλάμα.

Το καλοκαίρι γενικά έχουμε την τάση να παίρνουμε κάποια παραπανίσια κιλάκια, απόρροια των παγίδων που κρύβει η, κατά πολλούς, καλύτερη περίοδος του χρόνου. Ποιες είναι αυτές;

Παχυντικά ροφήματα και παγωτά

Ένας καφέ με ζάχαρη εδώ, ένα τσάι από εκεί, ένα ρόφημα με κρέμα παραπέρα, τσουπ να ’σου και το milkshake. Η ζέστη και η δίψα το καλοκαίρι συνήθως καλύπτεται με την κατανάλωση ροφημάτων τα οποία μπορούν να μας φορτώσουν μέχρι και 400 θερμίδες ανά μερίδα. Προτιμήστε νεράκι και καφέ σκέτο. Και να μην ξεχνάμε και τα παγωτά με μπόλικο σιρόπι και διάφορα για να το συνοδεύσουμε.

Και αναψυκτικά

Στα παραπάνω ροφήματα, εξίσου δυνατό θερμιδικό φορτίο μάς δίνουν και τα πάσης φύσεως ζαχαρούχα αναψυκτικά (λεμονάδες, πορτοκαλάδες, κόκα κόλες και σία). Ένα κουτάκι αναψυκτικό με ζάχαρη δίνει περί τις 300-400 θερμίδες με ελάχιστα θρεπτικά συστατικά και μπόλικη ζάχαρη.

Τα ταβερνάκια της καρδιάς μας

Και της κοιλιάς μας θα προσθέταμε. Η λαοφιλής εξόρμηση, στην ταβέρνα το μεσημεράκι μετά το μπάνιο, τα ουζάκια και τα τσιμπολογήματα είναι, μεν, απαραίτητο συστατικό των διακοπών, είναι όμως και το πιο παχυντικό. Πατάτες τηγανιτές, κεφτεδάκια, ψωμί, κολοκυθοκεφτέδες, μελιτζανοσαλάτα, τζατζίκι και τυροκαυτερή, καλαμαράκια και λοιπά μας φορτώνουν με αρκετές θερμίδες μετατρέποντας το «τσιμπολόγημα» σε θερμιδική βόμβα. Το ίδιο ισχύει και για τις «υγιεινές» σαλάτες: η χωριάτικη, για παράδειγμα, είναι, μεν, σαλάτα, όμως αν υπολογίσουμε το άφθονο ελαιόλαδο, το ψωμί για την «παπάρα» και τη γενναία μερίδα φέτας, οι θερμίδες… ξεφεύγουν.


Τα «αθώα» φρούτα

Ναι, τα φρούτα είναι θρεπτικά, ναι μας ενυδατώνουν, όμως η υπερκατανάλωσή τους, τους καλοκαιρινούς μήνες συνδέεται λανθασμένα με την ισορροπημένη διατροφή. Το καρπούζι, λόγου χάρη, το οποίο καταναλώνεται σε γενναίες ποσότητες όλες τις ώρες της ημέρας έχει περίπου 100 θερμίδες ανά 300 γρ. ήτοι μια φέτα χωρίς τη φλούδα. Το ίδιο ισχύει και για το πεπόνι.

Άτακτα γεύματα

Τα σταθερά γεύματα στις διακοπές πάνε… για βουτιές, κάτι που μπορεί να μας κάνει να καταναλώσουμε «από ’δω κι από ’κει» περισσότερες θερμίδες από όσες νομίζουμε. Η παράλειψη γευμάτων, όπως το πρωινό για παράδειγμα, μπορεί να μας κάνει να τρώμε περισσότερο μέσα στην ημέρα.

Τσιγάρα, ποτά, ξενύχτια

Το ξενύχτι είναι το νόημα των διακοπών για πολλούς. Είναι όμως και ένας σίγουρος τρόπος για να καταστρέψετε ό,τι χτίζατε όλο το χειμώνα. Η έλλειψη ύπνου προκαλεί αύξηση της κορτιζόλης και άρα της συσσώρευσης λίπους, η οποία σε συνδυασμό με την υπερκατανάλωση αλκοόλ και την κατακράτηση υγρών που τη συνοδεύει, μας κάνει να πάρουμε έξτρα κιλά. Προσθέστε στα παραπάνω και τις λιγούρες που προκαλούνται μετά από μια βραδιά κραιπάλης, οι οποίες καταπραΰνονται με «σαβούρα» (κρέπες, σουβλάκια, μπέργκερ και λοιπά) και έχετε ένα ωραιότατο πακέτο πάχυνσης.


Πηγή: in2life.gr
_