Αυτά τα λάθη κάνετε στο μεσημεριανό σας και σας επιβαρύνουν


Υπάρχουν κάποια λάθη που κάνουμε συχνά στο μεσημεριανό μας γεύμα με απρόβλεπτες και δυσάρεστες συνέπειες.

Όπως αναφέρει η Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος με εξειδίκευση στα αυτοάνοσα και μετεκπαίδευση στη χορτοφαγία, Δέσποινα Μαρσέλου, το μεσημεριανό, όπως όλα τα γεύματα της ημέρας, είναι σημαντικό για την ενέργειά μας μέσα στην ημέρα, ειδικά αν μας βρίσκει στη δουλειά, όπου η ένταση και οι υποχρεώσεις είναι αυξημένες. Παράλληλα, όσο πιο θρεπτικό είναι, τόσο ενισχύει το ανοσοποιητικό μας. Υπάρχουν, όμως, κάποια λάθη που πολλοί άνθρωποι επαναλαμβάνουν καθημερινά όσον αφορά αυτό το γεύμα στη διατροφή μας. Είστε κι εσείς μέσα σε αυτούς;

Τρώτε απ’ έξω καθημερινά

Αυτό αφορά κυρίως όσους εργάζονται και η ώρα του μεσημεριανού τους βρίσκει σε χώρο εργασίας, όπου οι συνάδελφοι μπορεί να παρασύρουν σε μια ομαδική παραγγελία ή ο μηδαμινός ελεύθερος χρόνος να μην επιτρέπει την προετοιμασία φαγητού. Όπως και να ’χει, όμως, το να παραγγέλνετε απ’ έξω ένα γρήγορο και εύκολο επεξεργασμένο γεύμα στη θέση του μεσημεριανού, σας φορτώνει με λιπαρά, έξτρα θερμίδες, χαμηλή θρεπτική αξία και είναι κάτι που πρέπει να αποτελεί την εξαίρεση, όχι τον κανόνα. Βρείτε χρόνο, συστήνει η κ. Μαρσέλου, μέσα στην ημέρα να προετοιμάζετε το γεύμα σας, ώστε να ελέγχετε τι τρώτε, όπως και τι ξοδεύετε. Αν χρειαστεί να παραγγείλετε απ’ έξω, προτιμήστε μια σαλάτα.

Τρώτε πολύ γρήγορα

Αν βρίσκεστε στη δουλειά και σας «κυνηγούν» τα μίτινγκ και τα ραντεβού, σίγουρα είναι δύσκολο να βρείτε χρόνο για ένα χαλαρό μεσημεριανό. Πρέπει, όμως, να προσέξετε το εξής: όταν τρώτε γρήγορα, καταναλώνετε περισσότερο απ’ όσο πρέπει, ξεφεύγοντας από το μέγεθος της μερίδας και δεν προλαβαίνετε να ακούσετε τα σημάδια του οργανισμού σας ότι χόρτασε. Σύμφωνα, μάλιστα με έρευνες, υπάρχει άμεσος συσχετισμός μεταξύ της ταχύτητας που τρώμε και του μεγαλύτερου Δείκτης Μάζας Σώματος. Προσπαθήστε να μασάτε τουλάχιστον 20 φορές την κάθε μπουκιά και προσπαθήστε να αφήνετε 30 λεπτά για το μεσημεριανό σας γεύμα.

Πίνετε αναψυκτικά ή χυμό μαζί με το φαγητό

Είναι γνωστές οι θερμίδες που έχουν οι χυμοί του εμπορίου και τα αναψυκτικά. Ακόμη κι όμως αν είναι light, δεν αποτελούν μέρος μιας υγιεινής διατροφής και φορτώνουν τον οργανισμό με γλυκαντικές ουσίες οι οποίες φαίνεται πως επιδρούν αρνητικά στο έντερο και παρουσιάζουν διαταραχές ανοχής της γλυκόζης. Προτιμήστε απλό, φιλτραρισμένο νερό με το φαγητό σας και βεβαιωθείτε ότι παραμένετε ενυδατωμένοι μέσα στην ημέρα, αναφέρει η κ. Μαρσέλου. Αν το σκέτο νερό σάς φαίνεται… βαρετό, μπορείτε να το εμπλουτίσετε με λίγο λεμόνι, τζίντζερ, αγγούρι κ.ο.κ.


Τρώτε χωρίς συγκέντρωση

Αυτό σημαίνει ότι βρίσκεστε μπροστά στον υπολογιστή, στο γραφείο σας και τρώτε κάνοντας παράλληλα δουλειά, δηλαδή δεν προσέχετε τι και πόσο καταναλώνετε. Αυτό μεταφράζεται σε έξτρα θερμίδες που δεν αντιλαμβάνεστε, οι οποίες μπορεί να φτάνουν και τις 200 και το γεγονός ότι δεν τις αντιλαμβάνεστε, σας καθιστά πιο άνετους στο να κάνετε μια ατασθαλία αργότερα. Προσπαθήστε, λοιπόν, να κάνετε το μεσημεριανό στη δουλειά μια κοινωνική δραστηριότητα κι αν βρίσκεστε σπίτι, φροντίστε να τρώτε όλοι μαζί στο τραπέζι.

Τρώτε μόνο σαλάτα

Μια απλή πράσινη σαλάτα για μεσημεριανό σας παρέχει μεν φυτικές ίνες και βιταμίνες, αλλά δεν αποτελεί ένα ισορροπημένο γεύμα και ενδεχομένως να μην σας χορτάσει. Ακόμη κι αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, η σαλάτα σας πρέπει να εμπλουτιστεί, χωρίς να χάσει τον υγιεινό της χαρακτήρα. Για το λόγο αυτό η κ. Μαρσέλου συστήνει να περιλαμβάνει πράσινα φυλλώδη λαχανικά ως βάση, κάποια έξτρα λαχανικά όπως καρότο, πιπεριά, αγγούρι και πρωτεΐνη, όπως λίγο τυρί, ξηρούς καρπούς ή αβγό. Τέλος, για να είναι πλήρες το γεύμα χρειάζεται και ένα σύνθετος υδατάνθρακας, όπως όσπρια, κινόα, κους κους, ενώ μπορείτε να της προσθέσετε ευεργετικά καλά λιπαρά με το ελαιόλαδο ή λίγο αβοκάντο.


Πηγή: clickatlife.gr
_