Τα σημειώματα και το ημερολόγιο του 14χρονου - Ποιους οικτίρει και ποιους ευγνωμονεί

Με την πάροδο των ημερών λύνονται αρκετές απορίες και διαφωτίζονται πτυχές από την ανείπωτη τραγωδία της υπόθεσης του 14χρονου αριστούχου μαθητή που αυτοκτόνησε στην
Αργυρούπολη.

Και η "διαλεύκανση" αφορά κι εκτείνεται σε διάφορες από τις πολύκροτες πλέον μορφές της τραγωδίας. Μιας σεξπιρικής τραγωδίας βασισμένης πάνω στο Αμλετικό υπαρξιακό δίλημμα, να ζει κανείς ή να μη ζεί.

Κατά πρώτο λόγο, η σκηνή όπου μπαίνει ο χορός στον οποίο αθροίζονται 6 συμμαθητές του. Είναι τόσοι ή παραπάν; Δεν έχει καμία σημασία. Σημασία έχει ότι αυτοί οι έξι, οι εφτά ή οι οχτώ, βρίσκονται σε εκ διαμμέτρου αντίθετη θέση μέση στη σκέψη, στον ψυχισμό και στην συνείδηση του τραγικού μαθητή ο οποίος τους τοποθετεί αμφιπρόστυλα του.

Τελικά, όπως σημειώνουν πηγές ενημέρωσης του bloko.gr, εκτός από το ημερολόγιο, ο 14χρονος άφησε δύο σημειώματα, σε δύο πόστιτ τον απολογισμό της μικρής ζωής και της μοιραίας απόφασης. Στο πρώτο γράφει. "Ζητώ συγνώμη από τους γονείς μου. Λυπάμαι πολύ γι αυτό που τους έκανα".
Στο δεύτερο σημειώνει. "Αυτοί με κατέστρεψαν, καταστρέψτε τους..." Και ακολουθούν τα ονοματεπώνυμα τριών ή τεσσάρων παιδιών, οι δύο από τους οποίους Έλληνες. Δεν διευκρινίζει όμως το πως και τα γιατί της δήωσης που υπέστει.

Στο ημερολόγιο υπάρχει ονομαστική αναφορά σε άλλα τρία παιδιά. Σε δύο φίλες και ένα φίλο του, οι οποίοι ήταν τα στηρίγματα του. Οι άνθρωποι που τον στήριξαν και μοιράζονταν μαζί του τις σκέψεις. Ένας συγκλονιστικά υπερβατικός μανιχαϊσμός, σκηνοθετημένος επίσης πάνω στο προαιώνιο ζήτημα της επιλογής και της φιλοσοφίας. Αρετή και κακία. Καλοί και κακοί.

Από τις μέχρι τώρα καταθέσεις που έχουν στη διάθεση τους οι αστυνομικοί του Ανηλίκων, δεν προκύπτει να έχει εκμυστηρευθεί ποτέ και κάτι ειδικά στη μητέρα του με την οποία είχε περισσότερο στενές σχέσεις. Ούτε για εκφοβισμό, πολύ δε περισσότερο για ξυλοδαρμό. Άλλωστε ο ιατροδικαστής που έκανε τη νεκροψία- νεκροτομή, δεν βρήκε τίποτε που να παραπέμπει σε πρόσφατο ή παλιότερο εντύπωμα βίας. Οι ψυχικές δεν εντοπίζονται.

Ο δε πατέρας του, κι αυτός ως άλλη μορφή αρχαίας τραγωδίας, διατύπωσε την ακόλουθη ρητορική σκέψη στους αστυνομικούς. "Μα πως είναι δυνατό να μην έχουμε καταλάβει ποτέ τίποτα. Δεν φαινόταν να τον απασχολεί κάτι παρά μόνο τα μαθήματα του και οι φίλοι του. Και τώρα να βρεθούμε μπροστά σε μια τραγική αλήθεια κι ένα κρεμασμένο παιδί, χωρίς να ξέρουμε το γιατί..."

Οι αστυνομικοί και οι παιδοψυχολόγοι, εξακολουθούν ν' απορρίπτουν την εξκδοχή του buillying, όπως επίσης και την επιβεβαίβωση ότι στο περιβόητο πάρτι είχε δεχτεί κάποιο τηλεφώνημα που τον αναστάτωσε. Δεν προκύπτει κάτι από τα μέχρι τώρα στοιχεία.


του Γιώργου Καραϊβάζ



_