Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε νέους κανόνες που θα
εξασφαλίζουν την ασφαλή χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών-drones και
επικαιροποιούν τους κανόνες αεροπορικής
ασφάλειας.
Οι νέοι κανόνες, είχαν συμφωνηθεί τον Νοέμβριο του 2017 και
αφορούν τη θέσπιση βασικών πανευρωπαϊκών αρχών για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη
και των χειριστών τους προκειμένου να εξασφαλιστεί ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας
και να δοθεί στους χειριστές και στους κατασκευαστές η δυνατότητα
προβλεψιμότητας αναφορικά με την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών.
Μέχρι στιγμής, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη
ρυθμίζεται σε εθνικό επίπεδο, γεγονός το οποίο μπορεί να παρεμποδίσει την
ανάπτυξη της αγοράς.
Με την εφαρμογή των νέων κανόνων, τα drones θα πρέπει να
σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργούν χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο
ανθρώπους. Με βάση τον βαθμό κινδύνου που ενέχει το κάθε drone π.χ. βάσει του
βάρους ή της περιοχής λειτουργίας του, τότε το drone θα χρειάζεται πρόσθετα
χαρακτηριστικά, όπως η αυτόματη προσγείωση του σε περίπτωση που ο χειριστής
χάσει την επαφή με αυτό (αεροσκάφος) ή συστήματα αποφυγής συγκρούσεων.
Οι χειριστές drones θα πρέπει να γνωρίζουν όλους τους
κανόνες που τα διέπουν και θα πρέπει να είναι σε θέση να τα χειρίζονται
με ασφάλεια, χωρίς να τίθενται άνθρωποι ή άλλοι χειριστές εναέριου χώρου σε
κίνδυνο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι χειριστές drones θα πρέπει να περάσουν από
εκπαίδευση προκειμένου να είναι σε θέση να τα λειτουργήσουν.
Για να διευκολυνθεί ο εντοπισμός τους σε περίπτωση
ατυχήματος, οι χειριστές drones θα πρέπει να καταγράφονται σε εθνικά μητρώα και
τα αεροσκάφη τους να ταυτοποιούνται. Αυτό δεν θα ισχύει για τους χειριστές των
μικρότερων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Σύμφωνα με τις βασικές αρχές, η Επιτροπή επιφορτίζεται να
ετοιμάσει πιο λεπτομερείς πανευρωπαϊκούς κανόνες, που θα ορίζουν για παράδειγμα
τα ανώτατα όρια ύψους και τα όρια απόστασης για την πτήση με drones, αλλά και
ποια drones θα πρέπει να πιστοποιούνται με βάση τον κίνδυνο που ενέχουν. Οι
κανόνες θα καθορίζουν επίσης ποιοι χειριστές drones χρειάζονται πρόσθετη
κατάρτιση και εγγραφή σε μητρώα και ποια μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα χρειαστεί
να έχουν πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Η προσωρινή συμφωνία εγκρίθηκε από το Ε.Κ. με 558 ψήφους
υπέρ, 71 κατά, και 48 αποχές και πρέπει τώρα οι κανόνες να εγκριθούν από το
Συμβούλιο των υπουργών.
Επί του παρόντος, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα
αεροσκάφη -ελαφρύτερα των 150 γραμμαρίων- είναι στη δικαιοδοσία των εθνικών
αρχών και ως εκ τούτου οι κατασκευαστές και οι χειριστές υπόκεινται σε
διαφορετικές απαιτήσεις σχεδιασμού και ασφάλειας.
0 Σχόλια