Βερίκοκο: Ένα μικρό φρούτο με τεράστια οφέλη για την υγεία μας!


Έχουν λίγες θερμίδες, χαμηλά λιπαρά και πολλές ίνες και υδατάνθρακες.

Τα χρυσοκίτρινα βερίκοκα είναι γεμάτα με άφθονες απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία και σίγουρα αξίζουν λίγο περισσότερη προσοχή.

Προς το τέλος της άνοιξης και την αρχή του καλοκαιριού κάνουν την εμφάνισή τους στους πάγκους της μαναβικής, τα αγαπημένα μας ζουμερά βερίκοκα, τα «χρυσόμηλα» των Ρωμαίων ή όπως τα αποκαλούσαν οι αρχαίοι Έλληνες, τα «χρυσά αβγά του ήλιου». Ένα από τα πιο πολυχρηστικά φρούτα, το βερίκοκο καλλιεργήθηκε αρχικά στην Κίνα, μέχρι που το ανακάλυψαν οι Πέρσες. Μόνο όταν ο καρπός βρήκε το δρόμο του προς τη Μεσόγειο, φάνηκε η δημοτικότητά του και οι Ισπανοί εξερευνητές ήταν εκείνοι που το έκαναν γνωστό στην Αμερική. Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι πατρίδα του ήταν η Ινδία όπου το καλλιεργούσαν από το 3000 π.Χ.

Από όπου κι αν προήλθε, όλοι συμφωνούν για τα οφέλη του και καταναλώνεται ευχάριστα τόσο ωμό, όσο και μαγειρεμένο. Η αποξηραμένη έκδοση αυτού του φρούτου είναι παγκόσμια αγαπητή και χώρες όπως η Τουρκία, η Ιταλία, η Ρωσία, η Ισπανία, η Ελλάδα, οι ΗΠΑ και η Γαλλία θεωρούνται οι κύριοι παραγωγοί βερίκοκων.

Θρεπτική αξία

Οι μικροσκοπικές τριχούλες στο εξωτερικό δέρμα του πορτοκαλοκίτρινου αυτού σαρκώδους φρούτου έχουν υφή βελούδου και μπορούν να καταναλωθούν χωρίς να χρειάζεται να αποφλοιωθούν. Εκατό γραμμάρια φρέσκων βερίκοκων προσφέρουν 12% βιταμίνης C, 12% βιταμίνης Α και 6% του καλίου που απαιτούνται από τον οργανισμό και όλα αυτά με λιγότερες από 50 θερμίδες. Από τον πυρήνα των καρπών παράγεται λάδι το οποίο χρησιμοποιείται ως επουλωτικό πληγών και έχει καταπραϋντικές, τονωτικές και αντισπασμωδικές ιδιότητες. Έχει βρεθεί ότι ο χυμός των φύλλων της βερικοκιάς έχει θετικά αποτελέσματα σε ασθένειες του δέρματος, όπως ψωριάσεις, εκζέματα και εγκαύματα από τον ήλιο. Γενικά χρησιμοποιείται στη φαρμακοβιομηχανία και για την παρασκευή καλλυντικών.


Καλή πηγή βιταμίνης Α

Πλούσια σε βιταμίνη Α, η οποία είναι επίσης γνωστή ως ρετινόλη. Είναι λιποδιαλυτή και βοηθά στην ενίσχυση της όρασης, διατηρεί το ανοσοποιητικό σύστημα υπό έλεγχο, ενώ παράλληλα προστατεύει και το δέρμα. Η ρετινόλη και το βήτα καροτένιο (που επίσης έχουν τα βερίκοκα) μειώνουν τις πιθανότητες ηλικιακού εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας που προκαλεί συχνά απώλεια όρασης.

Πλούσιο σε ίνες

Είτε το τρώτε αποξηραμένο, είτε φρέσκο, το βερίκοκο είναι μια καλή πηγή διαιτητικών ινών. Δεδομένου ότι η ρετινόλη στο βερίκοκο είναι λιποδιαλυτή, ο καρπός διαλύεται εύκολα στο σώμα και τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά απορροφώνται εύκολα από το σύστημα. Διασπά τα λιπαρά οξέα γρήγορα, πράγμα που σημαίνει ότι η πέψη λειτουργεί σωστά και επιπλέον, προστατεύει από τα γαστρεντερικά προβλήματα.

Ωφέλιμο για την καρδιά

Δεδομένου ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, συμβάλλει στη μείωση της κακής χοληστερόλης και την προστασία της καρδιάς. Ταυτόχρονα, αυξάνει την καλή χοληστερόλη και λόγω της περιεκτικότητας σε κάλιο εξισορροπεί τα επίπεδα ηλεκτρολυτών διατηρώντας έτσι τους μυς της καρδιάς υγιείς.

Πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών

Τα ώριμα βερίκοκα είναι φυσικές πηγές αντιοξειδωτικών. Όταν καταναλώνονται καθημερινά, βοηθούν τον οργανισμό να απαλλαγεί από τις τοξίνες, καταπολεμώντας ταυτόχρονα τις ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν τα κύτταρα.


Καλό για το αίμα

Ως φυτικό προϊόν, περιέχει μη αιμικό σίδηρο. Αυτός ο τύπος σιδήρου χρειάζεται χρόνο για να απορροφηθεί από το σώμα και όσο περισσότερο μένει στο σύστημα, τόσο καλύτερες είναι οι πιθανότητες στην πρόληψη της αναιμίας. Συνιστάται να παίρνετε μαζί και βιταμίνη C για να εξασφαλίσετε καλύτερη απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου.

Φιλικό προς το δέρμα

Ο συνδυασμός βιταμίνης C, A, αντιοξειδωτικών και φυτοθρεπτικών συστατικών εξασφαλίζει ένα υγιές και λαμπερό δέρμα.

Συμβάλλει στη δίαιτα

Οι διαιτητικές ίνες που περιέχει βελτιώνουν το πεπτικό σύστημα, το οποίο βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού. Μας χορταίνει χωρίς να προσθέτει περιττές θερμίδες. Ωστόσο, θυμηθείτε να ξεπλένετε το στόμα σας αν επιλέξετε τα αποξηραμένα βερίκοκα, καθώς περιέχουν περισσότερη ζάχαρη και δεν θέλετε να επηρεάσουν την οδοντική σας υγεία.

Ενισχύει τα οστά

Λόγω του ασβεστίου και καλίου που περιέχει, προστατεύει τη διαμόρφωση και ανάπτυξη των οστών.

Πώς να προσθέσετε βερίκοκα στη διατροφή σας

Το βερίκοκο μπορεί να καταναλωθεί με πολλούς τρόπους. Εκτός από τη φρέσκια ή αποξηραμένη εκδοχή του φρούτου, θα μπορούσατε να τα κόψετε και να τα προσθέσετε στα δημητριακά, να τα ανακατέψετε με γιαούρτι και να τα απλώσετε στο ψωμί, να τα κάνετε μαρμελάδα ή κομπόστα με λίγη ή και καθόλου ζάχαρη και να τα απολαύσετε χωρίς ενοχές. Ταιριάζουν πολύ σε γλυκές τάρτες, πίτες και κέικ, αλλά ακόμη και σε σαλάτες. Συνδυάζονται εξαιρετικά με τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τη φέτα, το βαλσαμικό ξύδι και τα αμύγδαλα.


Πηγή: itrofi.gr
_