Από τι μπορεί να σας προστατέψει ο ύπνος του Σαββατοκύριακου;



Η ποιότητα, αλλά και η ποσότητα του ύπνου είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι που κοιμούνται λίγο, κινδυνεύουν να πεθάνουν πρόωρα.

Αν, όμως, το Σαββατοκύριακο το ρίχνουν πραγματικά στον ύπνο, σύμφωνα με μια νέα σουηδική επιστημονική έρευνα, αυτό μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα επωφελές. Η μελέτη δείχνει ότι είναι δυνατό να αναπληρωθεί ο χαμένος ύπνος και αυτό μάλιστα αντισταθμίζει τους κινδύνους για την υγεία.

Οι ερευνητές του ιατρικού Ινστιτούτου Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, με επικεφαλής το δρα Τόρμπγιερν Άκερστεντ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα έρευνας ύπνου «Journal of Sleep Research», σύμφωνα με τη βρετανική Guardian, ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερους από 38.000 ανθρώπους, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν για διάστημα έως 13 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι όσα άτομα κάτω των 65 ετών κοιμούνταν το πολύ πέντε ώρες το βράδυ και τις επτά μέρες της εβδομάδας είχαν κατά μέσο όρο 65% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν πρόωρα σε σχέση με όσους κοιμούνταν έξι έως επτά ώρες καθημερινά.

Ωστόσο, δεν διαπιστώθηκε αυξημένος κίνδυνος πρόωρου θανάτου για όσους κοιμούνταν έως πέντε ώρες τις καθημερινές εφόσον το Σαββατοκύριακο, δηλαδή την Παρασκευή και το Σάββατο το βράδυ, κοιμούνταν πάνω από οκτώ ώρες.

Από την άλλη, ο πολύς καθημερινός ύπνος δεν φαίνεται να κάνει καλό. Όσοι κοιμούνταν περισσότερες από οκτώ ώρες και τα επτά βράδια της εβδομάδας είχαν κατά μέσο όρο 25% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν πρόωρα σε σχέση με όσους κοιμούνταν έξι ή επτά ώρες καθημερινά.

Η μελέτη επιβεβαίωσε, επίσης, αυτό που είναι ήδη γνωστό για την τρίτη ηλικία (μετά τα 65), ότι όσο γερνάει κανείς, τόσο κοιμάται λιγότερο και τα Σαββατοκύριακα.


Πηγές: theguardian.com, ΑΠΕ-ΜΠΕ, onmed.gr
_