Γιατί πρέπει τώρα -κι όχι μόνο!- να σηκωθείς από τη θέση σου;



Όταν κάθεσαι για πολλή ώρα, «κολλημένος» σε μια καρέκλα ή σε έναν καναπέ, τότε βλάπτεις την υγεία σου.

Γιατί δεν πρέπει να κάθεσαι πολλή ώρα; Γιατί κινδυνεύεις. Σοβαρά. Είναι τέλειο να λιώνεις στον καναπέ σου, βλέποντας τις αγαπημένες σου ταινίες μια Κυριακή απόγευμα. Αλλά αυτό μπορεί να «σαπίσει» το μυαλό σου.

Ναι, είναι τόσο σοβαρό όσο ακούγεται. Για χρόνια γιατροί και επιστήμονες μάς λένε για τους κινδύνους της καθιστικής ζωής, επομένως δεν μας προκαλεί μεγάλη εντύπωση πως το να κάθεσαι πολλή ώρα, κολλημένος στην καρέκλα ή στον καναπέ σε βλάπτει.

Μια ακόμη έρευνα έρχεται για να επιβεβαιώσει τα χειρότερα. Η καθιστική ζωή μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στη μνήμη σου.

Στην πιο πρόσφατη έρευνα για την καθιστική ζωή, οι ερευνητές εξέτασαν την υγεία του εγκεφάλου 35 ανθρώπων, ηλικίας από 45 μέχρι 75 χρονών. Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για τα επίπεδα δραστηριότητάς τους, συμπεριλαμβανομένου το πόσες ώρες περνάνε καθισμένοι, πόσες ώρες περπατάνε ή κάνουν κάποια άλλη άσκηση καθημερινά.

Στη συνέχεια, έγιναν σαρώσεις μαγνητικής τομογραφίας υψηλής ανάλυσης, προκειμένου οι επιστήμονες να έχουν μια πλήρη, λεπτομερή εικόνα στο μέσο κροταφικό λοβό κάθε ατόμου, σε μια περιοχή που μας βοηθά να δημιουργούμε καινούργιες μνήμες. Η ομάδα των επιστημόνων, εντόπισε μια συσχέτιση ανάμεσα στην καθιστική ζωή, στα επίπεδα δραστηριότητας και στον εγκέφαλο και διαπίστωσε πως οι άνθρωποι που ανέφεραν πως κάθονται περισσότερη ώρα, έχουν πιο λεπτούς κροταφικούς λοβούς.

Η καθιστική ζωή και η τεμπελιά προκαλεί μια «φθορά» στον εγκέφαλο, παρ’ όλο που χρειάζεται να γίνουν περισσότερες έρευνες προκειμένου να αποδειχθεί.


Αυτή βέβαια δεν είναι η πρώτη έρευνα που δείχνει πως η αδράνεια επηρεάζει τον εγκέφαλό σου. Σύμφωνα με το Men’s Health, μια έρευνα από την Αυστραλία έδειξε ότι αν κάθεσαι για περισσότερες από 6 ώρες καθημερινά, τότε είναι πιο πιθανό να νιώσεις κουρασμένος, αγχωμένος ή απελπισμένος.

Μάλιστα, σε μια μετά-ανάλυση που έγινε στη Γερμανία, διαπίστωσε πως οι άνθρωποι που περνούν τον περισσότερο χρόνο καθισμένοι, τότε είναι πιο πιθανό να διαγνωστούν με καρκίνο του παχέος εντέρου σε σύγκριση με εκείνους που ήταν πιο δραστήριοι. Επιπλέον, η καθιστική ζωή σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη, παχυσαρκία και πόνο στην πλάτη.

Και τώρα που σε πείσαμε πως αν κάθεσαι πολλή ώρα κινδυνεύεις, ήρθε η ώρα να σου πούμε και κάθε πότε πρέπει να κάνεις διάλειμμα.

Πρέπει να κάνεις ένα διάλειμμα από το πληκτρολόγιο του laptop σου περίπου δύο ώρες κάθε μέρα, σύμφωνα με τους ειδικούς. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο «British Journal of Sports Medicine», συνιστά σε όλους αυτούς που κάνουν δουλειές γραφείου να προσπαθούν αν βρίσκουν χρόνο να στέκονται όρθιοι και να πάνε για περπάτημα. Μικρά διαλειμματάκια κάθε λίγο θα σε βοηθήσουν.


Πηγή: ipop.gr
_