Ποιες είναι οι αιτίες που μπορούν να τραυματίσουν το γόνατό μας;


Το γόνατο είναι η μεγαλύτερη άρθρωση στο σώμα, επιτρέπει στο πόδι να λυγίσει και να ισιώσει, ωστόσο αποτελεί ένα «ύπουλο» σημείο που εύκολα μπορεί να καταπονηθεί.

Το γόνατο μπορεί να επιβαρυνθεί ακόμη και να τραυματιστεί σοβαρά από καθημερινές δραστηριότητες και κινήσεις. Δείτε παρακάτω τις κυριότερες αιτίες που μπορούν να επιβαρύνουν τα γόνατά μας:
  1. Βάρος: Το πρώτο που προκαλεί πόνους στα γόνατα είναι τα κιλά που το σώμα δεν μπορεί να αντέξει. Σε περίπτωση που αυξηθεί αρκετά, τότε γίνεται μεγαλύτερη η πίεση στα γόνατα και αυξάνεται ο κίνδυνος της οστεοαρθρίτιδας.
  2. Κακή στάση σώματος: Όταν το γόνατο πηγαίνει προς τα μέσα ή πέρα από τα δάκτυλα του ποδιού στα ημικαθίσματα, η άρθρωση του γονάτου επιδεινώνεται. Από την πιο απλή άσκηση, το περπάτημα, μέχρι ασκήσεις αντοχής, η σωστή στάση σώματος μπορεί να προλάβει εντάσεις και πιέσεις στις αρθρώσεις του γονάτου.
  3. Παπούτσια: Μπορεί κανείς να αλλάζει ή να αγοράζει καινούρια ζευγάρια παπουτσιών μόνο όταν υπάρχει φθορά ή σκίσιμο. Ωστόσο, υπάρχουν σοβαροί λόγοι που επηρεάζουν την υγεία και πρέπει να οδηγήσουν κάποιον να αλλάξει παπούτσια. Με τη χρήση τους η απορροφητικότητα μειώνεται και η προστασία που προσφέρουν στο τράνταγμα των γονάτων με τον καιρό φθείρεται. Γι’ αυτό συνίσταται η αλλαγή των παπουτσιών κάθε 800 χιλιόμετρα.
  4. Διατάσεις και προθέρμανση: «Οι άκαμπτοι τένοντες ζορίζουν ακόμη περισσότερο τα γόνατά σου» αναφέρει ο Στίβεν Μέσιερ, Ph.D., κεντρικός συγγραφέας της μελέτης και διευθυντής της Κλινικής Δρομέων του Πανεπιστημίου Γουέικ Φόρεστ. Η λύση για να αποφευχθούν τραυματισμοί στο γόνατο και να βοηθηθεί η άρθρωσή του είναι η προθέρμανση και οι διατάσεις σε κάθε αθλητική δραστηριότητα.
  5. Ένταση και ρυθμός άσκησης: Τα γόνατα επιβαρύνονται όταν αυξηθούν τα χιλιόμετρα νωρίς αλλά και με απότομο ρυθμό. Αν ξεκινήσει κανείς να ανεβάζει σταδιακά τις στροφές αλλά και να μην αυξάνει περισσότερο από 5% τα χιλιόμετρα που τρέχει την εβδομάδα, οι τραυματισμοί στο γόνατο θα είναι πολύ λιγότεροι.
  6. Το γόνατο της «νοικοκυράς»: Είναι ο τραυματισμός και η πίεση του γονάτου από επαγγέλματα που απαιτούν εργασία με συνεχές γονάτισμα, όπως είναι ο υδραυλικός ή ο μαραγκός. Η νοικοκυρά με τις δουλειές του σπιτιού επιβαρύνει και αυτή το γόνατό της με τη συχνή επίκυψη ή ακόμη και το κάθισμα στα πόδια. Σε όλες τις περιπτώσεις ο τραυματισμός στο γόνατο προκαλείται μετά από συνεχή πίεση και μπορεί να προκαλέσει έντονο πόνο και επώδυνη επιγονατίδα.


Πηγή: valueforlife.gr
_